Stacja DC 30KW do własnego użytku

cooler

Pionier e-mobilności
Wygląda na to że PGE przyzna mi 36kW mocy (dziś dostałem papiery), więc ciągnę temat:
Stacja DC ze złączem tylko CCS o mocy 30kW - jakieś pomysły? Ceny? Parking tylko mój, więc nawet autoryzacji nie trzeba, podstawowa elektronika i niech ładuje aby szybko...
Zamierzam popełnić drugiego elektryka niedługo i 11kW AC już mi nie wystarczy, generalnie jak się da to wolę szybciej niż wolniej.
Będę wdzięczny za każdy pomysł - podpowiedź.
 

Seba020

Zadomawiam się
Kiedyś mignęło mi Chademo 22kW za 2,5k zł, teraz widzę, że CCS 22kW na allegro jest za 24k o_O
zagraniczne strony podpowiadają rozwiązania za jeszcze większe kwoty...
 

cooler

Pionier e-mobilności
Rzuciłem temat na forum tesli 3 i ktoś przytomnie zauważył że w Tesli ładowanie przez DC jest słabo efektywne, podobno 15-20 minut 7kW mocy jest używane na podgrzanie baterii, a dopiero potem ładuje z pełną mocą... No ale czasem poświęciłbym te parę kWh żeby się szybko przygotować znowu na trasę. Widać że rynek na DC jest słaby, w USA w domach ludzie nie mają takich mocy, u nas standard do domu to 13kW, pewnie w DE to samo... Jest to jakaś nisza.
Swoją drogą zastanawiam się co tam jest takie skomplikowane: elektronika gadająca z samochodem czy samo prostowanie/zmiana napięcia.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie mozesz sie ladowac AC 11kW? To naprawde wystarcza… 6h i bateria 100% a zazwyczaj ladujesz do 80-90% i nie ladujesz sie zazwyczaj z 1% tylko z 10-20% co w skrocie daje wynik ze 3-4h masz naladowana baterie. To wystarcza o ile nie jezdzisz na taxi :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie mozesz sie ladowac AC 11kW? To naprawde wystarcza… 6h i bateria 100% a zazwyczaj ladujesz do 80-90% i nie ladujesz sie zazwyczaj z 1% tylko z 10-20% co w skrocie daje wynik ze 3-4h masz naladowana baterie. To wystarcza o ile nie jezdzisz na taxi :)
No mogę i ładuje się teraz, i masz rację że z dnia na dzień to nawet 1 faza 3kw wystarczy. Problem będzie gdybym z trasy musiał się szybko podładować na trasę, ale to rzadko się zdarza.
Badam temat bo mając te 36kW mógłbym się szarpnąć na DC 30kW. Tak przyszłościowo generalnie, a nuż będę potrzebował?
 

Seba020

Zadomawiam się
[...]
Swoją drogą zastanawiam się co tam jest takie skomplikowane: elektronika gadająca z samochodem czy samo prostowanie/zmiana napięcia.
Elektronika nie jest aż tak droga, zdecydowanie droższe będą prostowniki. Sam zespół prostowników dla takiej stacji, gdy chcecie mieć sprawność > 90% przekracza 20k netto, reszta (elektronika, wyświetlacz, obudowa) to ułamki.
Zwracam uwagę na nie dobory komponentów, które windują ceny aut, tutaj będziemy obserwować podobne zjawisko.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No mogę i ładuje się teraz, i masz rację że z dnia na dzień to nawet 1 faza 3kw wystarczy. Problem będzie gdybym z trasy musiał się szybko podładować na trasę, ale to rzadko się zdarza.
Badam temat bo mając te 36kW mógłbym się szarpnąć na DC 30kW. Tak przyszłościowo generalnie, a nuż będę potrzebował?
Jak z trasy szybko lece w nastepna to odrazu planuje DC na miescie. Kazdy ma indywidualne zapotrzebowania, ja przez pol roku mialem tak tylko raz. Gdyby taka ladowarka DC kosztowala 5000.- to moze bym myslal, ale pamietaj tez ze ladowania DC w tesli nie mozesz spowolnic…
 

cooler

Pionier e-mobilności
Tak sobie myślałem może są jakieś dofinansowania EU dla takich ładowarek? Muszę poszukać, ktoś gdzieś na plugshare pisał że gdzieś przytulono dotacje na taki słupek DC który teraz nie działa...mój przynajmniej by działał ;)
 
Top