Tanie wynajmy od Stellantisa itp

Ev3

Pionier e-mobilności
Interesują mnie tanie oferty wynajmów, powiedzmy do 300-500 zł miesięcznie.
To jeszcze na ten moment jest?

Jakby ktoś widział, prośba o podzielenie się kwotą.

Najlepiej auto miejskie, ale też małe premium w rodzaju Alfy Romeo Junior...
 

nabrU

Moderator
Ależ oczywiście, że oferty wynajmu są wypaczone, bo każdy patrzy nie na wartość płaconą producentowi (czyli z dopłatą do EV), tylko wyłącznie na raty.

De facto jednak przykład z powyżej (36900zl i 24 raty 555zl brutto) to realnie prawie 2100zł średniomiesięcznie za najtańszą wersję R5. Skończą się dopłaty i albo producenci / banki będą musieli pójść po rozum do głowy, albo (co bardziej prawdopodobne) kierowcy chętni na wynajem dostaną obuchem po głowie, bo kto zapłaci taką kwotę za najbiedniejsze R5...
 
Last edited:

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Ależ oczywiście, że oferty wynajmu są wypaczone, bo każdy patrzy nie na wartość płaconą producentowi (czyli z dopłatą do EV), tylko wyłącznie na raty.

De facto jednak przykład z powyżej (36900zl i 24 raty 555zl brutto) to realnie prawie 2100zł średniomiesięcznie za najtańszą wersję R5. Skończą się dopłaty i albo producenci / banki będą musieli pójść po rozum do głowy, albo (co bardziej prawdopodobne) kierowcy chętni na wynajem dostaną obuchem po głowie, bo kto zapłaci taką kwotę za najbiedniejsze R5...
A ile kosztuje wynajem benzyniaka o podobnej wartości? Mazda 3 pokazuje mi 56tys na dwa lata. Ostatnio widziałem 3 za 118tys.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeździłem wersją Techno (czyli środkową) i miała pełny tempomat ACC Stop & Go.
Pomyślałeś, ze mogło to jednak nie być w Polsce, więc przełożenie (jak zwykle) ŻADNE?
Strona Renault twierdzi to samo:
Wręcz przeciwnie - opis "Stop & Go" posiada dopiero i-acc.

Wyższa wersja Iconic ma ten inteligentny tempomat i PONOĆ dopiero on ma tą funkcję.
Wg cennika:
"aktywny regulator prędkości stop&go (i-ACC)"

Tego nie ma w wersji techno.

Ale nie mam jak sprawdzić w praktyce, bo oczywiście dealer dysponuje tylko wersją Iconic (najwyższą) do jazdy.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Tak, ten tempomat stop&go to element pakietu, który jest chyba od wersji Techno dopiero. Dlatego nie spoglądałem na najtańszą wersję jak np. EV3 😀
Ja też właśnie Techno byłem/jestem zainteresowany.
 

nabrU

Moderator
Pomyślałeś, ze mogło to jednak nie być w Polsce, więc przełożenie (jak zwykle) ŻADNE?

Oczywiście jeździłem w UK i wpadłem na pomysł, że wersje między krajami mogą się różnić. Ale zanim napisałem ww. posta, sprawdziłem to na polskiej stronie Renault (choć patrz poniższe).

Wręcz przeciwnie - opis "Stop & Go" posiada dopiero i-acc.

Wyższa wersja Iconic ma ten inteligentny tempomat i PONOĆ dopiero on ma tą funkcję.
Wg cennika:
"aktywny regulator prędkości stop&go (i-ACC)"

Tego nie ma w wersji techno.

Wziąłem się za dokładniejsze szukanie i nie mogę znaleźć polskiej wersji specyfikacji w formacie PDF (z wyposażeniem standardowym, opcjonalnym itp.). Ale wersja angielska wskazuje, że ACC Stop & Go to coś innego w porównaniu do i-ACC

Screenshot 2025-07-26 174529.png


A to różnica między ACC i i-ACC

1753549513189.png
1753549530585.png


Więc sprawę może wyjaśnić wersja polska tabeli jaką wstawiłem wyżej.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Wziąłem się za dokładniejsze szukanie i nie mogę znaleźć polskiej wersji specyfikacji w formacie PDF (z wyposażeniem standardowym, opcjonalnym itp.).
Pozostaje więc zawierzyć sprzedawcy.
Wątpię żeby bez powodu zniechęcał mnie do zakupu auta.
Pół jazdy próbnej o tym dyskutowaliśmy, moja dezaprobata były wyraźna.
Więc pewnie gdyby był cień szansy, że tempomat się nie odłączy, to by nie mówił, że jednak się odłączy.

Ale wersja angielska wskazuje, że ACC Stop & Go to coś innego w porównaniu do i-ACC
A jednak w polskiej, o funkcji Stop&Go piszą właśnie w przypadku i-acc wyłącznie, dokładnie odwrotnie niż w angielskiej.
Raczej nie przez przypadek.
 

nabrU

Moderator

Ev3

Pionier e-mobilności
Krytykowanie sprzedawców to standard tutaj (w Twoim wykonaniu też :p) i nagle trzeba im ufać? :ROFLMAO:.
No bardziej niż informacjom z innego auta na obcym rynku.
Poproś tego sprzedawcę o podesłanie czegoś takiego jak niżej w wersji na Polskę i wtedy będziemy mieli zagadkę rozwiązaną na 100%.

Ten sprzedawca jest tak "zarobiony", że od 3 dni nie jest w stanie podesłać mi żadnej oferty wynajmu w postaci mailowej, więc nie sądzę żeby to go nie przerosło. ;-)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
googiel zeznaje tak (potwierdza to co mówi sprzedawca):

W Renault 5, aktywny tempomat, inaczej adaptacyjny tempomat, może być używany przy prędkościach powyżej 30 km/h. Po ustawieniu żądanej prędkości, tempomat sam utrzyma ją, a w razie potrzeby zwolni, aby zachować bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu. Przy prędkościach poniżej 30 km/h, tempomat może się wyłączyć, wymagając ponownej aktywacji.

Szczegóły dotyczące aktywacji i działania aktywnego tempomatu w Renault 5:
  • Aktywacja:
    Aby aktywować tempomat, osiągnij pożądaną prędkość (powyżej 30 km/h) i naciśnij przycisk "SET/-" lub "SET/+" na kierownicy.

  • Ustawianie prędkości:
    Po aktywacji, możesz regulować prędkość za pomocą przycisków "+" i "-" (lub "RES/+") na kierownicy.

  • Utrzymanie prędkości:
    Tempomat automatycznie utrzyma zadaną prędkość.

  • Dostosowanie do ruchu:
    Jeżeli pojazd przed Tobą zwolni, tempomat również zwolni, aby utrzymać bezpieczną odległość.

  • Wyłączenie:
    Tempomat wyłączy się automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h lub po naciśnięciu pedału hamulca lub sprzęgła.

  • Komunikaty:
    Przy próbie aktywacji poniżej 30 km/h, pojawi się komunikat "Nieprawidłowa prędkość".
 
Top