Światła matrycowe 3/Y

chewbacca

Posiadacz elektryka
Tak na marginesie to skoro starsze Tesle mają niby lepsze reflektory z lepszą rozdzielczością i jasnością (jeżeli to w ogóle prawda) to czy ktoś wie czy highlandy wyświetlają napis "Tesla" podczas lightshow?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie wyświetlają.
Cholercia, znowu mam następny argument żeby jednak potrzymać mego psuja:
- lepsze światła niż HL (wyświetla napisy i jaśniejsze)
- bateria Panasonica 82kWh+, największa i najszybsza z dotychczasowych
- czujniki zbliżeniowe w zderzakach
- radar (czy jeszcze używany?)
- wajchy kierunków i biegów
- prędkość max 233km/h
- sztywniejsze, bardziej responsywne zawieszenie
- Procek Atom (mniej się grzeje i zużywa energii, wszystko śmiga bezproblemowo)
Lepsze wyciszenie zrobię sam (tył i dodatkowe uszczelki w szpary, leżą i czekają), foteli wentylowanych mi nie brakuje, na dalekie trasy i tak jeżdżę ICE który ma welurowe siedzenia i jasną tapicerkę...
A na horyzoncie nic w BEV wartego zakupu...
Miałem nadzieję że przez 3 lata baterie będą w M3 dostaną upgrade do co najmniej 150kWh, wtedy bym brał... A tak to ta sama żałość na trasę, HL ten 1-2% większy zasięg ma dzięki słabym oponom... Y to już w ogóle na trasy przy większych prędkościach mi nie leży....
jak żyć Elonie?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Stara ale jara. Syn chce zmienić (2019r) ja mu odradzam. Ma boost i to co, wyżej bez chyba reflektorów i szyb. Ale nic się w przeciwieństwie do coolera Tm3 nie dzieje.
Ad radar? Ponoć mam w obu. Czy działają?
W Tesli tak jest nikt nic nie wie? Tyle lat a w dalszym ciągu jak Cosa Nostra obowiązuje skuteczna omerta.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Cholercia, znowu mam następny argument żeby jednak potrzymać mego psuja:
- lepsze światła niż HL (wyświetla napisy i jaśniejsze)
- bateria Panasonica 82kWh+, największa i najszybsza z dotychczasowych
- czujniki zbliżeniowe w zderzakach
- radar (czy jeszcze używany?)
- wajchy kierunków i biegów
- prędkość max 233km/h
- sztywniejsze, bardziej responsywne zawieszenie
- Procek Atom (mniej się grzeje i zużywa energii, wszystko śmiga bezproblemowo)
Lepsze wyciszenie zrobię sam (tył i dodatkowe uszczelki w szpary, leżą i czekają), foteli wentylowanych mi nie brakuje, na dalekie trasy i tak jeżdżę ICE który ma welurowe siedzenia i jasną tapicerkę...
A na horyzoncie nic w BEV wartego zakupu...
Miałem nadzieję że przez 3 lata baterie będą w M3 dostaną upgrade do co najmniej 150kWh, wtedy bym brał... A tak to ta sama żałość na trasę, HL ten 1-2% większy zasięg ma dzięki słabym oponom... Y to już w ogóle na trasy przy większych prędkościach mi nie leży....
jak żyć Elonie?
Ja dziś byłem na jeździe próbnej HL i powiem tak, jeśli chodzi o zawieszenie i wyciszenie to bajka. Lepsze kamery, lepszy wyświetlacz. Co do kierunków to dziwnie ale wydaje mi się, że to kwestia przyzwyczajenia. Jak dla mnie to ja jest po prostu lepsze auto z jednym możliwym mankamentem (kierunki). Ja się poważnie zastanawiam czy w ciągu roku nie zmienić.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja dziś byłem na jeździe próbnej HL i powiem tak, jeśli chodzi o zawieszenie i wyciszenie to bajka. Lepsze kamery, lepszy wyświetlacz. Co do kierunków to dziwnie ale wydaje mi się, że to kwestia przyzwyczajenia. Jak dla mnie to ja jest po prostu lepsze auto z jednym możliwym mankamentem (kierunki). Ja się poważnie zastanawiam czy w ciągu roku nie zmienić.
A światła? Wg Bjorna dużo gorsze niż wcześniej. A czujniki? Masz to nie czujesz problemu, ale jak nie będziesz miał? Może dla Ciebie prędkość max nie jest istotna, ale ja wolę mieć więcej...
 

Kmicin

Zadomawiam się
Ja dziś byłem na jeździe próbnej HL i powiem tak, jeśli chodzi o zawieszenie i wyciszenie to bajka. Lepsze kamery, lepszy wyświetlacz. Co do kierunków to dziwnie ale wydaje mi się, że to kwestia przyzwyczajenia. Jak dla mnie to ja jest po prostu lepsze auto z jednym możliwym mankamentem (kierunki). Ja się poważnie zastanawiam czy w ciągu roku nie zmienić.
Jak ocenisz zawieszenie do starej? Mówisz że bajka , czyli pozbyto się tłuczenia i jest bardziej komfortowa, ale czy zostało pewne prowadzenie w zakrętach i brak jakiegokolwiek przechyłu przy hamowaniu i przyspieszaniu?

A co do wyciszenia, gdzie widzisz największy postęp, czy dzwieki toczenia zostały znacząco wyciszone, czy bardziej wszystkie szyby podwójne zrobiły robotę od zewnętrznych dźwięków i lepsze uszczelki od wiatru na autostradzie?

Miałem już 2 propozycje jazdy HL ale nie chce bo boję się że jazda mnie tak zajara do zmiany ( a obecną ma rok więc za szybko). Siedząc w HL dupy mi nie urwało wolę drewno a kierownica jest znacznie gorszej jakości, mega twarda pod "skora" prawie brak pianki.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
A światła? Wg Bjorna dużo gorsze niż wcześniej. A czujniki? Masz to nie czujesz problemu, ale jak nie będziesz miał? Może dla Ciebie prędkość max nie jest istotna, ale ja wolę mieć więcej...
Świateł nie miałem jak przetestować bo był dzień, czujniki - wolę kamery i ta wizualizacja daje radę. Vmax bez żartów :D na papierze można się tym podniecać albo jak się auto na tor zabiera, ja tak nie robię.
Jak ocenisz zawieszenie do starej? Mówisz że bajka , czyli pozbyto się tłuczenia i jest bardziej komfortowa, ale czy zostało pewne prowadzenie w zakrętach i brak jakiegokolwiek przechyłu przy hamowaniu i przyspieszaniu?
Pozbyli się tłuczenia na dziurach nie czujesz się jakby auto miało się rozlecieć, ładnie wybiera każdą nierówność. Nie odczułem żadnych dziwnych przechyłów przy przyspieszaniu bądź zwalnianiu.
A co do wyciszenia, gdzie widzisz największy postęp, czy dzwieki toczenia zostały znacząco wyciszone, czy bardziej wszystkie szyby podwójne zrobiły robotę od zewnętrznych dźwięków i lepsze uszczelki od wiatru na autostradzie?
Wg mnie to wszystko zostało zredukowane bardzo ładnie - nie słychać opon i szumu powietrza, wręcz dziwnie się jedzie tak cicho jest :).
Miałem już 2 propozycje jazdy HL ale nie chce bo boję się że jazda mnie tak zajara do zmiany ( a obecną ma rok więc za szybko). Siedząc w HL dupy mi nie urwało wolę drewno a kierownica jest znacznie gorszej jakości, mega twarda pod "skora" prawie brak pianki.
Kierownica jest ok, wnętrze bardzo fajne jak dla mnie ale żona narzekała, że drewno lepsze - to kwestia gustu.

Dla ścisłości to była 30 minutowa jazda w dużym ruchu w Katowicach z max 110 km/h. Każdemu polecam jak się zastanawia, ja trójkę swoją kupiłem bez żadnej jazdy próbnej i nadal jestem zadowolony ale widzę, że można lepiej.
 

Michal

Moderator
Wg mnie to wszystko zostało zredukowane bardzo ładnie - nie słychać opon i szumu powietrza, wręcz dziwnie się jedzie tak cicho jest :).
Takie zmiany mam wrażenie że były już w 2022, bo u mnie widać taką różnicę właśnie pomiędzy 2021 i 2022.
 

inter

Pionier e-mobilności
Takie zmiany mam wrażenie że były już w 2022, bo u mnie widać taką różnicę właśnie pomiędzy 2021 i 2022.
Tak, ale teraz większe bo wszystkie szyby sa podwójne, lepsze wyciszenie nadkoli. Dodatkowo wszystkie plastiki miękke i tak nie rezonują. Jechałem ze znajomym, co ma nowe Audi a4 i powiedział, że w HL jest ciszej. Napewno do 120 km/h jest wyciszenie podobne, później HL jest cichszy przy większej prędkości.
 
Top