SuC Legnica

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Tam jest bardzo sprawny dojazd z A4 i jest blisko, dwupasmowa droga.
Śmiem twierdzić, że czas dojazdu z autostrady będzie nawet dłuższy na Bielanach ze względu na ruch/korki i skomplikowany dojazd, choć jest bliżej.
Ale chciałbym mieć więcej takich problemów ;-).
Super że będzie kolejny Suc. W tamtych rejonach brakuje porządnych ładowarek.
Ale ja uważam że miejsce trochę słabe
Niby skrzyżowanie A4 i S3 a jednak daleko. Jadąc S3 lub A4 trzeba będzie dokładać 15-25min na dojazd przy braku utrudnien na drodze. Jest to blisko centrum i oblegane w Legnicy Auchan, często będzie to dłużej, zwłaszcza z S3.

Mam nadzieję że zrobią tam sporo stanowisk bo to będzie oblegany przez obcokrajowców Suc. Od Drezna nie ma żadnego a od Berlina 1. Odciąży on bardzo mocno oblegane Kostomłoty.
 

Zwyczajny nick

Zadomawiam się
Lepszą opcją była by lokalizacja obok orlena na zjeździe na Złotoryję. Jadąc w kierunku Zgorzelca zjazd Jaworzyńską potrafi się paskudnie zakorkować bo wyjazd jest na bardzo ruchliwą drogę i nie raz po 5 minutach trzeba czekać na to aż ktoś się zlituje i puści, a aut w kolejce potrafi być kilkanaście. Najdłużej stałem tam 15 minut (mam na myśli tylko włączenie się do ruchu!) Nie mówiąc o fakcie że w godzinach kończących zmianę na strefie ekonomicznej w ciągu kilunastu minut pojawiają się setki aut na drogach jadących we wszystkich kierunkach :) Zjazdu na Złotoryję raczej takie sytuacje nie dotyczą.
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
„Lepszość opcji” to pojęcie względne.
Sądzę że ludzie, którzy podjęli decyzję o lokalizacjach SuC w Polsce w tej iteracji nie wiedzą co to Złotoryja, Legnica czy Gliwice.

To bardzo wygląda na deal zawarty na polu golfowym pomiędzy kimś takim jak Max de Zegher, a jakimś przedstawicielem grupy Elo (właściciela Auchan, eng bo więcej info niż w pl). No bo nie podejrzewam Elona czy rodzinę Mulliez o zajmowanie się taką operacyjną robotą.
Państwo się spotkali, pogadali: „…podobno macie fajne lokalizacje i przyłącza w tej Polska? Mamy 12 m€ do zainwestowania unijnej kasy + coś od nas. Zainteresowani?”, „why not, to ile można zyskać?”… „Polska to pikuś, planujemy główne inwestycje w 16 krajach Europy, też z dopłat unijnych”. „Ok”
Albo jakoś tak… choć myślę, że nawet Polska, nie była przedmiotem dyskusji.

Za to ciekawym wątkiem są zbieżności na poziomie interesów rodziny Mulliez, Elona czy innego Donalda. To jest zwykły biznes, a nie teorie spiskowe. Niestety. Bardzo racjonalne działania. No może skala nie na poziomie JDG, ale mechanizmy te same 😉.

A Wy tu, że lepiej przy zjeździe na Złotoryję, niż w Legnicy… no proszę Was.

😎
PS Post zawiera kilka linków do źródeł niezbędnych do zrozumienia sensu mojej wypowiedzi. Mam nadzieję, że komuś będzie się chciało poczytać i że za rok będzie to ta sama treść…
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Tak jakby rolą urzędu (by design) było odmawianie, opóźnianie, utrudnianie, a nie służenie obywatelom i przedsiębiorstwom…
Żyję w tym kraju już ponad 50 lat, a nie przestaje mnie to zadziwiać.
Myślałem że to taka nasza specyfika, ale jak obejrzałem ostatnio Farmę Clarksona jak na wiosce postawił sklep i chciał otworzyć restaurację, o mamusiu, nasi urzędnicy mogą anglikom buty czyścić...
 

nabrU

Moderator
o mamusiu, nasi urzędnicy mogą anglikom buty czyścić...

To się nie uda bo w UK praktycznie nie ma fizycznych urzędów ;)
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
To się nie uda bo w UK praktycznie nie ma fizycznych urzędów ;)
Tam się zebrał komitet z 50 osób i rozpatrywali na wszystkie strony, jedni od krajobrazu, inni od zanieczyszczenia nieba światłem itp. itd.
Myślę że w tym przypadku komuś się wkręcił między wódkę a zakąskę bo do jego sklepiku kilometrowe kolejki aut(a parkingu nie dali zrobić) i padło stwierdzenie że przecież w okolicy są inne farm shopy które mają lepsze towary a niewiele osób tam jeździ...

przepraszam za offtop
 
Last edited:

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Lepszą opcją była by lokalizacja obok orlena na zjeździe na Złotoryję. Jadąc w kierunku Zgorzelca zjazd Jaworzyńską potrafi się paskudnie zakorkować bo wyjazd jest na bardzo ruchliwą drogę i nie raz po 5 minutach trzeba czekać na to aż ktoś się zlituje i puści, a aut w kolejce potrafi być kilkanaście. Najdłużej stałem tam 15 minut (mam na myśli tylko włączenie się do ruchu!) Nie mówiąc o fakcie że w godzinach kończących zmianę na strefie ekonomicznej w ciągu kilunastu minut pojawiają się setki aut na drogach jadących we wszystkich kierunkach
tak tam jest, nie chcę tylko narzekać bo cieszę się że będzie coś nowego, choć miejsce średnio trafione.

:) Zjazdu na Złotoryję raczej takie sytuacje nie dotyczą.
Tam jest pusto, 1min od A4 i 4min od S3, no ale cóż... będzie Auchan :)
To jest zwykły biznes, a nie teorie spiskowe. Niestety.

A Wy tu, że lepiej przy zjeździe na Złotoryję, niż w Legnicy… no proszę Was.
Pewnie że zwykły biznes. W lokalizacji którą podajemy z naszego punktu widzenia za lepszą pewnie nie dogadali by się co dzierżawy lub wykupu gruntów pod te ładowarki. Widać że z galeriami jest łatwiej i pewnie taniej.

Nie zmienia to faktu że można se czasami pogadać o wyborze lokalizacji.
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Pewnie że zwykły biznes. W lokalizacji którą podajemy z naszego punktu widzenia za lepszą pewnie nie dogadali by się co dzierżawy lub wykupu gruntów pod te ładowarki. Widać że z galeriami jest łatwiej i pewnie taniej.

Nie zmienia to faktu że można se czasami pogadać o wyborze lokalizacji.
Pogadać zawsze można tylko czy rzeczywiście wolałbyś SuC przy skrzyżowaniu S3/A4 za kilka lat (czas na znalezienie inwestora, budowę mop, dociągnięcie przyłączy) czy kilka km dalej i za kilka miesięcy?
Z tego co wiem, Tesla nie wchodzi w wykup/dzierżawę ziemi czy budowę lokalizacji typu mop czy parkingów ani przyłączy. Oni szukają właścicieli, którzy to mają. Najlepiej wiele lokalizacji. Ich core business to stawianie i obsługa ładowarek. I się nie dziwię.

Właśnie gadamy i podaję argumenty dlaczego uważam, że lokalizacja przy Auchan jest lepsza zarówno z perspektywy Tesli jak i nas, kierowców.
PS No chyba, że masz wolne 10 mPLN na budowę MOP i przyłącza w dogodnej lokalizacji w 2025 - tu można złożyć wniosek do Tesli o instalację SuC :https://www.tesla.com/pl_pl/host-a-supercharger
😎
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
:)Pogadać zawsze można tylko czy rzeczywiście wolałbyś SuC przy skrzyżowaniu S3/A4 za kilka lat (czas na znalezienie inwestora, budowę mop, dociągnięcie przyłączy) czy kilka km dalej i za kilka miesięcy?
wolałbym bym Suc przy skrzyżowaniu S3/A4 za kilka miesięcy ;) cieszę się że będzie Auchan

Z tego co wiem, Tesla nie wchodzi w wykup/dzierżawę ziemi czy budowę lokalizacji typu mop czy parkingów ani przyłączy.
Oni szukają właścicieli, którzy to mają. Najlepiej wiele lokalizacji. Ich core business to stawianie i obsługa ładowarek. I się nie dziwię.
To co napisałeś potwierdzają ich lokalizacje, to widać, też mnie to nie dziwi.
Wyjątkiem są chyba tylko Kostomłoty które stoją tuż przy A4 i na Orlenie.

Ta lokalizacja którą opisaliśmy byłaby lepsza dla nas, logistycznie, ale na pewno koszty i możliwości powstawania tam są o wiele gorsze.

Właśnie gadamy i podaję argumenty dlaczego uważam, że lokalizacja przy Auchan jest lepsza zarówno z perspektywy Tesli jak i nas, kierowców.
Będę się upierał że dla nas kierowców nie jest to rewelacyjna lokalizacja, Jedyny plus to to że może szybko powstanie i bez problemów.

PS No chyba, że masz wolne 10 mPLN na budowę MOP i przyłącza w dogodnej lokalizacji w 2025 - tu można złożyć wniosek do Tesli o instalację SuC :https://www.tesla.com/pl_pl/host-a-supercharger
😎
Ok, no to szukam jakiś drobnych w szafie i składam wniosek :ROFLMAO:

Ale fajnie że są też inni operatorzy z innym podejściem do biznesu.
Po ostatniej podróży przez Niemcy do Austrii jestem pod wrażeniem EnBW
6x300kw po dwa kable.
Solarny dach
1min od autostrady
obok stacja shell z bistro, McDonalds i Aldi.
 

Attachments

  • 20250208_101839.jpg
    20250208_101839.jpg
    2,7 MB · Liczba wyświetleń: 20

Najnowsze dyskusje

Top