SR czy LR

raph

Zadomawiam się
A np. 450km w lecie przejadę (z Warszawy do Jastarni, nie autostradą tylko ekspresówką przez Łomianki/Płońsk) TM3LR przy temperaturze powiedzmy 20 stopni celcjusza, jadąc maksymalnie 120km/h, ale nie cały czas, będą odcinki miejskie, będą takie gdzie 90-100, ale duża część jednak te 120km/h? (ewentualnie chwilami 130-140 do wyprzedzania).
Może się udać, ale pytanie czy nie zatrzymać się na 10 min na szybkie ładowanie. 5-6 godzn bez kibelka trochę ciężko szczególnie z rodziną.
Albo inaczej czy jesteś w stanie jechać 100 km/h bo warunki pogodowe się pogorszyły ?
I czy masz na miejscu docelowym pewne ładowanie, wtedy możesz zjechać do 3-5%.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Może się udać, ale pytanie czy nie zatrzymać się na 10 min na szybkie ładowanie. 5-6 godzn bez kibelka trochę ciężko szczególnie z rodziną.
Albo inaczej czy jesteś w stanie jechać 100 km/h bo warunki pogodowe się pogorszyły ?
I czy masz na miejscu docelowym pewne ładowanie, wtedy możesz zjechać do 3-5%.
Nie planuję jechać bez przerw, tylko czy w miejscu gdzie będę miał przerwę będzie wolna ładowarka. Jest na tej trasie trochę ładowarek green way, ale nie wiem jakie jest ich obłożenie w lecie. Chciałbym też mieć przerwę w miejscu, gdzie mogę zjeść normalny obiad, jakaś dobra restauracja a nie w szczerym polu, ale w ostateczności mogę zrobić postój na 15 minut w miejscu, gdzie nic nie ma, taka przerwa też się przyda :)
 

GGrraadd

Zadomawiam się
Jadąc na Święta w grudniu przejechałem na raz trasę Wrocław- Warszawa z średnią prędkością 120km/h, przy temp. +2 stopnie (TM3 Highland LR). Po dojechaniu do SuC w Ząbkach miałem 6% (wyjechałem na 98%). Wczoraj już przy +8 i jeździe z prędkością 130-140kmh musiałem doładować 20% na trasie. Zajęło to niecałe 20min na greenwayu. 200kW (realnie było max 146).
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Jadąc na Święta w grudniu przejechałem na raz trasę Wrocław- Warszawa z średnią prędkością 120km/h, przy temp. +2 stopnie (TM3 Highland LR). Po dojechaniu do SuC w Ząbkach miałem 6% (wyjechałem na 98%). Wczoraj już przy +8 i jeździe z prędkością 130-140kmh musiałem doładować 20% na trasie. Zajęło to niecałe 20min na greenwayu. 200kW (realnie było max 146).
Tak WWa- Wrocław, sorki, nie dopisałem tego.
Ok, domyślam sie że chodzi o prędkosc 130-140km/h, czy może zadecydowały jakieś inne czynniki?
 

Michal

Moderator
Może deszcz / mokra nawierzchnia? Ludzie nie zdają sobie sprawy ile wody z nawierzchni usuwają koła przy jeździe...
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
Ok, domyślam sie że chodzi o prędkosc 130-140km/h, czy może zadecydowały jakieś inne czynniki?
Zużycie kWh zależne jest m.in. od siły i kierunku wiatru, opadów, prędkości przelotowej, ciśnienia w oponach, ustawionej temperatury, tego czy wyruszasz z przygotowaną baterią (podgrzaną) czy nie.
 

GGrraadd

Zadomawiam się
Zużycie kWh zależne jest m.in. od siły i kierunku wiatru, opadów, prędkości przelotowej, ciśnienia w oponach, ustawionej temperatury, tego czy wyruszasz z przygotowaną baterią (podgrzaną) czy nie.
Główny czynnik to Tiry jadące 90km/h, które trzeba non stop wyprzedzać, hamować przyspieszać itd. Ale mokro tez było, nie ukrywam.
 
Top