SQ6 - już w garażu

Jac3k

Posiadacz elektryka
TmS wcale nie ma więcej miejsca dla pasażerów niż Tm3
Akurat mam S i 3. Między tymi samochodami jest przepaść jesli chodzi o ilość miejsca i komfort podróżowania. Taycan jest zdecydowanie mniejszy od TMS.
Już nie wspomnę o tym że TMS jest liftbackiem i przestrzeń ładunkowa i dostepność jest znacznie lepsza.
To jest tak jakbyś powiedział, że komfort BMW 3 i ilość miejsca w BMW 5 jest taka sama ale w C i E klasie.
 
Last edited:

Halisep

Posiadacz elektryka
Akurat mam S i 3. Między tymi samochodami jest przepaść jesli chodzi o ilość miejsca i komfort podróżowania.
Na szerokość jest różnica, ale wysokość kanapy, ilość miejsca na nogi i na głowę jest bardzo podobna.
Taycan jest zdecydowanie mniejszy od TMS.
Taycan ma ułożoną baterię w taki sposób, żeby podłoga z tyłu była niżej, przez co kolana są w bardziej naturalnej pozycji. Mam wersję CT, więc linia dachu nie opada tak wcześnie i jest też więcej miejsca na głowę. Więc jeśli patrzymy przez pryzmat pasażera tylnego siedziska o wzroście 190cm, to nie wykluczałbym taycana
 

p0li

Pionier e-mobilności
Raczej szukamy czegos rodzinnego na trasy który pozwoli podróżować w tempie szybszym niż TM3LR.
Ale jak widzę te zużycia podawane przez kolegów to mam duże wątpliwości. Według mnie chyba jeszcze nic takiego nie ma. 😀
nie wiem jak duza masz rodzine ale w tym przypadku kia ev6 gt moze spelnic twoje wymagania :)
 

viallos

Pionier e-mobilności
nie wiem jak duza masz rodzine ale w tym przypadku kia ev6 gt moze spelnic twoje wymagania :)
Jak szybko do niej wsiadlem tak i wysiadłem. Jakis klaustrofobiczny,samochod dla mnie, nieciekawy i według mnie z tyłu jest mało miejsca i na pewno nie jest bardziej wydajna niż TM3LR ani chyba nawet TMYLR.
Poza tym nie patrzę na nic poniżej Tesli, Chińczycy, Koreńczycy mnie nie interesują ... czyli raczej AUDI, BMW, Porsche.
Bardzo liczyłem na Audi... dlatego śledzę te wątki ... ale się zawiodłem
Dzięki za podpowiedzi. Koniec tematu.
 

boa

Posiadacz elektryka
Jak szybko do niej wsiadlem tak i wysiadłem. Jakis klaustrofobiczny,samochod dla mnie, nieciekawy i według mnie z tyłu jest mało miejsca i na pewno nie jest bardziej wydajna niż TM3LR ani chyba nawet TMYLR.
Poza tym nie patrzę na nic poniżej Tesli, Chińczycy, Koreńczycy mnie nie interesują ... czyli raczej AUDI, BMW, Porsche.
Bardzo liczyłem na Audi... dlatego śledzę te wątki ... ale się zawiodłem
Dzięki za podpowiedzi. Koniec tematu.
Zrobiłem mocny przegląd rynku większych Bev i ice, wynika z niego wg mnie to, ze z Korei mocno broni się EV9 i oferuje zaskakująco dużo (przestrzeń, komfort z pakietem Relax, parametry techniczne, wyposażenie i ogólny odbiór) nawet w full price przy 400k. BMW jak najbardziej na tak, w szczególności prowadzenie. I4 i i5 wyprzedażowo w bdb cenach, iX3 juz nie ma nowych - czekanie na 2026 neue klasse - całkiem się zapowiada ciekawie. Porsche ujmuje wykończeniem wnętrza przy droższych wersjach, ale wiadomo - tu zakup i utrzymanie będzie kosztował swoje plus mieli problemy technologiczne. Audi to obecnie kicha niestety, w ice też. Jest jeszcze Mercedes (EQE, EQS - niskie i suvy).
 

TomiB

Fachowiec
Z dziennika użytkownika :)
Przejechane ponad 12 tyś km. Średnie zużycie z 12 kkm 25,4 kWh. Aktualnie średnie 19-22 kWh. (dodam tylko, że mieszkam przy wjeździe na A1 i prawie każda trasa u mnie zawiera odcinki 140km/h).
Daje się przejechać trasę mieszaną (autostrada, krajowe, trochę ekspresówki) 400 km bez ładowania.
Z czasem wnętrze zaczyna przekonywać do siebie. Z początku w porównaniu do A6 C8 wydawało się jakoś mniej fajne, mniej solidne. Teraz z kolei jak wsiadam do A6, to jakoś archaicznie jest. Więc nowe wnętrza Audi potrzebują czasu aby do siebie przekonać i test z krótką przejażdżką może nie wystarczyć.
Z wad - cały czas problemy z aplikacją. Byłem dziś w serwisie i jest oficjalne info, że aktualizacja softu do Q6/SQ6 ma być we wrześniu.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Przeczytałem jeszcze raz cały wątek szukając alternatywy dla Y ale jakoś przekonania do audi nie nabrałem. Kończy mi sie Y i na próbę chciałem zmienić na coś innego. Muszę przejechać sie jeszcze na żywo audi i jakimś bmw i zobaczyć czy zaczarują 😀
 

viallos

Pionier e-mobilności
Przeczytałem jeszcze raz cały wątek szukając alternatywy dla Y ale jakoś przekonania do audi nie nabrałem. Kończy mi sie Y i na próbę chciałem zmienić na coś innego. Muszę przejechać sie jeszcze na żywo audi i jakimś bmw i zobaczyć czy zaczarują 😀
Mam podobnie i jezdzilem juz Q6, A6 i Macanem .... i nie zaskoczyło ... a dzisiaj przejeżdżałem obok Ząbek i wskoczyłem obejrzeć Y Junipera i stał więc wziąłem na 30min jazdy ...i pozytywnie sie zaskoczyłem. Jakby bylo tam 100kWh i 800V to bylby bezkonkurencyjny ...a tak jakoś ciężko mi uzasadnić przesiadkę bo co by nie mówić to nie jest jakaś wielka przepaść ale na pewno krok na przód. O BMW za kilka dni coś napiszę... jak się przejadę;-)
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Napisz coś później około Bmw. Gdyby nie wysoki wykup z leasingu to nie oddawałbym Y, a tak mam dylemat bo niczego mi nie brakuje. No może tylko bananowe skóry bym wolał :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mam podobnie i jezdzilem juz Q6, A6 i Macanem .... i nie zaskoczyło ... a dzisiaj przejeżdżałem obok Ząbek i wskoczyłem obejrzeć Y Junipera i stał więc wziąłem na 30min jazdy ...i pozytywnie sie zaskoczyłem. Jakby bylo tam 100kWh i 800V to bylby bezkonkurencyjny ...a tak jakoś ciężko mi uzasadnić przesiadkę bo co by nie mówić to nie jest jakaś wielka przepaść ale na pewno krok na przód. O BMW za kilka dni coś napiszę... jak się przejadę;-)
Mam podobnie pozytywne wrażenia co do Junipera (chociaż płuży w zakrętach więc na daily słabo).

Jakby dali 100kWh i miałby zasięg większy niż moja obecna M3LR 82kWh, to pomimo iż celuję w 174kWh w M3 to do tego czasu taki Juniper by mi wystarczył.

Ale nie wsiądę w nic co ma mniejszy zasięg niż moja obecna 3, która i tak jest poniżej moich minimów dla auta na trasy.
 
Top