Skoda Elroq

Ev3

Pionier e-mobilności
Ale z prześwitem słabo. Tylko 145mm.
No to porażka na całej linii.
Co z tymi producentami się porobiło?
To już kolejny, który wypuszcza badziew z prześwitem w crossoverze mniejszym niż w płaszczaku.

Dyskwalifikacja.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Tylko po co więcej? Na krawężnik wjedzie? Wjedzie. Przecież nie będziesz go brał offroad :D
edit: Chociaż przy 14cm może nie wjedzie? :unsure:
 

safeto

Fachowiec
Tylko po co więcej? Na krawężnik wjedzie? Wjedzie. Przecież nie będziesz go brał offroad :D
edit: Chociaż przy 14cm może nie wjedzie? :unsure:

Czasem są niższe, ale:

1. Krawężnik powinien wystawać ponad poziom nawierzchni jezdni:
1) jeśli między jezdnią a chodnikiem dla pieszych lub obsługi bądź ścieżką rowerową:
a) nie ma bariery - nie mniej niż 0,14 m i nie więcej niż 0,18 m,
b) jest bariera - nie mniej niż 0,08 m i nie więcej niż 0,14 m



Jak na crossovery, to 14cm to jakieś nadużycie nazwy. W zwykłych hatchbackach bywa więcej (sam miałem 15,5). Zdarza mi się gdzieś nad wodę podjechać (a tam dziura na dziurze bywa bo to drogi gruntowe), z 14 cm to nawet na miasto jest "jako tako".
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tylko po co więcej? Na krawężnik wjedzie? Wjedzie.
No chyba żeby jednak nie.
Mam takie nieprzepisowe hopki (śpiacych policjantów) z kostki, na jednej z dróg w okolicy.
Są przetarte podwoziami na potęgę.
Z 14 cm już bym się tam nie zapuszczał.

Nie ma jak 21 cm w Subaru Solterra.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Czasem są niższe, ale:

1. Krawężnik powinien wystawać ponad poziom nawierzchni jezdni:
1) jeśli między jezdnią a chodnikiem dla pieszych lub obsługi bądź ścieżką rowerową:
a) nie ma bariery - nie mniej niż 0,14 m i nie więcej niż 0,18 m,
b) jest bariera - nie mniej niż 0,08 m i nie więcej niż 0,14 m



Jak na crossovery, to 14cm to jakieś nadużycie nazwy.
Zwłaszcza że zjeżdżając z takiego krawężnika, zawieszenie się na bank trochę ugnie, co oznacza zarycie w niego przednim zderzakiem.....
 

Arrczi

Fachowiec
Czasem są niższe, ale:

1. Krawężnik powinien wystawać ponad poziom nawierzchni jezdni:
1) jeśli między jezdnią a chodnikiem dla pieszych lub obsługi bądź ścieżką rowerową:
a) nie ma bariery - nie mniej niż 0,14 m i nie więcej niż 0,18 m,
b) jest bariera - nie mniej niż 0,08 m i nie więcej niż 0,14 m



Jak na crossovery, to 14cm to jakieś nadużycie nazwy. W zwykłych hatchbackach bywa więcej (sam miałem 15,5). Zdarza mi się gdzieś nad wodę podjechać (a tam dziura na dziurze bywa bo to drogi gruntowe), z 14 cm to nawet na miasto jest "jako tako".
Fakt trochę słabo. Te 16 cm było by ok.
Standardowy krawężnik to 10 cm, jak zarządca nie chce żeby jeździli po krawężniku to daje 16 cm.
To już jest wyraźnie widoczny krawężnik ponad nawierzchnię jezdni i odstrasza. Spokojnie można już zderzakiem walnąć.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Fakt trochę słabo. Te 16 cm było by ok.
Standardowy krawężnik to 10 cm, jak zarządca nie chce żeby jeździli po krawężniku to daje 16 cm.
To już jest wyraźnie widoczny krawężnik ponad nawierzchnię jezdni i odstrasza. Spokojnie można już zderzakiem walnąć.
Zderzaki to jest pikuś, w podłodze między osiami macie bateryjki, Leaf II ma 17,6cm prześwitu i dla mnie to zwykły hatchback, żaden crossover, jak Skoda Elroka nazywa crossem to nie wiem, chyba, że to tak samo jak z identyfikacją płci i każdy "może być" kim chce.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tylko po co więcej? Na krawężnik wjedzie? Wjedzie. Przecież nie będziesz go brał offroad :D
edit: Chociaż przy 14cm może nie wjedzie? :unsure:
Wjedzie. Niejednokrotnie wjeżdżałem Mach-E na krawężniki (chociaż chyba już nie powinienem, bo nie wiem, czy przypadkiem minimalnie nie przekraczam 2,5T DMC) a ma 145mm prześwitu. Nigdy nim nie zaryłem ani w krawężnik ani w nic innego. Mam też Smarta który ma 182mm i nie widzę różnicy w kwestii wjeżdżania na krawężniki.
 
Top