[SPRZEDAM] Tesla Universal Mobile Connector EU 112154-00-G

danielm

Pionier e-mobilności
Kempingowe jednofazowe 16A. W przeciwieństwie do standardowego gniazdka - kempingowe nadaje się do długotrwałego obciążenia prądem 16A. Nie wiem czy Tesla to wykorzystuje i faktycznie wtedy daje 16A, ale gniazdko spokojnie tyle wytrzyma.
tak, w 2019-2020 dawali tę końcówkę w standardzie z zestawem
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tak sobie do gniazda siły 16A dobawiłem gniazdo 16A zwane kempingowym.
Pod tą mniejszą niebieską wtyczkę od Tesli zwaną NEMA
Podobnie można zrobić z 32A mieć w razie czego dwa podejścia.
Co Cyryl to Metody.... działania
Ale jw. pisałem, jeśli można to trzeba iść wyżej.


20191128_170959-600x1067_copy_300x533.jpg
20191129_061555_copy_1161x2064.jpg
 

Darek1

Posiadacz elektryka
Ja na początku swej zabawy z Tesla zrobiłem sobie odejście z trzy fazowej siły 16A (małej) na to małe niebieskie. Nie mialem w tym garazu wiecej mocy .Leaf stal w innym i tam bral swoje z 32A 1F.
Ale to zawracanie tyłka. Jeśli ma się warunki to trzeba iść w 3 fazy min 32A i z minimum 40A mocy przedlicznikowej .
O ile możemy tak mieć?.
W konsekwencji mam teraz 3 punkty po 3F 32A z możliwością rozbudowy. Koszty nie były duże, choć to kilkadziesiąt metrów kabli fi 5x10mm
Jak najbardziej trzeba iść w gniazdo 3f 32A, a zabezpieczenie przed gniazdem najlepiej założyć 25A lub 20A - zabezpieczy gniazdo, a do ładowania 11kW wystarczy.

Warto też sprawdzić, jakie jest długotrwałe maksymalne obciążenie gniazda, o ile są dostępne takie dane. To, że gniazdo jest 32A, może oznaczać tylko obciążenie chwilowe, a nie długotrwałe - dlatego dla mocy 11kW gniazdo 16A będzie za małe, chociaż teoretycznie powinno być w punkt
 

p0li

Pionier e-mobilności
jak ktos nie chce takich bambetli na scianie to sa ladniejsze wersje - zejde do hali to cykne co i jak
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Przejsciówek i kombinacji jest sporo. Gdy budowałem dom 97r to 16A było w garazu zaprojektowane i nigdy aż do zakupu Leafa (18r) nieuzywane. Syn juz ma32A 10 mm kable i 40KW mocy przedlicznikowej.

Co bedzie za np 10 lat ?
 

p0li

Pionier e-mobilności
chodzi mi o gniazda silowe 16 i 32A
jak czyjes poczucue estetyki mowi brrr widzac takie czerwone klompy wystajace ze sciany to moze zainwestowac w troche ladniejsze gniazda

na zdjeciu 32 i 16A obok siebie
 

Attachments

  • photo1649760694.jpeg
    photo1649760694.jpeg
    71,5 KB · Liczba wyświetleń: 82
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Poziome ustawienie w gniazdzie która de facto cały czas jest z wtyczką powoduje duże odastawanie wtyczki i kabla.
Fajne jak ktoś evse rozłącza często. Jak jest niemal na stałe to lepiej jak wtyk i kabel idą w dół. A klapka się nie liczy.
Wolę gniazdo niż evse na stałe, bo choćby wtedy mogę coś wpiąć np Miernik itd...
U mnie poziome dało by spory łuk z kablem zawiesznym wtyczką w uchwycie na ścianie. Kłopot przy przechodzeniu obok auta. W szerokich garażach ok.
Gniazda fajne
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dla kabla to też nie jest zbyt dobre, żeby przez cały czas był wygięty tak ja na załączonej fotce. Szczególnie, gdy na nim jeszcze wisi EVSE.

Do garażu gdzie z tych gniazd korzystałbym sporadycznie (czyt. prawie nigdy) to to co podesłał p0li jest idealnym rozwiązaniem. Małe, estetyczne, z klapką. Ale do EVSE które tam ma być wpięte 24/h to wolę takie, jak podesłał Bronek.
 
Top