Stacje ładowania na A1 a przygotowanie baterii

Doktor

Posiadacz elektryka
To wkurzające, ale bierze się chyba głównie z tego, że w Stanach Teslę mają swoje własne gniazda ładowania, niczym iPhone, więc tam prowadzenie przez inne ładowarki nie ma dla nich sensu. A dla reszty świata nie chciało im się tego robić ;)
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Jakby co to tylko informuję (w związku z tematem wątku), że dzisiaj wskoczyła (a przynajmniej dzisiaj zauważyłem) IONITY na A1 na MOP Olsze. Sukces! Co prawda tylko w jedną stronę (pólnoc) i niewiedzieć czemu jest info, że moc to 190kW ale to zdecydowanie wystarczy żeby solidnie podgrzać baterię. Zapewne jadąc w jedną jak i w drugą stronę.

IMG_0149.JPG
Ciekawe czy to przypadek czy też ma to związek z wczorajszą/dzisiejszą nowinką. Swoją drogą to ciekawe czy to dodawanie stacji ładowania firm trzecich do nawigacji Tesli będzie skutkować też wyznaczaniem trasy z ich uwzględnieniem (tak jak przy SuC, z uwzględnieniem samego ładowania jak i jego czasu i dodanie tego do sumarycznego czasu całej podróży), czy tylko tak jak to miało miejsce do tej pory - możliwością ręcznego ich wskazania i podgrzania dzięki temu baterii?
 

Jogur

Posiadacz elektryka
(...)
Ciekawe czy to przypadek czy też ma to związek z wczorajszą/dzisiejszą nowinką. Swoją drogą to ciekawe czy to dodawanie stacji ładowania firm trzecich do nawigacji Tesli będzie skutkować też wyznaczaniem trasy z ich uwzględnieniem (tak jak przy SuC, z uwzględnieniem samego ładowania jak i jego czasu i dodanie tego do sumarycznego czasu całej podróży), czy tylko tak jak to miało miejsce do tej pory - możliwością ręcznego ich wskazania i podgrzania dzięki temu baterii
oby - więcej fartów nie potrzeba, niech dodają funkcjonalne rzeczy.
 

Michal

Moderator
niewiedzieć czemu jest info, że moc to 190kW
A jaką da się tam wycisnąć maksymalną moc w Tesli przy architekturze 400V? Może właśnie 190 kW, bo Ładowarki Tesli mają po prostu większe niż normalnie limity amperów.
 

Michal

Moderator
350 kW przy 800 V, to 437,5 A
190 kW przy 400 V, to 475 A.
250 kW przy 400V, to 625 A.

Ionity pisało kiedyś o ładowarkach
Max. performance per charger 350 kW
Voltage range 200 – 920 V
Max. amps 500 A
[źródło]
 

Jogur

Posiadacz elektryka
A jaką da się tam wycisnąć maksymalną moc w Tesli przy architekturze 400V? Może właśnie 190 kW, bo Ładowarki Tesli mają po prostu większe niż normalnie limity amperów.
? a jak się 3-ka ładuje 250kW, to przy 400V wychodzi ponad 600A (pi razy drzwi)

Te 190kW to raczej ograniczenie A w ładowarce - jeśli daje ona 800V * "x" amperów ~= 350kW => x ~= 440 A (pewnie nie dają pełnych 800V to i możliwe, że amperaż to 500A)
a Tesle mają dostępne wtedy 400V * 440 (max A w ładowarce) ~= 175kW (te niedokładności pewnie z prostego, skrótowego liczenia P = VA czy jakoś tam ...)

Aaa już sie napisałeś ;)
 
Top