Pabloss

Posiadacz elektryka
No nieźle się to komplikuje ehhh. Z góry przepraszam ale nie "lubię" prądu bo po prostu się na nim nie znam.
Samego gniazda 3-fazowego czerwonego nie chciał bym przerabiać bo może kupię w przyszłości coś na 3-fazy, ale taka przejściówka to już trochę bardziej mi pasuje. Z drugiej strony to najbardziej odpowiadało by mi ładowanie z gniazda 3-fazy, ale po wtyczce czerwonej 5 bolców. Ostatnio jak znajomy był TMS u mnie i próbowaliśmy ładować jego urządzeniem z siły to szło elegancko 10 kW. Miał (chyba) WC 3 gen bo miał do tego wtyczkę na 230V i drugą na siłę (czerwona 3 fazy). Wszystko oryginalne z Tesli. Dlatego mnie to zmyliło i myślałem że to co dostaję z teslą to będzie ok i wystarczy że dokupię ten connector na 3-fazy.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
.Oj...raczej odpuść , A i nie przerabiasz gniazda .Patrz ...wyżej i dedukuj .albo weź elektryka .Pokaz mu gniazdo i pokaz mu wtyczkę od evse a on ci zrobi przejściówki
Np w jednym mam tak .kupiona tutaj okaxyjnie na wtyczcec32A 5 bolców
 

Attachments

  • 20230301_125736_copy_1024x886.jpg
    20230301_125736_copy_1024x886.jpg
    176,1 KB · Liczba wyświetleń: 74

rawier

Posiadacz elektryka
No nieźle się to komplikuje ehhh. Z góry przepraszam ale nie "lubię" prądu bo po prostu się na nim nie znam.
Samego gniazda 3-fazowego czerwonego nie chciał bym przerabiać bo może kupię w przyszłości coś na 3-fazy, ale taka przejściówka to już trochę bardziej mi pasuje. Z drugiej strony to najbardziej odpowiadało by mi ładowanie z gniazda 3-fazy, ale po wtyczce czerwonej 5 bolców. Ostatnio jak znajomy był TMS u mnie i próbowaliśmy ładować jego urządzeniem z siły to szło elegancko 10 kW. Miał (chyba) WC 3 gen bo miał do tego wtyczkę na 230V i drugą na siłę (czerwona 3 fazy). Wszystko oryginalne z Tesli. Dlatego mnie to zmyliło i myślałem że to co dostaję z teslą to będzie ok i wystarczy że dokupię ten connector na 3-fazy.
z EVSE które dostaniesz z Teslą nie pociągniesz 3 faz bo jest 1 fazowe. Czyli maks co możesz to ta niebieska wtyczka 32A plus 1 faza co da 7,4kW max (jeśli zabezpieczenia które masz pozwolą na te 32A). Ja tak ładuję od roku i działa - przez noc daje radę praktycznie do pełna.
 

luker23100

Nowy na Forum
Hej cześć wszystkim !
Zamówiłem teslę model y performance jakoś koło grudnia i mam dostawę w aplikacji zaznaczoną jako luty-kwiecień, dostałem też smsa jakiś czas temu i zgodziłem się na odbiór w marcu ale jak na razie nie dostałem numeru vin i dodam że samochód chciałem wziąć w leasing

Kiedy tak naprawdę powinienem pójść do urzędu po zarejestrowanie samochodu i odbiór tablic rejestracyjnych ? Słyszałem że to około 2 tygodni zajmuje a tesla w Berlinie powiedzieli mi że samochód może czekać na odbiór do 7 dni, a wiem że do rejestracji będzie vin potrzebny

Jest to mój pierwszy w życiu odbiór nowego samochodu jestem w tym dość mocno nie rozeznany jak na razie 😅 Też nie bardzo mogę się z teslą w Warszawie skontaktować, nie odbierają telefonów ani nie odpisują na maile a w Berlinie nie są pewni jak to działa w Polsce
 

rawier

Posiadacz elektryka
Hej cześć wszystkim !
Zamówiłem teslę model y performance jakoś koło grudnia i mam dostawę w aplikacji zaznaczoną jako luty-kwiecień, dostałem też smsa jakiś czas temu i zgodziłem się na odbiór w marcu ale jak na razie nie dostałem numeru vin i dodam że samochód chciałem wziąć w leasing

Kiedy tak naprawdę powinienem pójść do urzędu po zarejestrowanie samochodu i odbiór tablic rejestracyjnych ? Słyszałem że to około 2 tygodni zajmuje a tesla w Berlinie powiedzieli mi że samochód może czekać na odbiór do 7 dni, a wiem że do rejestracji będzie vin potrzebny

Jest to mój pierwszy w życiu odbiór nowego samochodu jestem w tym dość mocno nie rozeznany jak na razie 😅 Też nie bardzo mogę się z teslą w Warszawie skontaktować, nie odbierają telefonów ani nie odpisują na maile a w Berlinie nie są pewni jak to działa w Polsce
jeżeli bierzesz w leasing to oni (leasingodawca) rejestrują samochód. W moim przypadku wyglądało to tak - podpisałem umowę z leasingiem, oni skontaktowali się z warszawskim biurem Tesli (aby przyspieszyć proces pojechałem na miejsce i osobiście zapytałem się z kim leasing ma się kontaktować w mojej sprawie i dostałem nr tel oraz email). Jak przyszła Tesla wysłali do leasingu fakturę, po otrzymaniu płatności wysłali dokumenty, i dwa dni przed datą odbioru miałem tablice. :)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ok czyli na tą chwilę najlepiej będzie dokupić ten niebieski adapter, który będzie współpracował z tym co dadzą mi z samochodem i wtedy pociągnie 3,7 kW z jednej fazy? Tylko czy to niebieski złącze od adaptera mogę bezpiecznie wpiąć do gniazda 5'ci bolcowego - czerwona gniazdo 3-fazowe?
a i jeszcze gdzie znajdę WC gen3 bo na sklep Tesla nie ma?
Nie, musisz użyć przejściówki z 3 faz na jedna fazę. Jeżeli masz gniazdo siłowe 3F16A to uda ci się uzyskać maksymalnie 3,7kW, jeżeli masz gniazdo 3F32A to uzyskasz maksymalnie 7,3 kW.
Pamiętaj że są dwa rodzaje końcówek niebieskich do EVSE. Małe gniazdo kempingowe 16A i duże 32A. Ja polecam zakup dużego gniazda ale musisz wtedy pamiętać aby odpowiednio obniżyć prąd ładowania na ekranie w samochodzie.

Ja kupiłem dużą końcówkę kempingową 32A, zrobiłem kilka przejściówek i mam możliwość ładowania prawie z każdego gniazda. Jednak to tylko rozwiązanie awaryjne. Na codzień używam WallConnector Tesli.
 

Attachments

  • 37A78363-9B57-4984-9CCE-94573AE8771C.jpeg
    37A78363-9B57-4984-9CCE-94573AE8771C.jpeg
    113,2 KB · Liczba wyświetleń: 97

luker23100

Nowy na Forum
jeżeli bierzesz w leasing to oni (leasingodawca) rejestrują samochód. W moim przypadku wyglądało to tak - podpisałem umowę z leasingiem, oni skontaktowali się z warszawskim biurem Tesli (aby przyspieszyć proces pojechałem na miejsce i osobiście zapytałem się z kim leasing ma się kontaktować w mojej sprawie i dostałem nr tel oraz email). Jak przyszła Tesla wysłali do leasingu fakturę, po otrzymaniu płatności wysłali dokumenty, i dwa dni przed datą odbioru miałem tablice. :)
O dzięki wielkie 😀
 

6a8

Posiadacz elektryka
Nie, musisz użyć przejściówki z 3 faz na jedna fazę. Jeżeli masz gniazdo siłowe 3F16A to uda ci się uzyskać maksymalnie 3,7kW, jeżeli masz gniazdo 3F32A to uzyskasz maksymalnie 7,3 kW.
Pamiętaj że są dwa rodzaje końcówek niebieskich do EVSE. Małe gniazdo kempingowe 16A i duże 32A. Ja polecam zakup dużego gniazda ale musisz wtedy pamiętać aby odpowiednio obniżyć prąd ładowania na ekranie w samochodzie.

Ja kupiłem dużą końcówkę kempingową 32A, zrobiłem kilka przejściówek i mam możliwość ładowania prawie z każdego gniazda. Jednak to tylko rozwiązanie awaryjne. Na codzień używam WallConnector Tesli.
Może by przenieść te rozważania o EVSE do dedykowanego forum ?
https://forum.elektrowoz.pl/categories/wallboksy-przewody-evse-ladowanie-w-domu.3/
Potomnym będzie chyba łatwiej :)
 
Top