Sigenergy SigenStor Battery System ESS

nnnnn

Pionier e-mobilności
System pozwalający na ładowanie DC w domu z paneli, sieci i magazynu. Wrzucam jako ciekawostkę bo ładowarka jest DC. Pomimo 11kW mocy na domu ładuje Teslę z mocą 25kW.


Całości nie ma sensu oglądać, tak od 3:30 :D

Niestety nigdzie nie pada cena tego systemu, zakładam, że za ponad 17 kWh magazynu i cały system zarządzania to koszt rzędu 100k lub więcej.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
No właśnie oglądałem, rewelacja. 1 klocek baterii kosztuje koło 10k, falownik 25kwh koło 15k, nie wiem ile ładowarka... To jest produkt którego szukałem jakiś czas temu i nie było...
 

adamusek

Posiadacz elektryka
zestaw bateria 8kwh + ładowarka 25kw DC to ok 44tys zł (przeliczałem z dolarów
moze miec jakis sens jak ktos ma auto z v2h lub v2g.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Kia EV9, niektóre VW, raczej mało narazie.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
KIA to ma chyba tylko V2L, czyli można sobie czajnik na tym odpalić, a nie prąd do sieci wysyłać czy dom zasilać.
czym się różni V2G od V2L puszczonego przez baterię i falownik? Może jakieś straty na przesyle i konwersji.
No właśnie oglądałem, rewelacja. 1 klocek baterii kosztuje koło 10k, falownik 25kwh koło 15k, nie wiem ile ładowarka... To jest produkt którego szukałem jakiś czas temu i nie było...
ciekawe czy będzie współpracowało z innymi magazynami. Znalazłem falownik 25kWh 16k PLN, moduły baterii 8kWh 12kPLN, ładowarka to chyba największy problem. Brakuje urządzenia które mogłoby być jednocześnie inverterem i bezpośrednio z PV ładowało samochód wspomagając się np siecią w przypadku zacienienia.

EDIT: znalazłem ładowarkę 25kW DC https://www.powerland.co.uk/products/sigenergy-sigenstor-ev-dc-charging-module-25-kw-5m-cable-ccs2 cena około 20k PLN. Może kiedyś:rolleyes: jak zejdzie do 1/5 obecnej ceny.
 
Last edited:
Top