Skoda Elroq

planzero

Fachowiec
BMW jednak droższe i jeszcze bardziej SUVy :). brzydkie moim zdaniem.
EQB - bardzo szkaradny, wygląda jak dostawczak i ma okropne wnętrze (współczesne mercedesy to totalny festyn IMO). Cena znośna.
Ford Explorer to Elroq z gorszym spalaniem i brzydszy. Capri też wygląda monstrualnie - w sensie za wielki, za amerykański i od razu koła 20 cali kij wie po co. Cenowo faktycznie te fordy ok tj podobnie do skody. Ale wizualnie bym nie dał rady niestety...
Chyba prostota ID3 ("futuryzm") mi najbardziej leży, skoda aż taka nie jest minimalistyczna, ale i tak lepiej do MB. Dzięki za pomysły, nawet nie wiedziałem, że jest coś takiego jak Capri ;)
 

boa

Posiadacz elektryka
BMW jednak droższe i jeszcze bardziej SUVy :). brzydkie moim zdaniem.
EQB - bardzo szkaradny, wygląda jak dostawczak i ma okropne wnętrze (współczesne mercedesy to totalny festyn IMO). Cena znośna.
Ford Explorer to Elroq z gorszym spalaniem i brzydszy. Capri też wygląda monstrualnie - w sensie za wielki, za amerykański i od razu koła 20 cali kij wie po co. Cenowo faktycznie te fordy ok tj podobnie do skody. Ale wizualnie bym nie dał rady niestety...
Chyba prostota ID3 ("futuryzm") mi najbardziej leży, skoda aż taka nie jest minimalistyczna, ale i tak lepiej do MB. Dzięki za pomysły, nawet nie wiedziałem, że jest coś takiego jak Capri ;)
A no widzisz :)
“Gorsze spalanie” w elektryku to akurat lepiej, idealnie byłoby, żeby w ogóle się nie spalił 🧐
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Mam podobnie ze skodą, że chętnie widziałbym coś mniejszego, pokroju ID.3. Samo auto dalej jeździ i byłoby dobrze gdyby tak zostało. Waga skody jest dla mnie dość duża i podczas jazdy może się tego nie odczuwa, jadąc starymi ścieżkami. Nie wiem tylko po kiego dali tyle pustego miejsca z przodu i to kompletnie niewykorzystanego. Ta duża maska to kawałek blachy i pod nim na pewno dałoby się zrobić jakiś magazynek choćby na kabel, ale nie ma być pusto. Też uważam że technicznie ID.3 nie jest takie złe a te nowsze silniki powinny być jeszcze lepsze tylko ta waga, która nawet z naszego auta czyni lekko zapasionego. Patrząc w parametry to platforma R5 być może zaofiaruje lepszą wagę przy niekoniecznie mniejszym zasięgu, albo trzeba poczekać na małą skodę
 

Ferrari95

Fachowiec
Mam te same dylematy co koledzy :) W domu też szary ID.3 Pure Performance 45kWh, którym jeździ żona. Chciałbym ponownie skorzystać z dopłat i rozglądam się za czymś dla siebie. Gdy w 2021 zamawialiśmy ID.3 to w tej cenie nie było dla nie żadnej konkurencji. Wtedy, jako drugi samochód dla siebie za jakiś czas, myślałem o Tesli. Jednak obecnie na rynku jest już tyle alternatyw, że naprawdę jest w czym wybierać. Co do Elroq'a to też nie lubię SUV'ów lub im podobnych i bardzo żałuję, że VW nie pozwala Skodzie na zrobienie elektrycznej Octavii. Myślę, że takie auto brałbym w ciemno. Poczekam jeszcze parę miesięcy, bo co i rusz na rynek wchodzi coś nowego. Jednak najpóźniej do końca kwietnia 2026 trzeba się na coś zdecydować :unsure:
 

miv

Posiadacz elektryka
Jak na razie Skoda zapowiedziała 7-mio osobowego potwora. No i ten Epiq ale to też taki suvowaty raczej. Rivian planuje wejście do Europy, ten zapowiadany model R3 bardzo mi się podoba.
 

Ferrari95

Fachowiec
Epiq raz, że SUV'owaty, to ma mieć napęd na przód, co przy momentach obrotowych elektryków uważam za nie najlepszy pomysł.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mimo mojego wstrętu (i żony również) do pseudo SUVów.
ID ma wady różne drobne, ale bardzo się nam dobrze jeździło 4 lata. I nigdy więcej małej baterii (45 mamy). Pozdro!
Witamy w grupie praktyków. Jak pisałem ze 2 lata temu że baterie w EV powinny być jak największe bo to daje komfort użytkowania o niebo większy to wszyscy po mnie jechali, że stawać na autostradzie co mniej niż 2h jest zdrowo, a najlepiej jeszcze częściej, że za każdym razem jedzą podczas ładowania obiad i muszą szybko jeść bo po jedynych 35 minutach auto już chce jechać i inne bzdury.
A w ogóle że pirat jestem jak mogę 4-5h jechać ICE pod rząd, na pewno zabiję się i rodzinę oraz wszystkich na autostradzie.
A ja właśnie przez zbyt małą baterię w TM3LR wróciłem do ICE. Gdyby komfort był podobny to bym nie musiał, bo uwielbiam EV.
Pozdro!
 

Nestor

Fachowiec
Ja zamowilem Elroq 85 Sportline (glownie przez srebrne wstawki). Dlugo patrzylem na explorera, ale ten pionowy infotainment mnie skutecznie odstraszyl. Elroq (50) w jazdach probnych byl bardzo fajny, w wiekszym specu bedzie pewnie nad wyraz nawet. TMY tez byl na tapecie, ale to juz wyzsze koszty (za wieksze auto), ale tez dylematy moralno-techniczne.

Inna bateria w kolejnych egzemplarzach pewnie bedzie podobna jak w enyaq. Nizszy peak, ale za to dluzszy. Koniec koncow do 80% laduja sie w tym samym czasie.

Jest jeszcze elroq RS, ktory wydaje sie podkolorowanym 85x sportline z dopłatą za znaczek RS.
 

planzero

Fachowiec
Ja zamowilem Elroq 85 Sportline (glownie przez srebrne wstawki). Dlugo patrzylem na explorera, ale ten pionowy infotainment mnie skutecznie odstraszyl. Elroq (50) w jazdach probnych byl bardzo fajny, w wiekszym specu bedzie pewnie nad wyraz nawet. TMY tez byl na tapecie, ale to juz wyzsze koszty (za wieksze auto), ale tez dylematy moralno-techniczne.

Inna bateria w kolejnych egzemplarzach pewnie bedzie podobna jak w enyaq. Nizszy peak, ale za to dluzszy. Koniec koncow do 80% laduja sie w tym samym czasie.

Jest jeszcze elroq RS, ktory wydaje sie podkolorowanym 85x sportline z dopłatą za znaczek RS.
fajnie by było coś więcej się dowiedzieć o tych zmianach w bateriach...
my nie chcemy 200k przekroczyć, zresztą i tak już absurdalnie drogie są te auta.
 

Nestor

Fachowiec
fajnie by było coś więcej się dowiedzieć o tych zmianach w bateriach...
my nie chcemy 200k przekroczyć, zresztą i tak już absurdalnie drogie są te auta.
Popytaj u dealerow. Ten z trojmiasta daje dobre deale. 18-20k upustu. Mialem oferte z 85 advanced, lodge, hakiem za 203k.
Gall-ICM we wrocku daje porownywalne. Motorpol mozesz sobie odpuscic.
 
Top