nabrU

Pionier e-mobilności
@Slavekk_
Ale domyślam się, że piszesz o Megane.
Poprzedni ID.3 miał zaślepkę, żony Mii też ma (nawet dwie na oba porty) więc stąd moje pytanie... i jak widać zdania są podzielone.
 

6a8

Posiadacz elektryka
@Slavekk_
Ale domyślam się, że piszesz o Megane.
Poprzedni ID.3 miał zaślepkę, żony Mii też ma (nawet dwie na oba porty) więc stąd moje pytanie... i jak widać zdania są podzielone.
Jak u Ciebie pada głownie prosto ( tzn. pionowo ) to klapka osłania, jeżeli zacina to może się przydać.
Pytanie, czy te dostępne osłonki są na prawdę zrobione z głową ( miękka guma z poszerzeniem na zewnątrz ) ?
Bo jeżeli nie, to i tak napada, a dzięki osłonie nie odparuje :confused:
 

KrzysztofFly

Moderator
@Slavekk_
Ale domyślam się, że piszesz o Megane.
Poprzedni ID.3 miał zaślepkę, żony Mii też ma (nawet dwie na oba porty) więc stąd moje pytanie... i jak widać zdania są podzielone.
W e-C4 też jest i mam ją założoną, jednak skoro w Tesli nie ma, to jej nie dokładam, widocznie producent uznał, że nie jest potrzebna. Nie porównywałem konstrukcji gniazd w obu autach, być może są jakieś różnice w konstrukcji, zerknę na to później.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
@nabrU , Ja piszę o porcie CCS2 w samochodzie.
Porty sa znormalizowane.
W Megance jest on tak z 1cm głębiej w stosunku do powierzchni nadwozia niż na twoim zdjęciu, a jednak producent dał...
Czym się tą zaślepkę ze zdjęcia wydłubuje? Paznokciem? Nie ma takich z uchwytem, jak u ludzi?
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
Ja piszę o porcie CCS2 w samochodzie.
Porty sa znormalizowane.
W Megance jest on tak z 1cm głębiej w stosunku do powierzchni nadwozia niż na twoim zdjęciu, a jednak producent dał...
Czym się tą zaślepkę ze zdjęcia wydłubuje? Paznokciem? Nie ma takich z uchwytem, jak u ludzi?
No przecież wszyscy o osłonie styków DC w gnieździe CCS piszemy ;). Pisząc o różnicach w konstrukcji, miałem właśnie na myśli, np. kąt i głębokość osadzenia.
 

KrzysztofFly

Moderator
Tak z ciekawości porównałem gniazda w obu moich samochodach, w obu są pochylone (w e-C4 dużo bardziej), więc na pierwszy rzut oka wydaje się, że mogłaby w nich zalegać woda. Jednak w obu samochodach są na końcu na dole otwory (inaczej skonstruowane), przez które wypłynie woda, gdyby ewentualnie się tam dostała. Tak wiec zaślepka chroni raczej gniazdo przed ewentualnym zakurzeniem, w końcu większość z nas na co dzień ładuje się z gniazda AC. Moim zdaniem dodatkowa zaślepka raczej nie zaszkodzi (o ile nie zasłoni otworów na końcu gniazda), a na pewno ochroni przed zabrudzeniem. Dobrze by było gdyby jak zauważył @Slavekk_ miała jakiś sensowny chwyt, żeby łatwo się ją wyciągało, bo ta ze zdjęcia @nabrU faktycznie wygląda jakby trzeba było ją wydłubywać paznokciami ;).
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
No więc w czasach gdy jeszcze nie było funkcji "myjnia", radośnie pojechałem na samoobsługową i pod ciśnieniem wody X stwierdził, że powinien otworzyć klapkę, bo ktoś ją dotyka. Założę się, że żaden deszcz Wam tyle nie nakapie ile przez sekundę myjka potrafi tam nalać ;-)
A po myjni jeździliśmy na SuC się ładować.
Także raczej spoko.
 

KrzysztofFly

Moderator
No więc w czasach gdy jeszcze nie było funkcji "myjnia", radośnie pojechałem na samoobsługową i pod ciśnieniem wody X stwierdził, że powinien otworzyć klapkę, bo ktoś ją dotyka. Założę się, że żaden deszcz Wam tyle nie nakapie ile przez sekundę myjka potrafi tam nalać ;-)
A po myjni jeździliśmy na SuC się ładować.
Także raczej spoko.
Moje pierwsze mycie również skończyło się otwartą pod naciskiem wody klapką, po prostu nie pomyślałem, że ciśnienie wody ją otworzy. Teraz za każdym razem włączam funkcję "myjnia".
 
Top