Spadki wartości EV a spaliniaki

ciastek

Pionier e-mobilności
Podsumowanie.
Film porównuje wartość rocznego samochodu z przebiegiem 10k mil w 2023 do wartości rocznego samochodu z przebiegiem 10k mil w 2024 w UK.
Lista 10 elektryków o największym spadku wraz z innymi autami (elektrycznymi i nie) do porównania.
ElektrykSpadekNieelektrykSpadek
Porsche Taycan20,0%
Kia EV626,7%
Cupra Born26,8%Cupra Leon hybrid
Cupra Leon petrol
16,4%
13,5%
VW ID.324,1%
Audi e-Tron GT27,0%Audi A7 diesel
Audi A7 petrol
2,7%
1,7%
Mercedes EQC27,4%
Renault Megane e-Tech27,4%
Ora Cat28,9%
Mercedes EQB30,7%Mercedes GLB diesel
Mercedes GLB petrol
20,1%
11,8%
Mercedes EQS23,3%Mercedes S-class petrol
Mercedes S-class diesel
Mercedes S-class hybrid
7,0%
3,0%
-2,5%
BMW i77,7%BMW 7-series hybrid-5,1%
BMW i414,1%BMW 4-series petrol
BMW 4-series diesel
2,3%
1,4%
Volvo C4031,0%
Volvo XC4018,6%Volvo XC40 hybrid
Volvo XC40 petrol
15,5%
9,0%
Toyota bz4x32,0%
Subaru Soterra23,3%
Lexus RZ21,4%
Lexus UX32,1%Lexus UX hybrid13,6%
Citroen C4x32,6%
Citroen C423,7%Citroen C4 petrol
Citroen C4 diesel
19,7%
12,0%
Genesis GV70-0,8%Genesis GV70 petrol
Genesis GV70 diesel
-0,9%
-0,9%
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Mam Tesle3HL i 3 letniego mercedesa C w benzynie. Ze względu na fakt że mercedesem nikt w domu nie chce jeździć wymienionym go za rok na drugiego tocznego HL póki mercedesa mogę sprzedać za rozsądne pieniądze.

I tu jest ptopblem bo spadki nie są tak atrakcyjne jak podają. Nowa TM3 kosztuje 195 tys. zł minus 27 tys zł dotacji co daje realny wydatek poniżej 170 tys zł . Gdyby spadek był 20% to mógłbym kupić roczną Teslę za 140 tys zł co wydaje się niemożliwe przy polskiej czy nawet europejskiej dystrybucji.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
I tu jest ptopblem bo spadki nie są tak atrakcyjne jak podają. Nowa TM3 kosztuje 195 tys. zł minus 27 tys zł dotacji co daje realny wydatek poniżej 170 tys zł . Gdyby spadek był 20% to mógłbym kupić roczną Teslę za 140 tys zł co wydaje się niemożliwe przy polskiej czy nawet europejskiej dystrybucji.
Nie mógłbyś bo przy sprzedaży rocznego auta zrywasz umowę o dotację i trzeba oddać co nieco do skarbu państwa. Natomiast 195 minus 20% to około 160k co wydaje się realną ceną. Jednakże dopóki obowiązują dotacje trzeba by mocno upaść na głowę żeby zapłacić więcej.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Nie mógłbyś bo przy sprzedaży rocznego auta zrywasz umowę o dotację i trzeba oddać co nieco do skarbu państwa. Natomiast 195 minus 20% to około 160k co wydaje się realną ceną. Jednakże dopóki obowiązują dotacje trzeba by mocno upaść na głowę żeby zapłacić więcej.
Może prawda. 195 tys minus 27 tys dotacji to realny wydatek 170 tys zł za nowy. Nawet więc gdyby był spadek 20% w dwa lata to daje 140 tys. I chyba trudno trafić takiego dwulatka w takiej cenie mimo że spadek symboliczny - arytmetycznie 10% rocznie
 

ztsgusz

Posiadacz elektryka
Obawiałem się, że Lexus RZ to będzie tragedia pod względem spadku wartości, a tutaj co ciekawe jest podobno niższy niż w przypadku np. EV6, ID.3, bZ4X i Megane E-Tech. Nadal niestety słabo w porównaniu do spalinówek, ale wiadomo że te spadki wynikają częściowo z pęknięcia bańki cenowej i spadków cen nowych EV z absurdalnych na relatywnie normalne.
 
Last edited:

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Paradoksalnie jeśli dana branża rozwija się szybko i nowe produkty sa istotnie lepsze od starych to ceny spadaja szybko.
Obserwowałem to kiedys na rynku procesorów. Intel przezywał stagnację i nowe serie procesorów niewiele rózniły się od starych, wiec ceny starych stały w miejscu.
w momencie gdy pojawiły się istotnie szybsze procesory to już wtedy stare mocno zeszły z ceny.
Tak więc szybka utrata wartosci w elektrykach będzie trwała tak długo dopóki nie zwolni rozwój tych samochodów, ich napędów, baterii itp.
 
Top