Statystyki ładowania w aplikacji Tesla

Kuba K.

Posiadacz elektryka
patrzę na przebieg z ostatnich 31 dni i zakładane równoważne zużycie 28mpg to wychodzi mi po uwaga: 4.56 :D
 

kpolak

Zadomawiam się
Mnie dziś zaciekawiła inna rzecz w zakresie statystyk. A mianowicie jednego z liczników używam do rejestracji przebiegu i zużycia w ujęciu miesięcznym - dziś 29.04 a więc kwietniu mam zużycie energii na poziomie 331kWh (2123 km) co daje 156Wh/km, a w statystykach w aplikacji za ostatnie 31 dni pokazuje 464 kWh co przy tym przebiegu oznacza zużycie na poziomie 219Wh/km. Przyznacie różnica spora? Widać brak spójności nawet jeśli przyjąć, że statystyki pokazują prąd pobrany ze stratami na ładowaniu różnica wydaje mi się za duża.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Mnie dziś zaciekawiła inna rzecz w zakresie statystyk. A mianowicie jednego z liczników używam do rejestracji przebiegu i zużycia w ujęciu miesięcznym - dziś 29.04 a więc kwietniu mam zużycie energii na poziomie 331kWh (2123 km) co daje 156Wh/km, a w statystykach w aplikacji za ostatnie 31 dni pokazuje 464 kWh co przy tym przebiegu oznacza zużycie na poziomie 219Wh/km. Przyznacie różnica spora? Widać brak spójności nawet jeśli przyjąć, że statystyki pokazują prąd pobrany ze stratami na ładowaniu różnica wydaje mi się za duża.
A nie ladowales na DC niczego ? No i 31 dni to nie tylko kwiecien..
 

kpolak

Zadomawiam się
A nie ladowales na DC niczego ? No i 31 dni to nie tylko kwiecien..
Ładowałem. W mojej ocenie to nic nie zmienia bo zarówno w statystykach w aplikacji jak i liczniku w pojeździe wskazywany jest po prostu prąd zarówno ten dostarczony z poziomu AC jak i DC (statystyki) oraz po prostu zużyty na liczniku przebiegu. Co do różnicy w liczbie racja ale dwa dni różnicy z początku statystyk to dwa ładowania około 60kWh więc i tak relacja będzie 331 do 400. No i zostaje jeszcze to co mam w samochodzie aktualnie (70%) pewnie jakieś 55kWh (wszak nie przeszło jeszcze przez licznik przebiegu a weszło przez statystyki ładowania więc relacja spadnie do 386 do 404 a więc różnica to mogą być faktyczne straty na ładowaniu.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
@kpolak Statystyki uwzględniają ile prądu wpłynęło do baterii. Przy danych z przebiegu masz tylko to co zużyłeś w czasie jazdy, bez zużycia w czasie postoju chociażby na działanie wartownika czy przygotowanie baterii lub wnętrza samochodu.
Ja mam zamontowany podlicznik przed wallboxem i jego wskazania praktycznie pokrywają się ze statystykami. Niestety jest to dużo więcej niż wskazują wartości w przebiegach. Dla przykładu wg licznika przebiegu zużycie wyszło 19 kWh, a na uzupełnienie energii dobrego samego poziomu potrzeba było 23 kWh.
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Zauważyłem, że w wersji 4.9.2 (aplikacja w telefonie) udostępnianie trasy z Google Maps do nawigacji w samochodzie w końcu działa. Chwalmy, bo jest za co!
To nie jest udostępnianie trasy tylko punktu docelowego a trasę Tesla sama kalkuluje. Jak wyślesz trasę to wyświetla bzdury. Chyba że ja coś źle robię. Wyślij na przykład trasę z jednym punktem przelotowym.
 
Top