Taryfa Pstryk - ceny dynamiczne

arnoldd

Posiadacz elektryka
Dokładnie 19,85 zł/126 kWh=15,75 gr/kWh.
Połowa miesięcznego rachunku to koszt stały osobnego licznika w garażu podziemnym - gdybym zużył 0 kWh, to zapłaciłbym za niego 12,72+0,12+5,61=18.45 zł/mc. Koszt zmienny kWh to ok. 15-16 gr. Gdybym zużył o jedną kWh więcej wtedy gdy się ładowałem, mój rachunek, byłby większy o jakieś 16 groszy (zakładając że ten przyrost rozłożyłby się proporcjonalnie na wszystkie ładowania w miesiącu), a nie 30 gr.
Ale jednak kupiłeś 126 kWh - (aż albo tylko) i średnia cena kWh w tym miesiącu wyniosła 30 groszy.
Najbardziej wartościową informacją będzie średnia cena kWh zdłuższego okresu czasu np. roku
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
ale o czym Ty piszesz ???

czy ja gdziekolwiek napisałem, że się nie da ? NIE !

wg mnie walczenie o zaoszczędzenie 40 zł na 126 kWh i układanie pod to życia jest BEZ SENSU - 40 zł można zarobić w chwilę

ja płacę w Energa G12R 61 gr brutto ze wszystkimi akcyzami itd co za 126 KWh da niecałe 77 zł

w Tauronie w stałych godzinach każdej soboty i niedzieli dostaniesz podobne kwoty a może nawet niższe bez kombinowania i układania sobie pod to życia i ryzykowania, że tym razem ceny giełdowe nie będą pasowały
pozostałe też ma ograniczone stawki max urzędowe więc bezpieczne

View attachment 30432
A co ty wiesz o moim życiu?
Mam harmonogram jak napisałem wyżej, auto jeśli jest w garażu w weekend to wpięte, a jak go potrzebuję, to nim jadę. Tyle.
1000006309-png.30436

A dla porządku, oszczędność względem najtańszej taryfy Tauronu (71 gr/kWh) dla takiego zużycia to 70 zł, nie 40 zł. Też nie fortuna, ale przez rok się zbiera i wolę mieć niż nie mieć.
 

Attachments

  • 1000006309.png
    1000006309.png
    189 KB · Liczba wyświetleń: 57

viallos

Pionier e-mobilności
Ale on ma rację z układaniem życia pod ceny giełdowe.
Ja gdy mam większe zuzycie zawsze będę miał ceny maksymalnie wysokie w taryfie dynamicznej.
Bo pracuje 8-16 więc w domu jestem jak już cena dynamiczna wchodzi na szczyt wieczorny.
A w weekendy często nawet mnie nie ma w domu wiec nawet auta nie ma kiedy naładować na minusowych cenach.
Popieram w 100% .. fura za 200k a walka w miesiącu ok 40PLN i do tego w niedzielę po południu muszę jechać dieslem jak chce się gdzieś ruszyć ;-) ... żeby elektryka taniej załadować.
A nie poczekaj .... nie mam diesla .. mam dwa elektryki ... muszę się dobrze zastanowić jak je w tygodniu używać żeby tego którym chce jechać w niedzielę używać w taki sposób aby w baterii było wystarczająco elektronów.
Crazy
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Popieram w 100% .. fura za 200k a walka w miesiącu ok 40PLN i do tego w niedzielę po południu muszę jechać dieslem jak chce się gdzieś ruszyć ;-) ... żeby elektryka taniej załadować.
A nie poczekaj .... nie mam diesla .. mam dwa elektryki ... muszę się dobrze zastanowić jak je w tygodniu używać żeby tego którym chce jechać w niedzielę używać w taki sposób aby w baterii było wystarczająco elektronów.
Crazy
Dzięki takim oszczędnościom w końcu człowieka stać na furę za 200k - to się nazywa przedsiębiorczość.

Ale jednak kupiłeś 126 kWh - (aż albo tylko) i średnia cena kWh w tym miesiącu wyniosła 30 groszy.
Najbardziej wartościową informacją będzie średnia cena kWh zdłuższego okresu czasu np. roku
W Pstryku jestem od kwietnia i średnio na ten moment 51gr/KWh prąd wraz z kosztami dystrybucji. Auto podpinam najczęściej w nocy bo wybieganie bo akurat słońce wyszło to porazka
1753267932128.png
 

nabrU

Moderator
Ale Panowie, po co to przekomarzanie / przekonywanie. Nie ma jednej uniwersalnej metody, taryfy czy sposobu użycia pojazdu dla każdego. I po prostu trzeba zaakceptować, że ktoś preferuje tak a inny inaczej.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Pokaz w takim razie cały rachunek do porownania bo na pewno nie korzystasz z prądu tylko w weekend...

nie wiem skąd takie twierdzenie ?
ja właśnie neguje układanie życia pod zmienne taryfy jak są dostępne inne zwykłe rozwiązania, które dają ci WOLNOŚĆ i pewność NISKICH CEN

ja mam ceny 61 ... ups pomyłka ... 63 gr brutto ze wszystkim w godzinach CODZIENNIE od 13 do 16 i od 22:00 do 7:00 rano

podobnie wyjdzie w taryfie Tauron w weekendy - tak wiem, że Energa G12R jest lepsza niż tauron ale Tauron nadal lepszy niż Pstryk bo pewny jesteś kiedy ile zapłacisz a w pstryku musisz polować na niedzielę w okienko 3-4 godzinne


1753269400273.png


1753269414698.png
 

cwireq

Posiadacz elektryka
nie wiem skąd takie twierdzenie ?
ja właśnie neguje układanie życia pod zmienne taryfy jak są dostępne inne zwykłe rozwiązania, które dają ci WOLNOŚĆ i pewność NISKICH CEN

ja mam ceny 61 ... ups pomyłka ... 63 gr brutto ze wszystkim w godzinach CODZIENNIE od 13 do 16 i od 22:00 do 7:00 rano

podobnie wyjdzie w taryfie Tauron w weekendy - tak wiem, że Energa G12R jest lepsza niż tauron ale Tauron nadal lepszy niż Pstryk bo pewny jesteś kiedy ile zapłacisz a w pstryku musisz polować na niedzielę w okienko 3-4 godzinne


View attachment 30440


View attachment 30441

No i widzisz Tobie wychodzi 65gr/kWh mi w Pstryku wyszło w czerwcu 42gr/kWh. Przekładając na Twoje zużycie to 282zł oszczędności.

Inną sprawą jest po co w ogóle zmieniać taryfę z G11? Najwygodniej mieć cały czas mieć stałą cenę a nie polować na nocne godziny czy 13-16. Tak, więc po co szukać oszczędności jak jeździ się furą za 200k?!
 

STMS

Pionier e-mobilności
No i widzisz Tobie wychodzi 65gr/kWh mi w Pstryku wyszło w czerwcu 42gr/kWh. Przekładając na Twoje zużycie to 282zł oszczędności.

Inną sprawą jest po co w ogóle zmieniać taryfę z G11? Najwygodniej mieć cały czas mieć stałą cenę a nie polować na nocne godziny czy 13-16. Tak, więc po co szukać oszczędności jak jeździ się furą za 200k?!

no nie - bo ja nie chcę ładować się w niedzielę od 12 do 16 to raz
teraz bym ładował się od prawie miesiąca zawsze po max cenie + przesył - tak nie wyjdę taniej, nie ma szans

nie planuję też patrzeć na ceny dynamiczne aby planować życie - po prostu podłączam pojazd jak potrzebuję więcej baterii rano i tyle - nic więcej nie muszę robić a mam tanio

i teraz aby zrobić cenę poniżej 60 gr z przesyłem nawet w pstryku nadal przesył musze mieć którą z taryf G12W G12R - czyli nic to nie zmienia w stosunku do aktualnego planu a tylko komplikuje życie
 

viallos

Pionier e-mobilności
Dzięki takim oszczędnościom w końcu człowieka stać na furę za 200k - to się nazywa przedsiębiorczość.
Absolutnie nie jest to przedsiębiorczość. Przedsiębiorczy czlowiek zarabia 40Pln w kilka minut.

Je też kombinuję kiedy taniej ale mam to zintegrowane i ładuje głownie z nadmiaru słońca czyli kiedykolwiek system zdecyduje że np. pranie i gotowanie nie wykorzystuje nadmiaru PV itp ... a jak nie ma nadmiaru to po prostu ładuję kiedy muszę albo chcę. Nie wyobrazam sobie sprawdzania jaka jest aktualna cena i uzależnianie się od tego. Tak jak inni pokazali prawdopodobnie wygodniej jakąś taryfę z określnonym harmonogramem i wyedy samochod tez ustawic pod ten harmonogram.
W Froniusue mam też opcje z taryfami dynamicznymi ale na razie to jacyś operatorzy z zachodu dostępni. Ale zasada byłaby taka sama jak z nadmiarem.
Generalnie uważam że to ma sens ale pod warunkiem pełnej automatyzacji aby nie zabierało mi to cennego czasu ktory właśnie mogę poświęcić na przedsiębiorczość i zarabianie kasy.
 
Top