Statystyki ładowania w aplikacji Tesla

Jerrock

Nowy na Forum
Mam takie pytanie. Tesla3 LR 2023 Od ostatniego ładowania do 80% pokazało zużycie 23KWh , podłączyłem Wallboxa limit 80% i pokazało że naładowało 36 KWh
W czym problem ,czego nie rozumiem.? Sytuacja miała miejsce w zimie więc często podgrzewałem samochód przed odjazdem. Czy możliwe że nie zlicza energii wykorzystanej do nagrzania samochodu ?
 

Michal

Moderator
Auto normalnie (w statystykach przejazdu) pokazuje zużycie tylko podczas jazdy (kiedy ustawienie trybu jazdy było D/R/N ale nie P), żeby zobaczyć zużycie podczas postoju musisz wejść w "aplikację" Energia na ekranie auta.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Mam takie pytanie. Tesla3 LR 2023 Od ostatniego ładowania do 80% pokazało zużycie 23KWh , podłączyłem Wallboxa limit 80% i pokazało że naładowało 36 KWh
W czym problem ,czego nie rozumiem.? Sytuacja miała miejsce w zimie więc często podgrzewałem samochód przed odjazdem. Czy możliwe że nie zlicza energii wykorzystanej do nagrzania samochodu ?
Tesla dla poprawy statystyk nie liczy niczego co nie dotyczy zużycia związanego z poruszaniem się. W zasadzie ma to sens :)
Osobiście uważam, że fajnie by było gdyby jednak był dodatkowy licznik liczący brutto :)
Ten temat był już wałkowany na forum - dawno temu :D
 

danielm

Pionier e-mobilności
Tesla dla poprawy statystyk nie liczy niczego co nie dotyczy zużycia związanego z poruszaniem się. W zasadzie ma to sens :)
Osobiście uważam, że fajnie by było gdyby jednak był dodatkowy licznik liczący brutto :)
Ten temat był już wałkowany na forum - dawno temu :D
liczy wszystko ale od wrzucenia biegu. gdyby nie liczyło wszystkiego to zimą zużycie podawałaby takie samo jak latem
 

Norbert

Posiadacz elektryka
liczy wszystko ale od wrzucenia biegu. gdyby nie liczyło wszystkiego to zimą zużycie podawałaby takie samo jak latem
Nie liczy niczego przed wrzuceniem... :) jeśli wrzucisz mu D czy R to już masz liczone wszystko co jest związane z poruszaniem się. Taki sens jest mojej wypowiedzi.
Postój na parkingu przez 20 minut z włączonym ogrzewaniem czy ogrzewanie przed wyjazdem nie zostanie zaliczone do zużycia. Jest tutaj logika bo to nie dotyczy jazdy - natomiast zakłamuje ogólny wynik zużycia w przeliczeniu na 100 km.
Następnie użytkownik zderza się z rzeczywistością: wartownik zjadł, podgrzewanie zjadło, straty 30% przy ładowaniu małym prądem i nagle z 20kW robi się 30... :D
 

Michal

Moderator
Właśnie nie zakłamuje zużycia na km, bo jak stoisz to nie zużywasz na km, tylko na godzinę. Inna jednostka, więc nie powinno się sumować.
Jakiś sens w tym jest, bo jak chcesz wiedzieć ile przejedzie, to dostaniesz odpowiedź z takiego wskazania, bo tyle zużywa jak jedziesz ciągiem.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Właśnie nie zakłamuje zużycia na km, bo jak stoisz to nie zużywasz na km, tylko na godzinę. Inna jednostka, więc nie powinno się sumować.
Jakiś sens w tym jest, bo jak chcesz wiedzieć ile przejedzie, to dostaniesz odpowiedź z takiego wskazania, bo tyle zużywa jak jedziesz ciągiem.
I tak i nie. Fakt na postoju zużywamy w jednostce czasu. Natomiast gdybyś startował ze zużyciem z tej jednostki czasu to nastąpi automatyczne przeliczenie na km. No proste - na postoju zużyłeś 1kWh, a później przez 1km jazdy 1kWh co daje sumaryczne zużycie 2kWh/1km czyli 200kWh/100.
Trochę trudniej oszacować zużycie ma postoju kiedy wszystko jest "wyłączone" :D ale myślę, że sprytne algorytmy by to przeliczyły.
Oczywiście jak już wspomniałem - mógłby to być, dla zobrazowania, osobny "licznik" - dla tych co dociekają prawdy. Jeśli ktoś ładuje w 100% auto w domu to montaż dodatkowego licznika pokaże całkowite zużycie bez kombinacji, ale też "doliczy" straty na ładowaniu :)
Ja to odnosiłem do zużycia benzyny. Wlałem do auta litr i litr wypiło. Jeśli układ szczelny to mało co odparowało - bez wpływu na wynik. W BEV masz wlane 30 a wyjechane 20..., a później trzeba wlać 30 kilka aby znów wyjechać 20 bo zmieniły się warunki np. ładowania czy wartownika.
Co do zasady dla kogoś kto się przesiada z ICE to ważne jest zużycie brutto, a nie tylko to z jazdy. Zanim zrozumie na czym to polega i przestanie zwracać uwagę ;)
Z tego co pamiętam Kona liczy wszystko jak ta lala - włączasz ją i już liczy - bez względu na to czy wrzuciłeś D czy R... W dodatku Kona nie żyje innym życiem i nie zużywa prądu w nocy, a przynajmniej nie w takich ilościach jak "uśpiona" Tesla.
 

Michal

Moderator
Właśnie chyba o to chodzi, żeby nie pokazywać ludziom takich głupot jak 20 kW/100 km, bo więcej z tego będzie kłopotu niż pożytku. Zużycie na jazdę jest jakieś, a na postój inne i moim zdaniem to jest dość jasny podział.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Właśnie chyba o to chodzi, żeby nie pokazywać ludziom takich głupot jak 20 kW/100 km, bo więcej z tego będzie kłopotu niż pożytku. Zużycie na jazdę jest jakieś, a na postój inne i moim zdaniem to jest dość jasny podział.
Są różni ludzie.
Mam znajomego - jego nie interesuje ile kosztuje paliwo i ile pali jego auto. Leje ile musi, płaci ile wychodzi na fakturze i jeździ ile potrzebuje. Nie interesuje go, że na stacji obok jest 3gr taniej.
Jego odpowiedź na pytanie ile to pali - brzmi - tyle ile wleje.
Na pytanie ale ile dokładnie - odpowiada, że 2 baki na tydzień, a jak jeździ mało to bak na tydzień. Więcej się nie dowiesz.
Mam też innego znajomego, który jest lepszy ode mnie i pomiar każdego auta kończy się na wypompowaniu paliwa z baku :D aby zmierzyć ile zostało. Stąd wie ile przekłamuje komputer i jak odnieść to do faktycznego zużycia. I od niego dowiesz się na krople.
Dwie skrajności. Stąd myślę, że nie unikniemy tego typu dylematów, a w tym wszystkim chyba chodzi o to aby zaspokoić dociekliwość, ale też dowiedzieć się ile faktycznie zużywa nasze auto aby przebyć 100km. W ICE nic nie zużywa energii jak stoi - więc liczenie jest dosyć proste.
W obu przypadkach można to sprowadzić do kosztów związanych z użytkowaniem auta od strony dostarczonej energii. Przejechałem 1000km i wydałem xxx zł na to. Po co komuś wiedzieć czy to było 5l/100 czy 20kWh/100.
Ale ciekawość ludzka...
Ja bym np. chciał, żeby w mojej Tesli było fajnie rozpisane co i ile bierze energii. :D I chociaż jest już coś podobnego w nowych Teslach, to jeszcze nie ten poziom statystyk :D Po co mi to? Dla ciekawości - pobawię się i zapomnę.
 
Top