[Sprzedany] Sprzedam Nissan Leaf N-Connecta + LED 2021, Salon Polska, Rozszerzona gw. 2026

krzyss

Pionier e-mobilności
Te wirtualne magazyny potracajace 20 czy 30% energii to przy tym co jest teraz to bylo eldorado, narzekali tylko Ci co nie mieli pojecia jak to dziala.
Zrobienie instalacji z duza autokonsumpcja tez kosztuje, grzalka w wiekszy zasobnik, elektronika ktora to zaprogramuje, to wszystko podnosi koszt.
Jesli masz kase na taka zabawe to mozna sie bawic. Jednak realnie ciezko na tym teraz oszczedzic. A i tak liczylem ze nic sie nie zepsuje przez te 12-14lat.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Te wirtualne magazyny potracajace 20 czy 30% energii to przy tym co jest teraz to bylo eldorado, narzekali tylko Ci co nie mieli pojecia jak to dziala.
Zrobienie instalacji z duza autokonsumpcja tez kosztuje, grzalka w wiekszy zasobnik, elektronika ktora to zaprogramuje, to wszystko podnosi koszt.
Jesli masz kase na taka zabawe to mozna sie bawic. Jednak realnie ciezko na tym teraz oszczedzic. A i tak liczylem ze nic sie nie zepsuje przez te 12-14lat.
Dokładnie, proces skomplikowania wzrósł i wiele rzeczy może się popsuć i cały interes bierze w łep
 

Wasp

Posiadacz elektryka
Ja jednak wrócę do meritum tego tematu. Ale po kolei.

Leaf się nie sprzedał jeszcze. Na razie nie jest wystawiony. Ale oferta wciąż jest na sprzedaż. Jestem otwarty na rozsądne negocjacje.

Czas ładowania

Kolega wcześniej pytał o czasy ładowania. Pomyślałem, że pokaże jak to wygląda z poziomu auta.
Poszczególne czasy ładowania do 80% oraz 100% w zależności od mocy ładowania.

3 kW:
I tak by default dostaje się cegłę od nissana, gdzie moc ładowania jest na poziomie 2.2 kW.
To najwolniejsza opcja ładowania, ale do trybu miejskiego w zupełności wystarczy. W naszym przypadku wystarcza nawet na krótkie trasy do 180 km.
Warto jednak zaznaczyć, że przy takim ładowaniu są największe straty energii.

IMG_0049.jpeg


6 kW:
Tutaj trzeba będzie dokupić "ładowarkę" (evse), która pozwoli na ładowanie auta z wiekszą mocą.
Ograniczeniem tutaj jest ładowarka pokładowa samochodu, która w leafie to 6.6 kW.
IMG_0050.jpeg


do 50kW
Tak zwane szybkie ładowanie, ale to już prądem stałym.
IMG_0051.jpeg:




Klima/Grzanie
W dyskusji był też fragment o energii zużywanej na klimatyzację czy ogrzewanie.
Akurat jeszcze się nie grzejemy, ale poniżej dane z auto przy włączonej klimatyzacji. Auto ma pompę ciepła.
IMG_0055.jpeg


Auto jest garażowane, wiec tutaj rzeczywiście nie zużywamy wiele energii na dogrzanie auta, a pompa ciepła dobrze utrzymuje temperatura. Tutaj widać, zużycie energii przez klimę oraz ile wrośnie zasięg po wyłączeniu AC.


Darmowe ładowanie
Nie zgodzę się, że darmowe ładowanie się skończyło. Jest wręcz lepiej. W Poznaniu stawiane są nowe ładowarki przy lidlach. Do tego są ładowarki przy sieci Kaufland.
Ostatnio nawet kilka razy stały one puste i można było skorzystać. Niektórzy ładują się tylko tam, regularnie widuje na jednym z lidlów tą samą czarną Teslę model Y, która okupuje ładowarkę.



To chyba tyle. Apeluje o dyskusję bez agresji :) Bo wątek zaniżył poziom.
Ja uważam, że to auto świetnie może służyć jeszcze wiele lat. Jeden woli teslę, dla drugiego leaf będzie wystarczający. Kwestia świadomej decyzji.
 

JED 3City

Fachowiec
Dokładnie, proces skomplikowania wzrósł i wiele rzeczy może się popsuć i cały interes bierze w łep
I stad moje niezdecydowanie czy wrecz niechec do instalacji czegos, co byc moze sie kiedys zwroci.
To chyba tyle. Apeluje o dyskusję bez agresji :) Bo wątek zaniżył poziom.
Nie narzekaj - masz takie promo ogloszenia, ze powinienes rozdawac darmowe kWh ;)

Dzieki za obszerne wyjasnienia.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
samorozpędzanie i dzwon

a folię na głowę przeciw 5G też zakładasz, że w takie bajki wierzysz ???


Sprawa druga - serwisowanie baterii nie zalanej pianką budowlaną wydaje się przyszłościowo być tańsze.

a Ty chciałeś majsterkować nie jeździć ... no to musisz szukać wśród sąsiadów ... tych czeskich ... if you know what i mean :ROFLMAO:
Nie wiem, żyjemy w rzeczywistościach alternatywnych, w mojej takich przypadków jak ten było kilka:

Majsterkować nie mam zamiaru i zmieniać auta za dwa, pięć czy dziesięć lat też, jeśli trzeba będzie zmienić ogniwo to w Leaf'ie jest to znacząco prostsze więc tańsze niż w Tesli.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Po doliczeniu inflacji zrobi się już przynajmniej 50% utraty wartości auta po 3 latach a to już całkiem sporo. Zresztą tak jak ktoś tu pisał - 3 letnie Niro w okolicach 100k (oferta za 110k wisi), nowe 200+. Nawet uwzględniając że to poprzednia generacja to różnica jest duża. Kiedyś takie spadki dotyczyły bardzo drogich modeli a tutaj masz na relatywnie (jak na BEV) budżetowym.
Z drugiej strony "wiszą" oferty po 150-160 k pln za e-Niro z 2020/2021. Te to raczej poczekają na amatorów dłuuugo. Jak Leaf z 2020 za 130 k pln, którego gdzieś niedawno widziałem :-D
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
No niestety na razie zerowa, jeśli mam być szczery.
To auto jako miejskie jest serio super. A nawet odważę się powiedzieć,że tak do 150 może nawet 170 km w trasie w jedną stronę.
Ale jakoś na razie nie wpadło nikomu w oko 😀
Nie ulegaj głupim argumentom. Te 105 tys. to dobra cena.

W Polsce jest 1,2 mln. instalacji fotovoltaicznych a cena benzyny za chwilę zbliży sie lub przekroczy 7 zł za litr. Myśle że szybciej niż później da to potencjał do sprzedaży Twojego prawie nowego samochodu z fajnym wyposażeniem w cenie spalinowej Dacii z salonu. Jeżeli nie musisz - nie ulegaj presji szybkiej i desperackiej obniżki cen - zwłaszcza na tym forum. Jak znam życie to na końcu znajdzie się ktoś z rodziny czy znajomych który uzna że takie auto ze znaną historią ma wartość. Daję miesiąc że się uda.

To jest całkiem spory samochód który wystarcza do codziennej jazdy. Jest kupę ludzi którzy mieszkając we własnym domu z FV maja dwa samochody i więcej i na trasę raz czy dwa razy w roku mogą wziąć ten spalinowy a na co dzień wozić się tanim elektrykiem (bo to jest naprawdę tanio!).
 
Top