Tak. To już jutro. Ford Puma GEN-E. Czyli najtańszy ev forda w 2024.

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Do tego określają cenę 172 tys za taki badziew, jako promocyjną.....

Dla ułatwienia - niedawno ktoś znalazł linka do fabrycznie nowego Ioniqa5 RWD, z baterią 77 kWh, za 166 tys.
Dla niewtajemniczonych - to auto tak o dwie klasy wyżej.
paradoxalnie to byłem ja :)
 

p0li

Pionier e-mobilności
Brabus demówka to okolice 36k EUR (niewiele ponad 150tys pln). Bez wahania wybrałbym z tej całej grupy. 4x4, 3,9 do setki, 400WLTP (bateria 62/66kWh).
teraz z updatem ma cos 3,5 do setki bo chcieli zeby sie roznil od pulsa parametrami

a jak ktos odwazny to wczoraj widzialem fiskera ocean z a30 tys€ z przebiegiem ponizej 9 tys
no ale tu to juz naprawde trzeba byc odwaznym :)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
po zapowiedzi Pumy gotowej do skoku na kasę, naszła mnie refleksja, że jednak w światku ev nie będzie normalnie. tak potężny koncern jak Ford popisał się mistrzostwem w ignorancji. jaki ma cel premiera takiego z góry skazanego na porażkę modelu. czy tam się nie uczą na błędach? dlaczego swoich klientów traktują jak debili?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
po zapowiedzi Pumy gotowej do skoku na kasę, naszła mnie refleksja, że jednak w światku ev nie będzie normalnie. tak potężny koncern jak Ford popisał się mistrzostwem w ignorancji. jaki ma cel premiera takiego z góry skazanego na porażkę modelu. czy tam się nie uczą na błędach? dlaczego swoich klientów traktują jak debili?
Bo ludzie ktorzy tam sie tym zajmuja/podejmuja decyzje nie maja pociecha o EV.

Przeciez to auto bedzie mialo zasieg jak leaf czyli w zimie 150km…
Powinno kosztowac max 110kzl
 
Last edited:

Classic08110

Zadomawiam się
Mamy pierwsze wrażenia z jazdy.




Wnioski:
Prześwit 15cm ale po obciążeniu 12,9 cm.
Bagażnik 570 l, frunk 43 l
Wysoko kolana na tylnej kanapie.
Powyżej 120km/h słabnie.
Ale do pierwszej setki 8 s ma.
Zasięgi po mieście nawet poniżej 10 kWh. Ktoś z jeżdżących ostrożnie, zapewne, miał nawet zużycie rzędu 7 kWh... Ale zazwyczaj w normalnej jeździe około 11 - 12 kWh
Przy 120km/h zużycie 15-16 kWh
Ale to wszystko przy temperaturze + 22*C
Przy temperaturach poniżej zera... zapewne będzie obstawiam + 25 % większe zużycie.
Zawieszenie za to wszyscy chwalą jak to w fordzie.
Jędrnie i komfortowo.
Auto się zwinnie prowadzi.
Wagę czuć tylko przy ostrym hamowaniu.
Waga 1563 kg.
Dobrze i bez problemowo działające multimedia z ekranami. Co u konkurencji nie jest takie oczywiste !!!
W tym bezprzewodowe.
ładowanie DC 100 kW
Ładowanie 10 - 80 % 23 minuty.
Gdyby nie atrapa chłodnicy i brak dźwięków trzech cylindrów to.... w sumie wygląda jak zwykły spalinowiec ;)


Ostatnimi czasy konkurencja mówi o powrocie w tej klasie swoich "GTI"
Czekam, czy i co, pokaże Ford Puma w wersji ST. I lepiej żeby się pospieszyli ;)
 

Chandler

Zadomawiam się
Po obejrzeniu tego filmiku Fully Charged pomyślałem przez chwilę, że może ta Puma to opcja warta rozważenia do jazdy po mieście i czasem gdzieś kawałek dalej... Ale jak spojrzałem na ile Ford to u nas wycenia, to biorąc pod uwagę rozmiar baterii i fakt że to konwersja ze spalinówki, nadal czekam na Renault 5 (czemu wciąż ich nie ma?!?). Z konwersji już lepiej wypada e-Niro, gdzie mamy baterię 64kWh do wzięcia za jakieś 150-160k czyli podobnie jak nie taniej niż Puma.
 
Top