Skoda Elroq

planzero

Fachowiec
W moim sportline 85 advanced osiagnalem mniej wiecej takie liczby, bez specjalnego zżymania się nad efektywnoscią. Lato, sucho, klima na 22c.

Miasto, tylko kierowca - nawet ponizej 15kwh. Tryb D, toczenie sie, ale lubie depnąć. Na bardzo krotkich odcinkach typu do 3 km potrafi pokazac 22kwh.
Krajówka z platformą rowerową 16-18kwh, dwa rowery, 2.5 osoby w aucie.
Autostrada, platforma z 3ma rowerami, bagaze, 2.5 osoby - różnie, w zalezności od czynnikow zewnetrznych. Przy tempomacie na 120kmh : kolobrzeg-szczecin nawet 27kwh, szczecin-wroclaw ~22kwh.

Ciekawe co piszesz o tempomacie. Jezdze z travel assist, ladnie dojezdza do auta przedemna, ale jeszcze nigdy nie sugerowal zmiany pasa. Za to potrafi łapać znaki z powiatówek, albo trzymać się ostatniego widzianego znaku przez wiele kilometrow.
na ile oceniasz kWh ekstra "wyceniasz" platformę plus 2 rowery? Jadę nad morze w sierpniu i się zastanawiam, na ile ładowań to planować. Ciekawe skąd to 27 kołobrzeg - szczecin wyszło...
 

Nestor

Fachowiec
Ten odcinek pod kolobrzegiem jest dosyc wietrzny zazwyczaj. Poprzednim samochodem tez mi tam wiecej paliwa brało.

Mysle, ze platforma to dodatkowe 15-20%. Ja jeżdże na felgach 20", wiec dla normalnego Elroka powinno byc lekko lepiej.

Wystarczy ze zaladujesz sie na greenwayu w gorzowie, albo jesli warunki pozwolą na następnym w Kunowie. Potem juz ładowanie na miejscu.
 

planzero

Fachowiec
Ten odcinek pod kolobrzegiem jest dosyc wietrzny zazwyczaj. Poprzednim samochodem tez mi tam wiecej paliwa brało.

Mysle, ze platforma to dodatkowe 15-20%. Ja jeżdże na felgach 20", wiec dla normalnego Elroka powinno byc lekko lepiej.

Wystarczy ze zaladujesz sie na greenwayu w gorzowie, albo jesli warunki pozwolą na następnym w Kunowie. Potem juz ładowanie na miejscu.
też mam 20 koła - diabeł podkusił :) to będzie moja pierwsza podróż z rowerami na haku ;)
 

tlisek

Tomek
Ciekawe co piszesz o tempomacie. Jezdze z travel assist, ladnie dojezdza do auta przedemna, ale jeszcze nigdy nie sugerowal zmiany pasa. Za to potrafi łapać znaki z powiatówek, albo trzymać się ostatniego widzianego znaku przez wiele kilometrow.

Dostosowywanie tempomatu do znaków wyłączyłem od razu jak na drodze 100km/h zczytał z bocznej drogi ograniczenie 30 i dał po hamulcach.

Na autostradzie przy 120 kiedyś auto przede mną dojechało do korku i stanęło dość gwałtownie (ale nie w miejscu) - Travel assist sobie nie poradził i zaczął krzyczeć żebym ostro hamował ;)
 

Tofik

Nowy na Forum
Używasz w ogóle rekuperacji? Na jakim "przełożeniu" jeździsz D czy B?
I tak, i tak, testowałem jedna i 2 opcję. Teraz głównie w D ale rekuperacja ustawiona na automatyczną, hamuję delikatnie, aby nie dochodzić do końca niebieskiego paska zakresu rekuperacji.
zasady eco drivingu akurat są uniwersalne bo konserwacja energii jest wszędzie taka sama ;) nie rozpędzać się jak za chwilę będziemy hamować etc. Także wyścigi od świateł do świateł nie służą np oszczędności.
Możesz dać tryb eco - klima będzie mniej skuteczna, ale na pewno coś tam wpłynie. Oczywiście auto będzie też mniej dynamicznie reagować na pedał. Jak jedziesz 187 na godzinę (z grzeczności nie będę wnikał, gdzie w Niemczech byłeś :)) to trudno się dziwić, że takie dane wychodzą...
Z wariactw już wyrosłem, "na emeryta" nie jeżdżę... Tryb ECO ogranicza także prędkość do 130. 187 to chwila "rumakowania", tak czy owak auto uważam za "łapacza mandatów" przyspiesza za mocno na ruch miejski a dodatkowo nie czuje się w nim prędkości.
 

planzero

Fachowiec
Dostosowywanie tempomatu do znaków wyłączyłem od razu jak na drodze 100km/h zczytał z bocznej drogi ograniczenie 30 i dał po hamulcach.

Na autostradzie przy 120 kiedyś auto przede mną dojechało do korku i stanęło dość gwałtownie (ale nie w miejscu) - Travel assist sobie nie poradził i zaczął krzyczeć żebym ostro hamował ;)
to samo miałem w ID3 - ten system jest mocno niedopracowany. Wystarczy, że lecisz jakąś A lub S i jest zjazd i debil od razu pobiera ograniczenie ze zjazdu (nawet jak jesteś dwa pasy od niego)...
 

tomaszs131

Erloq 85/ pakiet plus, transport/ hak holowniczy
Ten odcinek pod kolobrzegiem jest dosyc wietrzny zazwyczaj. Poprzednim samochodem tez mi tam wiecej paliwa brało.

Mysle, ze platforma to dodatkowe 15-20%. Ja jeżdże na felgach 20", wiec dla normalnego Elroka powinno byc lekko lepiej.

Wystarczy ze zaladujesz sie na greenwayu w gorzowie, albo jesli warunki pozwolą na następnym w Kunowie. Potem juz ładowanie na miejscu.
Ja mam 19tki i jeźdżę tylko na B. Spalanie mam nieco niższe niż Twoje. Wielkość felg ma też znaczenie.
 

Tofik

Nowy na Forum
Waga felgi, szerokość opony- opory toczenia.
Waga felgi - ok, szerokość i opory toczenia zależy od opon, jeżeli tak sama klasa oporów to nie powinno mieć to znaczenia, tak mi się wydaje... Nie sprawdzałem tych parametrów dla większych felg/opon, wewnętrzne serce Janusza zwyciężyło... Wiadomo większa średnica = więcej PLN....
 
Top