Straty na ładowaniu - ile?

less

Posiadacz elektryka
Najpopularniejsze przenośne evse to zencar. Porównaj cenę z tym co Co oferuje Kia.
Ładowanie że zwykłego gniazdka 1F trwałoby ponad 20 h, więc w 1 noc nie naładujesz. Jak masz instalację 3F w domu to kupuj evse, a czy z kia czy inne to bez większej różnicy.
 

Tompor

Fachowiec
Jeżeli masz FV, to warto mieć "ładowarkę" z możliwością regulacji mocy ładowania. Dostosowujesz wtedy prąd ładowania do aktualnej produkcji FV i masz pełną autokonsumpcję.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Jeżeli masz FV, to warto mieć "ładowarkę" z możliwością regulacji mocy ładowania. Dostosowujesz wtedy prąd ładowania do aktualnej produkcji FV i masz pełną autokonsumpcję.
No właśnie!
Wpadłem dzisiaj na ten dość obszerny wątek o optymalizacji ładowania EV. (dopiero odkrywam to forum, więc proszę o cierpliwość, jeśli zapytam o sprawy oczywiste)
Podoba mi się idea max wykorzystania produkcji FV i ładowania samochodu energią, której w danym momencie akurat nie wykorzystuję. Mój sposób ładowania, jakiego się spodziewam, to w tygodniu samochód w mieście, poza domem, oraz w weekendy - samochód w domu, czasami używany. Zatem będę miał max 2 dni w tygodniu na to, aby magazynować w EV nadprodukcję energii elektrycznej. Tego nie jest dużo, bo już teraz w weekendy mamy spore zużycie, bo działa pralka, zmywarka, suszarka itp - nauczyliśmy się włączać duże odbiorniki, gdy świeci słońce.
Będę musiał policzyć, czy inwestowanie w "automatykę" do ładowania EV faktycznie mi się będzie opłacało. Bo mam ten fart, że rozliczam się na starych zasadach net meteringu.
 

Tompor

Fachowiec
To wszystko zależy od Twojej indywidualnej sytuacji. Ja mam "ładowarkę" zakupioną od EVSTON'a, 3F z możliwością regulacji natężenia co 1A do 16A, daje to max 11kW. Fotowoltaika 10kWp, co teraz daje nawet ponad 40kWh w ciągu dnia, pobór z sieci to 5-10 kWh (lato PC nie działa). Mam więc ok 30 kWh do wpakowania w samochód. Ja reguluję to ręcznie, ale można zautomatyzować. Jakiś czas temu była oferta KIA dla E-Niro z ładowarką dla posiadaczy PV, nie wiem czy ładowarka dostosowywała się do produkcji PV. Nie jestem elektrykiem, ale samochód można potraktować jak magazyn energii, wtedy wymiana falownika na hybrydowy. Ja tego nie robię, bo to też koszty, ale można.
 

Tompor

Fachowiec
OK, dziękuję obydwu userom za merytoryczną odpowiedź.
Nie zauważyłeś, że na każdym forum znajdzie się jakiś guru, który ma patent na wiedzę i racje i wcale nie chce pomóc, tylko się powymandrzać. Prześledź sobie wypowiedzi tych "userów" i miej ich w dupie. No to wsadziłem kij w mrowisko, zobaczysz co się będzie działo.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Nie zauważyłeś, że na każdym forum znajdzie się jakiś guru, który ma patent na wiedzę i racje i wcale nie chce pomóc, tylko się powymandrzać. Prześledź sobie wypowiedzi tych "userów" i miej ich w dupie. No to wsadziłem kij w mrowisko, zobaczysz co się będzie działo.
Nic, zawsze możesz użyć przycisku ignoruj.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Będę musiał policzyć, czy inwestowanie w "automatykę" do ładowania EV faktycznie mi się będzie opłacało.
Nie musisz liczyć.
Nie będzie się opłacało.
Koszt dopłaty do stosownych urządzeń będzie wyższy, niż ew. zyski z tego przez te 15 lat netmeteringu.
 

less

Posiadacz elektryka
Nie musisz liczyć.
Nie będzie się opłacało.
Ja mam PV 5 kWp i taryfę G12w, czyli tańszy prąd również w weekendy. Ładowanie z PV bez automatyki załatwiam w ten sposób że podpinam auto w weekend kiedy świeci z ustawieniem 8A (coś około 5,8 kW). Auto zbiera wszystko że słońca i dobiera sobie ewentualnie z sieci w taniej taryfie
 
Top