nabrU
Moderator
Konkluzja:
Wedlug danych podanych w niniejszym wątku, a takze na stronie Ionity i Tesli, wychodzi, ze ceny za abonament i ladowanie na Ionity sa - z reguly (*) - wyzsze niz na SuC.
*) z wyjatkiem - jak rozumiem - Szwecji i Norwegii (nie sprawdzalem, tak nipalali inni powyzej) ... I pewnie jeszcze kilku miejsc na swiecie. We Wloszech, gdzie cena za 1kwh na Ionity w abonamencie wynosi 0.47, a na SuC waha sie od 0.40 do 0.54 (za copilotem) zalezy od lokalizacji i pory dnia. Le przykladowe ladowanie w Toskani/Umbrii w Arezzo (SuC) vs. Valdichiana to 0.46-0.50 vs. 0.47 Euro za 1kwh. Ionity tu akurat bedzie tansze w godzinach szczytu (pomijam lekko drozszy abonament w Ionity)
Czyli podsumowując ceny są tak naprawdę porównywalne, bo kilku eurocentów różnicy na kWh nie ma co brać pod uwagę w jakimś wycieczkowym wypadzie. Zadecyduje raczej lokalizacja albo wykupiony wcześniej abonament (jak sądzę nie będzie wielu, którzy kupią i ten od Ionity i ten od Tesli na raz) czy też finalnie architektura 400V bądź 800V konkretnego BEV (jak wiadomo 800V i Ionity 'lubią się bardziej'
Panowie czy ja dobrze rozumiem że mogę wykupić na 1 miesiąc ładowania na wszystkich SC za 45 zł, a np. po miesiącu zrezygnować ?
Dokładnie tak (choć jak widać nie opłaca się rezygnować wcześniej jak przed końcem miesiąca):
Opłata członkowska nie podlega zwrotowi, a Członkostwo w usłudze Supercharging możesz anulować w dowolnym momencie.
Aby anulować Członkostwo Supercharging, wykonaj następujące kroki:
- Otwórz aplikację Tesla.
- Dotknij menu w prawym górnym rogu.
- Dotknij opcji „Ładowanie”.
- Dotknij opcji „Członkostwo”.
- Dotknij przycisku „Anuluj”.
Czyli jak jadę do np. Chorwacji to wykupuję za 45 zł abonament i ładuję się w ramach tego abonamentu ?
Tak i cenę wtedy masz taką samą jak właściciele Tesli.