SR czy LR

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Cześć,

Którą wersję lepiej wybrać?
Planuję 99% czasu jeździć po mieście.
Trasa 300km kilka razy w roku.
Trasa 440km 1-2 razy w roku.

Do przemyśleń skłonił mnie ten film na youtube:

Do tej pory obstawałem przy wariancie LR, ale z tego co widzę SR też powiniennem dać radę zrobić te 440km bez ładowania, więc zaczynam się poważnie zastanawiać, czy jest sens dopłacać do LR?

Z drugiej strony nigdy nie miałem jeszcze elektryka, więc nie wiem czy na początek jednak LR by nie był dla mnie lepszy.
Chciałbym przejechać np. trasę z Warszawy do Poznania z prędkością autostradową 120-140 km/h w lecie bez ładowania z 5 osobami na pokładzie i załadowanym bagażnikiem. Czy w SR dam radę to zrobić?

Początkowo planowałem S, ale niestety budżet się skórczył :(

Nie zależy mi aż tak bardzo na przyspieszeniu, czy będzie to 4,4 czy 6,1 do 100 jedno i drugie jest ok, w aktualnym aucie mam 9,2 więc i tak będzie lepiej :)

Dzięki za odpowiedzi :)
 

raph

Zadomawiam się
SR czasami gubi trakcję, jak mocniej depniesz
i trasa Kraków - Warszawa w zimie raczej nieosiągalna przy prędkości 120-130
i jeszcze jak nie masz garażu to SR'ka wymaga grzania barerii przed ruszeniem, traci się sporo energii na krótkie trasy.
 
Last edited:

raph

Zadomawiam się
No tak, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to LR będzie lepszy... Dzięki za zwrócenie na to uwagi :)
Tak, Jak chcesz dynamicznie włączyć się do ruchu to w SR trzeba uważać, złapiesz trochę piasku lub mokrą pazy na przejściu to jest uślizg i ruszasz jak spalinówką :).
Na suchym nie ma tego problemu.
Dlatego teraz jeżdzę w trybie chill właśnie żeby nie mieć uślizgów.

W LR nie ma tego problemu zawsze któreś koło ma przyczepność.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Tak, Jak chcesz dynamicznie włączyć się do ruchu to w SR trzeba uważać, złapiesz trochę piasku lub mokrą pazy na przejściu to jest uślizg i ruszasz jak spalinówką :).
Na suchym nie ma tego problemu.
Dlatego teraz jeżdzę w trybie chill właśnie żeby nie mieć uślizgów.

W LR nie ma tego problemu zawsze któreś koło ma przyczepność.
Ok, pobawiłem się trochę ABRP i w sumie wiem, że muszę wziąć LR :)
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
najprościej będzie jak sobie zasymulujesz swoje trasy w ABRP. Będziesz mieć jakiś punkt odniesienia ile mniej więcej dany model jest w stanie przejechać i ile ewentualnie będziesz stać na ładowarkach
 

raph

Zadomawiam się
Ok, pobawiłem się trochę ABRP i w sumie wiem, że muszę wziąć LR :)
Ale, czekaj pisałeś, że nie zależy Ci na przyśpieszeniu :)
ABRP nie jest zbytnio realny.

Przy dłuższych trasach w SR są częstrze przystanki na ładowanie ale to nie robi dużej różnicy.
Najgorzej jest na krajowych, kiedy musisz sukać ładowania bo Ci trochę brakuje.
A SR'ka dostaje w kość jak są ujemne temperatury,
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Dziękuję wam bardzo za odpowiedzi :)

Czy kalkulator leasingu na stronie tesli jak wpiszę np. pierwszą wpłatę to jest wartość wpłaty netto czy brutto? Tj. np. jak wpiszę pierwsza wpłata 10k to wpłacam 10k z VAT czy to jest bez VAT i muszę wtedy wpłacić 12,3k?
 

mart15

Zadomawiam się
jako, że HL SR mam od listopada to nie powiem jak z zasięgiem w lecie. teraz zimą przejadę max 340-350 od 100% do 0%. jak Cię to nie satysfakcjonuje to bierz LR ale we pod uwagę, że wtedy nie dostaniesz dotacji bo przekroczysz limit (chyba, że masz kartę dużej rodziny)
 
Top