Skoda Elroq

boa

Pionier e-mobilności
Popytaj u dealerow. Ten z trojmiasta daje dobre deale. 18-20k upustu. Mialem oferte z 85 advanced, lodge, hakiem za 203k.
Gall-ICM we wrocku daje porownywalne. Motorpol mozesz sobie odpuscic.
Elroq w cenie TMY? Jakie czasy 🤦‍♂️
 

boa

Pionier e-mobilności
TMY wychodzil 230k, wiec nie do konca w tej samej cenie.
TMY jest od 205 (rwd, wystarczające, bezpieczne LFP, jak 6k). Tylko że to auto o przynajmniej klasę wyżej (większe). Taniej od Elroqa masz wyprzedażowe EV6, są Fordy Explorer i Capri z pakietami przeglądów i gwarancji na 8 lat. A nawet można poszukać BMW iX1 (tylko że FWD). Jakoś nie rozumiem, że tak z przyzwyczajenia masa ludzi idzie do Skody i klapki na oczy… Ale jeśli komuś bardzo się auto podoba, to oczywiście nie ma rady ;)
 

Nestor

Fachowiec
Tutaj uprawiasz trochę projekcję. Zakladasz, ze nie sprawdzalem innych aut, ani ich nie rozwazałem (a nawet pisalem o tym kilka postow wyzej), i ze z przyzwyczajenia ide do skody. Ta marka byla bardzo nieoczywistym wyborem, ale odhaczyla wszystko co trzeba.

Zeby porownywac auta, to musza miec taki sam WLTP/pojemnosc baterii. Nie mozesz porownywac skody 77kwh z tesla 60 czy ile tam ma. Dla niektorych ascetycznosc tesli jest super, a dla innych nie.

BMW ix2 ma 150km krotszy zasieg, ten sam czas ladowania i 60k wiecej na start. Do tego moze ma i mniejszy zasieg, ale za to 200KM zamiast prawie 300.

Parafrazujac, ja nie rozumiem jak jakos z przyzwyczajenia ludzie ida z klapkami na oczach byle by nie kupic skody albo innego nieoczywistego auta.
 

boa

Pionier e-mobilności
Tutaj uprawiasz trochę projekcję. Zakladasz, ze nie sprawdzalem innych aut, ani ich nie rozwazałem (a nawet pisalem o tym kilka postow wyzej), i ze z przyzwyczajenia ide do skody. Ta marka byla bardzo nieoczywistym wyborem, ale odhaczyla wszystko co trzeba.

Zeby porownywac auta, to musza miec taki sam WLTP/pojemnosc baterii. Nie mozesz porownywac skody 77kwh z tesla 60 czy ile tam ma. Dla niektorych ascetycznosc tesli jest super, a dla innych nie.

BMW ix2 ma 150km krotszy zasieg, ten sam czas ladowania i 60k wiecej na start. Do tego moze ma i mniejszy zasieg, ale za to 200KM zamiast prawie 300.

Parafrazujac, ja nie rozumiem jak jakos z przyzwyczajenia ludzie ida z klapkami na oczach byle by nie kupic skody albo innego nieoczywistego auta.
To było takie szersze spojrzenie, nie bierz tego do siebie - po prostu obserwuję, że ludzie tak z przyzwyczajenia idą do skody, bo zakładając że nigdzie indziej nie będzie lepiej / taniej. Jak Ci pasuje Elroq za ponad 200, super, ważne żeby się cieszyć swoim nabytkiem
 

Nestor

Fachowiec
Mysle, ze tutaj sprawa rozbija sie wlasnie o lepiej/taniej, tj. jakosc/cena. Nie znalazlem tanszego EV, ktory robilby to samo co ta skoda. VW sa drozsze, chinczyki w podobnej albo wyzszej cenie, za to z mniejszym zasiegiem. EV3 wizualnie nie podszedl, EV6 mimo swoich plusow ma dziwny kokpit, nizszy zasieg. Ioniq 5 wizualnie lepszy, ale ciezko bylo o oferty na nowe, ceny tez nie powalały. Tesle omowilismy. Ford to MEB, za to ma pionowy infotainment - widzialem taki w V70/90, nie dla mnie. Zostaly jakies stellantisy - nope.exe.pif.

Czy ten samochod powinien byc tanszy? Pewnie tak. Z drugiej strony, kupuje go dlatego, ze spalinowy karoq wyszedlby tyle samo, a do tiguanow musialbym doplacic jeszcze ze 30.

Moze cos pominalem, ale taka analize rynku zrobilem i zostalem z takim wynikiem.
 

mattmd

Zadomawiam się
Mysle, ze tutaj sprawa rozbija sie wlasnie o lepiej/taniej, tj. jakosc/cena. Nie znalazlem tanszego EV, ktory robilby to samo co ta skoda. VW sa drozsze, chinczyki w podobnej albo wyzszej cenie, za to z mniejszym zasiegiem. EV3 wizualnie nie podszedl, EV6 mimo swoich plusow ma dziwny kokpit, nizszy zasieg. Ioniq 5 wizualnie lepszy, ale ciezko bylo o oferty na nowe, ceny tez nie powalały. Tesle omowilismy. Ford to MEB, za to ma pionowy infotainment - widzialem taki w V70/90, nie dla mnie. Zostaly jakies stellantisy - nope.exe.pif.

Czy ten samochod powinien byc tanszy? Pewnie tak. Z drugiej strony, kupuje go dlatego, ze spalinowy karoq wyszedlby tyle samo, a do tiguanow musialbym doplacic jeszcze ze 30.

Moze cos pominalem, ale taka analize rynku zrobilem i zostalem z takim wynikiem.
Zwyczajnie skoda wydaje się lepszym samochodem. Tj w takim odczuciu jesli chodzi o srodek i jazde i ogol samochodu. (nowego y nie widziałem).
Oczywiście ten lepszy samochod powinien wlasnie kosztować w okolicach 150tys wtedy to by była oferta, a za 200 to jednak jak dla mnie za drogo...
 

KonradCAD

Zadomawiam się
Dzień dobry.
Zacząłem czytać to forum planując zakup dla żony małego elektryka. Przypadkiem zaszedłem do Skody zobaczyłem Elroqa, zaskoczony jak duży jest, bo wstępnie wybrany był Jeep Avenger. Przejechałem się podstawą 50 i szok! Znakomite auto, pięknie się prowadzi. Świetnie wyciszony. Dobre materiały w środku. W porównaniu do Jeep to wynajem z ubezpieczeniem wychodzi na porównywalnym poziomie. Wadą jest wielkość, bo to duże auto do miasta. Mała Skoda Epiq będzie dopiero w 2026, obawiam się, że dotacje się skończą, dlatego nie chcę czekać.
Jeszcze o tych niby dużych kołach. Elroq ma olbrzymią średnicę koła. Felga 20" jest stosunkowo mała, bo tam jest balon 235/50, czyli 117mm wysokość opony. Popularne 205/55 to 112mm, czyli opona jest o 5mm wyższa! Na 19 wygląda tragicznie i będzie pływał w zakrętach. Optymalny komfort i wygląd zapewniłyby koła 21".
 
Last edited:

planzero

Fachowiec
a patrz dla mnie te wielkie felgi to same minusy: spada zasięg, spada komfort, koszmarnie drogie opony. A wygląd ma takie sobie znaczenie bo jak siedzę w aucie to ich nie widzę a z balkonu nie patrzę na swoje auto myśląc "ale mam 20 cali koła doposażone!".

W ID3 mam 215/55 r18 - nic nie pływa a wysokość to 118mm *chyba bo szybko w necie szukałem.
Chyba, że planujesz jeździć po torze sporo i zależy ci na tym jakoś bardzo. Ale umówmy się - te auta nie slużą do jazdy sportowej :) są za ciężkie i mają wyjątkowo mulący układ kontroli trakcji, nie poszalejesz. Tj. ID3 znam doskonale, Skoda to domysły.
Po namyśle 20 calowe być może bym wytrzymał jeszcze, ale chyba szkoda kasy.
 

Nestor

Fachowiec
Ale koła to chyba najlatwiejsza rzecz do wymiany, nie? Nowe mozna sprzedac, a pewnie jakby zagadac z dealerem to by zalozyl od razu takie jak chcecie.
 
Top