piotrazz

Posiadacz elektryka
Pytanie - czy 0% baterii oznacza zatrzymanie auta? Czy jest jakaś rezerwa na kilka/kilkanaście kilometrów?
W przypadku modeli z baterią LFP, dość istotnym elementem jest ładowanie do 100% dzięki czemu następuje prawidłowa kalibracja. Widziałem gdzieś komentarz użytkownika, który przy poziomie baterii w przedziale 0-10% (AFAIR) napotkał właśnie problemy licząc, że ma dodatkowo "bufor/rezerwę". Teslabjoern też te kwestie analizował podczas swoich testów.
 

tokwi

Posiadacz elektryka
3.5kWh masz "rezerwy" w LR
chyba nawet więcej. Gdzieś widziałem film na YT z zasięgiem ca.45 km (poniżej 0%)
w ubiegły weekend z rowerami na haku, na 0% przed SuC Białystok minimum 20km wyszło - i jeszcze nie włączył sie żółw. Ale żebyście widzieli twarz żony jak na tym 0% jechaliśmy :)

A na poważnie polecam każdemu choć raz świadomie zejść mocno poniżej zera. Takie ćwiczenie daje pewności i usuwa lęki, które większość użytkowników EV posiada.
Sam pamiętam, jak 4 lata temu byłem cały w strachu jak mi przy odbiorze auta zeszło do 17% i miałem problemy z ładowaniem. Dziś w trasie do SuC bardzo często dojeżdżam właśnie na 0% specjalnie jeszcze dociskając gaz.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
A to z LFP nie dzieje sie już wyżej? Że np wyswietla nam sie 20% i jeśli poprzednie X km pokonaliśmy na 25-20% to na kolejne X km może nam zlecieć poziom z 20% na 5%. Potem przy 0% już dokładnie da się określić poziom baterii. Ale LFP tego buforu poniżej 0% prawie nie ma. Najwieksza niepewność w LFP jest 98-20%(nie uwzgledniając buforu). Co do jazdy poniżej 0% to jest to nieprzewidywalna ilość energii i może juz przy 0% się wyłączyć co czasem raportuja użytkownicy baterii LFP
 

daniel

Señor Meme Officer
A to z LFP nie dzieje sie już wyżej? Że np wyswietla nam sie 20% i jeśli poprzednie X km pokonaliśmy na 25-20% to na kolejne X km może nam zlecieć poziom z 20% na 5%. Potem przy 0% już dokładnie da się określić poziom baterii. Ale LFP tego buforu poniżej 0% prawie nie ma. Najwieksza niepewność w LFP jest 98-20%(nie uwzgledniając buforu). Co do jazdy poniżej 0% to jest to nieprzewidywalna ilość energii i może juz przy 0% się wyłączyć co czasem raportuja użytkownicy baterii LFP
Widzę takie zachowanie w mojej domowej baterii LFP. 21%->20%->19%->18%->17%->16%->15%->bęc 10%.
 

alaska_k

Zadomawiam się
A na poważnie polecam każdemu choć raz świadomie zejść mocno poniżej zera. Takie ćwiczenie daje pewności i usuwa lęki, które większość użytkowników EV posiada.
Sam pamiętam, jak 4 lata temu byłem cały w strachu jak mi przy odbiorze auta zeszło do 17% i miałem problemy z ładowaniem. Dziś w trasie do SuC bardzo często dojeżdżam właśnie na 0% specjalnie jeszcze dociskając gaz.
Nic tylko psychika. Jak się zobaczy 0% i potwierdzi ze nic się nie dzieje to się człowiek przyzwyczai. To jak z oddawaniem krwi. Kiedyś jak jeszcze nie oddawałem a mocniej skaleczyłem się i krew ostro leciała to nogi się miękkie robiły. Jak potem zobaczyłem ze utoczyli ze mnie w punkcie krwiodawstwa 450 ml krwi i nic mi nie było to teraz takie skaleczenia nie robią na mnie żadnego wrażenia. Swoją drogą polecam oddawanie krwi. Nic nie boli (pielęgniarki w punktach mają taka wprawę we wbijaniu igieł ze mniej się czuje niż jak pójdziesz oddać krew na badania) brak skutków ubocznych (oddaję juz 16 lat), no i jeszcze pewne dodatkowe przywileje się ma.
 

alaska_k

Zadomawiam się
Na screenie nic nie widać (za słaba rozdzielczość).
Ale generalnie ja nieraz korzystam z oglądania c+online w tesli na ładowaniu - głównie sport, ale nie tylko. Niektóre kanały działają od razu. Inne rzucają błędem - z tego co kojarzę to mają ograniczenia licencyjne i nie pozwala na odtwarzanie ich zza granicy, a Tesla na łączności komórkowej ciągle przedstawia się jako IP z NL. Wtedy pomaga przejście na moje wi-fi z telefonu.
Oglądałem C+ online w aucie będąc we Włoszech i nie było żadnego problemu. Normalnie z przeglądarki teslowej logowałem się na C+. Zresztą chyba od jakiegoś czasu jest unijna dyrektywa ze w krajach UE możesz uzywać swoich abonamentów gdzie chcesz i powinno działać. Kiedyś pamiętam ze Netflix kupiony w PL za granicą nie działał, trzeba było mieć ściągnięte off-line. Teraz juz nie ma takiego problemu.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Oglądałem C+ online w aucie będąc we Włoszech i nie było żadnego problemu. Normalnie z przeglądarki teslowej logowałem się na C+. Zresztą chyba od jakiegoś czasu jest unijna dyrektywa ze w krajach UE możesz uzywać swoich abonamentów gdzie chcesz i powinno działać. Kiedyś pamiętam ze Netflix kupiony w PL za granicą nie działał, trzeba było mieć ściągnięte off-line. Teraz juz nie ma takiego problemu.
Sport i kanały na żywo nie będą działać za granicą a nawet w Polsce często mi nie działają. Natomiast osobiście polecam włączanie c+ i maxa przez YT - wtedy jest fullsrcreen. No chyba że w przeglądarce da się jakoś zlikwidować ten pasek górny, bo mi się nie udało.
 

alaska_k

Zadomawiam się
Sport i kanały na żywo nie będą działać za granicą a nawet w Polsce często mi nie działają.
Oglądałem mecz Euro 2024 100% na żywo nie pamietam czy to był jakiś C+ Sport czy TVP, ale jeśli już tak piszesz to może napiszesz też czy to przetestowałeś czy tylko "tak ci się wydaje" albo "gdzieś słyszałeś lub czytałeś"???
 

blazej

Pionier e-mobilności
Oglądałem mecz Euro 2024 100% na żywo nie pamietam czy to był jakiś C+ Sport czy TVP, ale jeśli już tak piszesz to może napiszesz też czy to przetestowałeś czy tylko "tak ci się wydaje" albo "gdzieś słyszałeś lub czytałeś"???
Np. Wczoraj próbowałem na Internecie Tesli Premium odpalić mecz lub kanały TV i nic nie było dostępne. Przełączyłem na wifi, odświeżyłem i mogłem włączać co mi się podoba.

Filmy na c+ i max chodzą natomiast bez problemu na internecie z premium connectivity.

Dodam, ze lokalizacja ok 100 km od niemieckiej granicy.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Oglądałem C+ online w aucie będąc we Włoszech i nie było żadnego problemu. Normalnie z przeglądarki teslowej logowałem się na C+. Zresztą chyba od jakiegoś czasu jest unijna dyrektywa ze w krajach UE możesz uzywać swoich abonamentów gdzie chcesz i powinno działać. Kiedyś pamiętam ze Netflix kupiony w PL za granicą nie działał, trzeba było mieć ściągnięte off-line. Teraz juz nie ma takiego problemu.
Dyrektywa działa, bo logować się i używać możesz. Pisałem wyżej o sprawach licencyjnych - jak sport właśnie i one często nie działają za granicą (testowałem nie raz), a nawet w Polsce - niektóre tylko są ograniczone do sieci domowej, niektóre masz online, ale nie każdy materiał (zależy od praw do transmisji danego wydarzenia, które ma nadawca). Często np. nawet TVP sport nie działa w C+Online, ale działa na tym samym IP na sport.tvp.pl - taka licencja.
 
Top