Straty energii przy ładowaniu

KrzysztofFly

Moderator
Ciekaw jestem czy sprawdzaliście, jakie macie straty energii przy ładowaniu samochodu AC i DC. Poniżej podaję dane z moich dzisiejszych danych z ładowania.
Zrzut ekranu 2022-06-09 225940.png
DC - 31,28 kWh dane z samochodu, dane z ładowarki 33,195 kWh, różnica 1,915 kWh, 106%
DC - 18,86 kWh dane z samochodu, dane z ładowarki 20,332 kWh, różnica 1,472 kWh, 108%
AC - 28,52 kWh dane z samochodu, dane z wallbox 32,7 kWh, różnica 4,18 kWh, 115%
Pomijając błędy pomiarowe samochodu, stacji ładowania i wallboxa, ewidentnie wychodzi na to, że stary przy AC są zdecydowanie większe.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ciekaw jestem czy sprawdzaliście, jakie macie straty energii przy ładowaniu samochodu AC i DC. Poniżej podaję dane z moich dzisiejszych danych z ładowania.
View attachment 5475
DC - 31,28 kWh dane z samochodu, dane z ładowarki 33,195 kWh, różnica 1,915 kWh, 106%
DC - 18,86 kWh dane z samochodu, dane z ładowarki 20,332 kWh, różnica 1,472 kWh, 108%
AC - 28,52 kWh dane z samochodu, dane z wallbox 32,7 kWh, różnica 4,18 kWh, 115%
Pomijając błędy pomiarowe samochodu, stacji ładowania i wallboxa, ewidentnie wychodzi na to, że stary przy AC są zdecydowanie większe.

AC z jaką szybkością ładowałeś ?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
U siebie sprawdzałem na Wallboxie 3fazowym z regulacją mocy zarówno Leafa jak Tm3, i przy różnych mocach strat nie było (czytaj: w porównaniu z tym co podają auta i aplikacje Tesli, Nissana i Nissan spy).
A nawet Tesla zaokrąglała w górę w stosunku do miernika.
Kombinowałem zmieniając i samochodach moc i w evse. Było to nieistotne! Strat nie stwierdziłem w Tesli w Leafie ok 1%
Tylko ładowanie AC.

Innym wychodziły straty, to może zależy to o evse, temperatur lub mierników?

Tu fragment nie wszystkie kombinacje
https://forum.elektrowoz.pl/threads/statystyki-ladowania-w-aplikacji-tesla.1714/page-8
 

KrzysztofFly

Moderator
AC z jaką szybkością ładowałeś ?
4,8kW
Z dzisiejszego ładowania wygląda to tak;
AC - 27,14 kWh dane z samochodu, dane z wallbox 32 kWh, różnica 4,86 kWh, 118%
moc ładowania taka sama, myślę jednak, że nie ma to wielkiego znaczenia, strata moim zdaniem następuje w ładowarce pokładowej. Jakby nie patrzeć to ona musi zmienić napięcie i je wyprostować, a tego się nie da zrobić bez strat. Chodziło mi tylko o to aby zwrócić uwagę, że faktyczny koszt ładowania samochodu jest minimalnie większy (o tę stratę właśnie) od danych rejestrowanych przez samochód (każdy zresztą)
Oczywiście należy wziąć poprawkę na błędy pomiarowe zarówno samochodu jak i wallbox-a.
 
Top