Skoda Elroq

tomaszs131

Erloq 85/ pakiet plus, transport/ hak holowniczy
Bodaj 23 był ostatnim ze 175, potem już 135ki. Mój 22 i na pewno "hamuję" przed terminem (już jutro odbiór, yay!)

Bodaj w tym filmiku (a na pewno na tym kanale) jest zrzut ekranu z dokumentem "dla dealerów" z dokładnymi widełkami, i ja widziałem ten dokument (w polskiej wersji) na oczy

Właśnie dostałem informację, że auto produkowane zostało w 24 tygodniu. Tak naprawdę o wszystkim się dowiem na stacji ładowania DC.
 

nocomment

Zadomawiam się
Właśnie dostałem informację, że auto produkowane zostało w 24 tygodniu. Tak naprawdę o wszystkim się dowiem na stacji ładowania DC.
Dokładnie tak, nawet ja tylko "dość" wierzę Skodzie i sprawdzę swój mimo zapewnień, że jest 175kW, bo 22w. Ty chyba trafiłeś pierwszy tydzień już 135kW, ale warte weryfikacji (nawet jeżeli to może w poniedziałek montowali jeszcze ostatnie z zeszłego tygodnia 😁 choć równie dobrze mogli wczesniej wrzucać już "nowe")

jeszcze 14h...
 

tomaszs131

Erloq 85/ pakiet plus, transport/ hak holowniczy
Właśnie uzyskałem informację, że moja skodzina posiada baterię typu B, czyli tą z niższą max. mocą ładowania. Bateria niby jest nieco lżejsza od poprzedniczki baterii typu a. Co ma się niby przełożyć na niższe zużycie prądu. Maksymalny zasięg ma być niższy o 11km. W poniedziałek odbieram auto, jupijaj 🙂.
 

delta

Zadomawiam się
Bateria niby jest nieco lżejsza od poprzedniczki baterii typu a. Co ma się niby przełożyć na niższe zużycie prądu. Maksymalny zasięg ma być niższy o 11km.
Niższe zużycie prądu przy tej samej pojemności baterii powinno raczej skutkować większym zasięgiem.

Ja decydując się na enyaqa 85 miałem do 'wyboru' tylko baterię 135kW. Ale po filmikach i porównaniu krzywych ładowania przez electrified speicher stwierdziłem, że nie będzie to dla mnie większym problemem. Swoją drogą, to electrified speicher zaraził mnie swoim entuzjazmem do enyaqa (oraz elroqa) i wpłynął w dużym stopniu na mój wybór.
 

Nestor

Fachowiec
Pytanie do praktyków - szybkie ladowanie. Czy jest jakas standardowa procedura?

W domu wpinam kabel, ide spac, w nocy laduje sie samo, zero interakcji.

Ostatnio w trasie jednak troche walcze. Ladowarka na lidlu, z apki w ogole nie zaskoczyla, z terminalu zblizeniowego juz tak.
Partnerski greenway AC, nie wiem jaka jest potrzebna konfiguracja podlaczen i zaplonu samochodu zeby zadzialalo. (czerwona lampka). Po 5 minutach walki zazwyczaj daje sie odpalic.
CCS greenway, poczatkowo zglosil ze nie moze sie podlaczyc do auta.

Moja procedura - wysiadam z auta, podlaczam wtyczke z terminalu, odpalam ladowanie z apki. W wiekszosci wypadkow kessy jeszcze utrzymuje samochod otwarty.

Co robie nie tak? Jak jest u was?
 

Iktorn

Zadomawiam się
Pytanie do praktyków - szybkie ladowanie. Czy jest jakas standardowa procedura?

W domu wpinam kabel, ide spac, w nocy laduje sie samo, zero interakcji.

Ostatnio w trasie jednak troche walcze. Ladowarka na lidlu, z apki w ogole nie zaskoczyla, z terminalu zblizeniowego juz tak.
Partnerski greenway AC, nie wiem jaka jest potrzebna konfiguracja podlaczen i zaplonu samochodu zeby zadzialalo. (czerwona lampka). Po 5 minutach walki zazwyczaj daje sie odpalic.
CCS greenway, poczatkowo zglosil ze nie moze sie podlaczyc do auta.

Moja procedura - wysiadam z auta, podlaczam wtyczke z terminalu, odpalam ladowanie z apki. W wiekszosci wypadkow kessy jeszcze utrzymuje samochod otwarty.

Co robie nie tak? Jak jest u was?
Lidl przez Elocity jest odwrotnie najpierw odpalasz, potem podłączasz. Inaczej wykryć może ze juz ktos jest podlaczony. Orlen tak samo.
Greenway nie pamietam, dawno się tam nie ładowałem
 

planzero

Fachowiec
Pytanie do praktyków - szybkie ladowanie. Czy jest jakas standardowa procedura?

W domu wpinam kabel, ide spac, w nocy laduje sie samo, zero interakcji.

Ostatnio w trasie jednak troche walcze. Ladowarka na lidlu, z apki w ogole nie zaskoczyla, z terminalu zblizeniowego juz tak.
Partnerski greenway AC, nie wiem jaka jest potrzebna konfiguracja podlaczen i zaplonu samochodu zeby zadzialalo. (czerwona lampka). Po 5 minutach walki zazwyczaj daje sie odpalic.
CCS greenway, poczatkowo zglosil ze nie moze sie podlaczyc do auta.

Moja procedura - wysiadam z auta, podlaczam wtyczke z terminalu, odpalam ladowanie z apki. W wiekszosci wypadkow kessy jeszcze utrzymuje samochod otwarty.

Co robie nie tak? Jak jest u was?
hej!
czasem coś nie działa i tyle ;) Też miałem z lidlem ostatnio przygody w Świebodzinie, chyba z 4 razy odpalałem zanim ruszyło - nie chciało w ogóle z Elocity (teraz czytam, że trzeba najpierw w app odpalić - przedziwne) i w końcu uruchomiłem przez terminal płatniczy na ładowarce, ale też opornie to szło bo mało responsywny był.

Auto może być otwarte i chyba może być zamknięte - nie wiem, czy to ma znaczenie dla startu ładowania. Czasem jak nic nie idzie to warto zrobić hard reset. Odłączyć kabel, wyjść z auta, zamknąć i ponownie otworzyć.

Z AC chyba tylko z greenway korzystam - zdecydowanie totalnie najlepiej odpalać kartą RFID. Jak coś źle idzie to dzwoń na infolinie - oni raczej są bardzo pomocni.

Na razie Elroq zachowuje się tak samo, jak ID3 wcześniej - nie miałem przygód poza tym jednym lidlem.
Jesteś z Wro więc można by się kiedy gdzieś spotkać ;)
 

giancardi

Zadomawiam się
Prześwit w Elroqu naprawdę wynosi prawie 19cm? Na jeździe próbnej miałem wrażenie, że spodnie elegancko czyszczą progi i się zastanawiam czy auto krzywo stało czy faktycznie jest tak wysoko. Chyba nic z rodziny VAG nie ma krytych progów, może Scenic?
 

nocomment

Zadomawiam się
Na początku tego filmidła są pomiary, podobno jakieś bulwy z przodu zmniejszają ten prześwit do 16 cm...


W moim odczuciu jest wysoko (przesiadka z hatchbaga) i faktycznie nogawkami można wytrzeć progi, dość mocno odstają, a kopyto trzeba daleko wyciągnąć do gruntu
 
Top