Statystyki ładowania w aplikacji Tesla

krzyss

Pionier e-mobilności
Są różni ludzie.
Mam znajomego - jego nie interesuje ile kosztuje paliwo i ile pali jego auto. Leje ile musi, płaci ile wychodzi na fakturze i jeździ ile potrzebuje. Nie interesuje go, że na stacji obok jest 3gr taniej.
Jego odpowiedź na pytanie ile to pali - brzmi - tyle ile wleje.
Na pytanie ale ile dokładnie - odpowiada, że 2 baki na tydzień, a jak jeździ mało to bak na tydzień. Więcej się nie dowiesz.
Mam też innego znajomego, który jest lepszy ode mnie i pomiar każdego auta kończy się na wypompowaniu paliwa z baku :D aby zmierzyć ile zostało. Stąd wie ile przekłamuje komputer i jak odnieść to do faktycznego zużycia. I od niego dowiesz się na krople.
Dwie skrajności. Stąd myślę, że nie unikniemy tego typu dylematów, a w tym wszystkim chyba chodzi o to aby zaspokoić dociekliwość, ale też dowiedzieć się ile faktycznie zużywa nasze auto aby przebyć 100km. W ICE nic nie zużywa energii jak stoi - więc liczenie jest dosyć proste.
W obu przypadkach można to sprowadzić do kosztów związanych z użytkowaniem auta od strony dostarczonej energii. Przejechałem 1000km i wydałem xxx zł na to. Po co komuś wiedzieć czy to było 5l/100 czy 20kWh/100.
Ale ciekawość ludzka...
Ja bym np. chciał, żeby w mojej Tesli było fajnie rozpisane co i ile bierze energii. :D I chociaż jest już coś podobnego w nowych Teslach, to jeszcze nie ten poziom statystyk :D Po co mi to? Dla ciekawości - pobawię się i zapomnę.
Mierzylem poprzedniej zimy realne zuzycie i koszt przejechanych km na ladowarkach publicznych. Wychodzilo mi ze wszystkim 24-26kWh czyli realnie okolo 40zl za kazde 100km. Niestety malo kto chce w to wierzyc :)
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Mierzylem poprzedniej zimy realne zuzycie i koszt przejechanych km na ladowarkach publicznych. Wychodzilo mi ze wszystkim 24-26kWh czyli realnie okolo 40zl za kazde 100km. Niestety malo kto chce w to wierzyc :)
Proste do policzenia z sumy kWh które policzyła nam ładowarka.
24-26kWh to strasznie dużo jak na TM3LR :D No chyba, że dużo szybkich tras.
Kojarzysz ile pokazywał wtedy licznik ?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Proste do policzenia z sumy kWh które policzyła nam ładowarka.
24-26kWh to strasznie dużo jak na TM3LR :D No chyba, że dużo szybkich tras.
Kojarzysz ile pokazywał wtedy licznik ?
Ja mowie o zuzyciu realnym, z wartownikiem i stratami na padowaniu itp.
To co nam pokazuje auto to jest tylko to co jezdzisz.
A ja uzywam sporadycznie wartownika, dogrzania kabiny itp.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Ja mowie o zuzyciu realnym, z wartownikiem i stratami na padowaniu itp.
To co nam pokazuje auto to jest tylko to co jezdzisz.
A ja uzywam sporadycznie wartownika, dogrzania kabiny itp.
Rozumiem to, natomiast to i tak dużo względem wskazań z jazdy.
W sumie to nie liczyłem nigdy dokładnie ile TMS mi zjada energii :D
A 3ka stoi w garażu :D
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Garażuje pod chmurką, poniżej Y performance.
Auto pokazuje w sezonie zimowym w ekranie podróże 23kWh/100
W aplikacji są statystyki ładowania czyli ilość energii jaka trafiła do baterii i tam jest
28kWh/100
I mam jeszcze licznik w wallboxie który dolicza jeszcze energię zużytą w trakcie ładowania i tam mam
30kWh/100

W sezonie wiosenno-letnim te liczby to odpowiednio
18.8 jazda
24.5 energia która trafiła do baterii
27.3 energia z sieci

Jeżdżę tylko wokół komina na krótkich dystansach, więc pomiędzy dwoma pierwszymi jest całe zużycie na postoju, grzanie i chłodzenia auta, Sentry

W sezonie wiosenno-letnim ładowałem z nadwyżki PV dlatego moce ładowania były często małe i stąd duża różnica pomiędzy tym co wskazuje wallbox i tym ile energii weszło do bateri w aucie. W zimowym ładuje pełną mocą 11kW ale głównie w godzinach 22-6 więc auto podgrzewa baterię do ładowania przy mrozach.

Uważam że użytkownicy i przyszli użytkownicy nie są świadomi tych różnic a mają one spory wpływ na roczny koszt użytkowania auta. Czasami widzę posty oburzonych użytkowników którym zużycie wyświetlane w aucie nie zgadza się z tym co liczą im szybkie ładowarki. Wszystko moim zdaniem jest ok, ale smuci mnie niska świadomość tego tematu.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Garażuje pod chmurką, poniżej Y performance.
Auto pokazuje w sezonie zimowym w ekranie podróże 23kWh/100
W aplikacji są statystyki ładowania czyli ilość energii jaka trafiła do baterii i tam jest
28kWh/100
I mam jeszcze licznik w wallboxie który dolicza jeszcze energię zużytą w trakcie ładowania i tam mam
30kWh/100

W sezonie wiosenno-letnim te liczby to odpowiednio
18.8 jazda
24.5 energia która trafiła do baterii
27.3 energia z sieci

Jeżdżę tylko wokół komina na krótkich dystansach, więc pomiędzy dwoma pierwszymi jest całe zużycie na postoju, grzanie i chłodzenia auta, Sentry

W sezonie wiosenno-letnim ładowałem z nadwyżki PV dlatego moce ładowania były często małe i stąd duża różnica pomiędzy tym co wskazuje wallbox i ile baterii weszło do auta. W zimowym ładuje pełną mocą 11kW ale głównie w godzinach 22-6 więc auto podgrzewa baterię do ładowania przy mrozach.

Uważam że użytkownicy i przyszli użytkownicy nie są świadomi tych różnic a mają one spory wpływ na roczny koszt użytkowania auta. Czasami widzę posty oburzonych użytkowników którym zużycie wyświetlane w aucie nie zgadza się z tym co liczą im szybkie ładowarki. Wszystko moim zdaniem jest ok, ale smuci mnie niska świadomość tego tematu.
No ja mam podobne odczucia. Ktos kto sprawdza realne zuzycie jest przez innych traktowany jak oszolom :)
Bo im auto pokazuje to i to…
W tesli sentry zuzywa bardzo duzo energii, dlatego ja swoje wylaczylem, a tylko jak parkuje w dziwnych miejscach to wlaczam na ten czas.
Poranne grzanie przed wyjazdem czy odparowanie szyb tez potrafi łyknąć 1-2kWh :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Bez sentry w garażu z 10 stC, ubylo mi 1% z 69 w ciagu 3 dni weekendowych gdzie "aplikacją zaglądałem" do samochodu z 5x budząc go.
Ale my nie mowimy o % baterii, tylko o roznicy miedzy tym co pokazuje auto a licznik energii.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
OK ale to zawracanie dpy. Podobnie mozna podawać analizie spalanie ICE i tam będą jeszcze jaja dotyczace jakosci i źrodla paliwa. Itd.
W każdym razie co moge powiedzieć bo empirycznie sprawdzilem licznikiem przed evse - u mnie przynajmniej ładowanie i dostarczona energia do evse i samochdu się zgadzała (o tym tu z dwa lata temu? pisałem podajac dane).
A nawet auto podawało ciut wiecej że niby dostalo jak dobry licznik specjanie przed calym ustrojstwem zainstalowany.
Nie bylo to evse Tesli ale 3 fazowe. Badanie dotyczylo Tm3
Grzanie bralo ok 3 kW

A na ładowarkach DC np Grenwaya itp.w zimne dni gdy siedzimy w aucie i sobie grzejemy tylek, ogladamy filmy, to różnice wskazań i wykazań rosną . Potem mamy zdziwko że auto wzięło o kilka kwh mniej a faktura pokazuje więcej.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
A na ładowarkach DC np Grenwaya itp.w zimne dni gdy siedzimy w aucie i sobie grzejemy tylek, ogladamy filmy, to różnice wskazań i wykazań rosną . Potem mamy zdziwko że auto wzięło o kilka kwh mniej a faktura pokazuje więcej.
Myślę, że to jest prościej zrozumieć, niż to, dlaczego mam baterię 60kWh, a od 100% do 0 przejechałem tylko 200km pomimo zużycia na liczniku 18kWh :D
To tak dla jaskrawości.
Ja też kiedyś zastanawiałem się nad 3kW różnicy pomiędzy GW a wskazaniem auta. Przy czym w aucie nikt nie przebywał, a dotyczyło to relatywnie niewielkiej ilości energii. Sprawdzałem również - grzanie baterii nie było aktywne.
Myślę, że to wynika z tego czego jesteśmy nauczeni. Jeśli auto pali mi średnio 7l/100 i wleję 7l to przejadę 100. Raczej w ICE nikt nie stoi 4h z włączonym silnikiem. Jeśli do Tesli wrzucę 20kWh i bierze mi 20kWh/100, to nie przejadę 100 :D
W skrajnych przypadkach można przejechać max 50...
 
Top