Sprzedaż/cesja BMW i4 eDrive40

waldee

Nowy na Forum
Konfiguracja którą mam w salonie kosztowała 322500, opony i kamery warte ok 6000.
i4 to jest odpowiednik TM3, z tym że BMW to hatchback, dużo wygodniej i więcej załadujesz do bagażnika.
Zasięg podobny, latem robiłem 480-520 w trybie mieszanym.
Te 348 wychodzi z odsetkami, raty są zmienne, WIBOR 1M ma teraz tendencję spadkową, każda następna faktura jest o ok 25-30 zł niższa.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Konfiguracja którą mam w salonie kosztowała 322500, opony i kamery warte ok 6000.
i4 to jest odpowiednik TM3, z tym że BMW to hatchback, dużo wygodniej i więcej załadujesz do bagażnika.
Zasięg podobny, latem robiłem 480-520 w trybie mieszanym.
Czyli odpowiednik LR, tyle że kilkadziesiąt tysięcy droższy (nawet używka od nowej Tesli) i z fatalnym zasięgiem zimą? ;-)
 

waldee

Nowy na Forum
Zimą nie było tak źle 300-320 km w trybie mieszanym.
Jak było -15 to i zużycie było 27 kW natomiast jak jest teraz ok 0 to 20-21 kW
Na pewno zawieszenie ma dużo lepsze niż TM3 i to co brakuje w Teslach to bezprzewodowe Android Auto i CarPlay
 

waldee

Nowy na Forum
Nie miałem okazji przy dużym mrozie jechać w długiej trasie także nie mam żadnego odniesienia.
Nie było problemu z jazdą przy -15, ja zawsze rano nagrzewam sobie samochód przed odjazdem
 

waldee

Nowy na Forum
Artykuł z d... jak ktoś wsiada raz w elektryka i pisze potem obszerny artykuł to wiele zagadnień jest z palca wyssane.
Infrastruktura - Akurat A1 jest bardzo dobrze wyposażona w szybkie ładowarki, jeszcze na A2 przed Strykowem jest Ionity, na A1 koło Kutna jest następne, w Ciechocinku Greenway chyba 90, a za Toruniem kolejne Ionity, obie opcje na dzień dzisiejszy 1,70 za kWh z kartą BMW Charging.
4 stycznia jechałem na trasie Bełchatów - Poznań, jazda nocą, A1 i A2, na tempomacie zapięte 125 km/h dojazd na trzech doładowaniach dosłownie po ok 10 minut, ABRP mam w opcjach ustawione że postoje często i krótko, jakby było ustawiony pośrodku to na 1 ładowaniu w Sosnowcu koło Strykowa na GW by się skończyło. Bez żadnych problemów dojechałem na tonisko dosłownie o 25 minut później niż wskazywało Google Maps.
 

Michal

Moderator
On jechał S7, ale nie ma to znaczenia - zgadzam się, że artykuł z tyłka.
 

waldee

Nowy na Forum
Tak, wiem że jechał S7, a z opisu wynika że tak jest dopiero padaka z ładowarkami, tak jak wyżej napisałem A1 jest bardzo dobrze uzbrojona.
Druga sprawa narzekanie na ceny jak wybrał największy badziew do ładowania to nie dziwne że płacił jak za zboże, Orlen z nikim nie ma umowy na tańsze ładowanie.
W Bełchatowie w galerii stoi ładowarka Elbud 50kW - taka lokalna firma i tam też za 1kWh sobie liczą 3 PLN, nie współpracują żadne karty.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
Jeździłem BMW i4 M50 tym wypasionym ale z mnjeszym zasięgiem jak TM3 Per. i nie ma porównania, materiały i zawieszenie i jazda z Teslą nie oszukujmy się to jest inne auto ,kupiłem Tesle SR+ 2 letnią tylko dlatego że nie stać mnie na BMW,ale jeżeli będzie kiedyś taka możliwość żeby kupić BMW to się przesiądę a dlaczego? proste znam w Katowicach ludzi w ASO i nie ma to jak znajomi w serwisie a w TEsli jestem w głebokiej D.....
 

cooler

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem artykuł dobrze opisuje realia:
- zasięg pokazywany przez auto jest nierealny
- przez bliską idealnej sprawność jakiekolwiek gorsze warunki jak: inne opony, ciśnienie w oponach. intensywny deszcz czy przeciwny wiatr u mnie skutkuje gwałtownym wzrostem zużycia rzędu 35%
- zimą następuje kumulacja niekorzystnych czynników: opory aerodynamiczne spowodowane zwiększoną gęstością powietrza (prawie 10% większa dla 0°C niż dla 25°C) owocuje już znaczącym spadkiem zasięgu przy tej samej prędkości. Do tego dochodzi zmniejszona pojemność baterii w niskich temperaturach plus konieczność zużywania sporej energii na podgrzanie samej baterii i kabiny. Dodajmy do tego drastyczne zwiększenie oporów w przypadku śniegu lub breji i mamy przepis na katastrofalny spadek zasięgu, jak mamy 50% tego co latem w idealnych warunkach to dobrze.
Więc my to próbujemy się pocieszać ale takie są fakty że obecne auta EV dla normalnego człowieka się nie nadają na trasy.
 
Top