Tak. To już jutro. Ford Puma GEN-E. Czyli najtańszy ev forda w 2024.

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Po drugie - skąd wydarłeś 4x4? Skoro to konwersja (a nie ma spalinowej Pumy 4x4) to nie widzę jak mieliby wstawić tylny silnik. Miejsca na niego nie ma. Będzie ośka i to jeszcze FWD, co w elektryku jest porażką.
Po trzecie - popatrz na osiągi obecnej wersji ST (spalinowej). A potem pomnóż przyspieszenie MG4 razy dwa.
ja bym jeszcze lekko powątpiewał w baterię 72kWh w dodatku LFP, przecież to znacząco zwiększy wagę tego małego w sumie autka
 

vwir

Pionier e-mobilności
No tak, przegapiłem to. Przecież Mach-E w wersji LFP ma tyle, gdzie jest autem o dwa segmenty większym ;)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
No tak, przegapiłem to. Przecież Mach-E w wersji LFP ma tyle, gdzie jest autem o dwa segmenty większym ;)
w takim tempie to my zdekonstruujemy model zanim pojawi się na rynku i nikt go nie kupi. nieładnie się bawicie kolego @vwir ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czyli wracając do pierwszego wpisu:
Ośka (FWD)
Okolice 50-60kWh
Moc ładowania 100kW
Okolice 300-350 km WLTP
Okolice 150-200KM

Zobaczymy, kto będzie bliżej ;)
Ja tylko mam nadzieję, że nie wsadzili tam napędu z E-Turneo Curier. 43kWh, silnik 100kW. Mam nadzieję, ale nie będę bardzo zaskoczony jeśli tak zrobili.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Jakieś pytania?
1733220042772.png


Niestety moje obawy się spełniły: 43kWh. Przynajmniej silnik trochę podkręcili i nie dali tego samego co w Turneo.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Do tego określają cenę 172 tys za taki badziew, jako promocyjną.....

Dla ułatwienia - niedawno ktoś znalazł linka do fabrycznie nowego Ioniqa5 RWD, z baterią 77 kWh, za 166 tys.
Dla niewtajemniczonych - to auto tak o dwie klasy wyżej.
 

Iktorn

Zadomawiam się
Plusy - jest, ma niezłą krzywą ładowania 10-80% - 23,2min. przy max. 100kW, można wziąć wielosezonówki zamiast letnich (w premium bez dopłaty)
Do ceny trzeba doliczyć grzanie tyłka i kierownicy -2,9k.
Prześwit przyzwoity - 15,7 cm
Cena jak wiadomo za wysoka.
Nowa TMY RWD z DE jest za 40 tys. E.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No - tylko że bateria 41kWh pojawiła się w Renault Zoe w 2017 roku. Również segment B, tylko trochę mniejsza od Pumy (10cm krótsza). Kosztowała wtedy 135tys (z akumulatorem). A podobno akumulatory tanieją i ceny elektryków spadają ;)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Kosztowała wtedy 135tys (z akumulatorem). A podobno akumulatory tanieją i ceny elektryków spadają
Za to rośnie apetyt producentów na wysokie marże....
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Absurdalne ceny. Dupowóz:
10s do setki
200km zasięgu realnego
11kW AC, ileśtam DC, przecież małe i lekkie więc bateria mała
one pedal driving (samochód który pełza gdy go o to nie proszę wymyślił jakiś chory psychopata)
I ma kosztować 60k

Zoe i Skoda Citygo miały szanse ale chyba im nie wyszło
 
Top