Ten rok 2025 będzie należał do chińskich producentów

pluto

Pionier e-mobilności
Już powoli zaczyna się. Po długim okresie dominacji Volvo XC60, które do tej pory dzierżyło tytuł rynkowego lidera w segmencie hybryd plug-in, zostało wyprzedzone przez średniej wielkości SUV-a BYD Seal U DM-i.

Ranking TOP 5 najpopularniejszych hybryd plug-in w Europie (marzec 2025):
  • BYD Seal U DM-i - 6 276 (nowość),
  • Volkswagen Tiguan - 5 997 (wzrost o 340 proc.),
  • Volvo XC60 - 5 813 (spadek o 7,6 proc.),
  • Cupra Formentor - 3 738 szt. (wzrost o 70 proc),
  • Toyota C-HR - 3 514 szt. (wzrost o 447 proc.).
Link poniżej:
Chiński BYD rozpycha się łokciami na europejskim rynku. Zaskakujący wzrost sprzedaży
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ogladam Snookera , zdominowany przez graczy z UK i Chin . A to od roku czy dwoch ci drudzy sie w tak licznej grupie pojawili .

Kupuje na TEMU czy ALII a jesli u nas na Allegro to też chińskiej rzeczy . Nawet jak niby nie są chińskie.
Ostatnio zamówiłem trzy bluzy ze sklepu Tesli po 370 zl .Przyjechaly z Holandii brandowane Tesla w USA ale zrobili je wiadomo sa malutkie literki made in Ch ..itd ..
Gdzie się nie obejrzymy ...
Nie wiedzę szans aby akcja w stylu Trumpa i Unijnych przepisów zahamowała tą ekspansję .
Nawet jesli nie ceny to asortyment .Jest on tak szerokim, tak czasem zaskakujacy że aby coś kupic i nie szukać dlugo to najlepiej w chińskim sklepie , bo jak tam nie ma to gdzie indziej też nie będzie .
Moze po wojnie to się zmieni ?


Amerykanka porównuje metro NY i China
 

nabrU

Moderator
Omoda sprzedała w UK 3194 samochodów w 1 kwartale tego roku, a Jaecoo - 3235. Biorąc pod uwagę że należą do tego samego chińskiego koncernu Chery to sprzedali razem więcej samochodów w UK niż takie marki jak Fiat, Citroen, Jeep czy Lexus. To daje do myślenia...

A to jeszcze nie koniec bo wypuszczają rywala dla MG4 czy EV3:

 

Patrizio17

Fachowiec
Oglądałem Omodę 9 na Targach i mnie pozytywnie zaskoczyła. Jaecoo 7 nie jeździ tak dobrze jak wygląda, ale pooglądałem i poczytałem testy tego modelu w RPA oraz Australii: podobna to nowa jakość również pod kątem jazdy.
 

boa

Pionier e-mobilności
JAk poskleja się dostępne źródła to wychodzi taki obraz, że bardzo mało jest udanych modeli, a generalnie tym samochodom coś dolega / brakuje jak na rynek UE. Prowadzenie, infotainment czy nawet same fotele. Nie testowałem sam Chinczyków, ale poczytajcie, pooglądajcie testy niesponsorowane. Znajomi mieli jazdy testowe, to szybko się wyleczyli, ale akurat to ludzie, ktorzy czują różnicę i mają wymagania. Jak ktoś potrzebuje cokolwiek do przejazdu z pkt A do B i do tego jara sie gadżetami, to moze być zadowolony...
Patrząc na ileś lat do przodu, to zostanie tylko kilka najsilniejszych marek, a z resztą bedzie duzy problem z dostepem do czesci itd. A poza tym pomyslcie co sie stanie, jesli bylaby wojna o Tajwan i statki przestana plywac z Chin.. co z częściami? Albo jak sie jednak rozwinie wojna celna US-Chiny, a my bedziemy w bloku US? Z dnia na dzień przecież CHińczycy mogą wyjść z UE i wtedy żadnej gwarancji nawet nie bedzie... DUżo znaków zapytania wg mnie. A z aut "startch" marek to zobaczcie ze za 160 można kupić FOrda Kuga HEV 2.5 z bdb wyposażeniem st-line X, gwarancje Ford Protect można mieć do 10 lat, a 4 lata przeglądów w cenie. BYD to ponton w prowadzeniu, choć oczywiście pierwsze wrażenie robi wow na wielu osobach
 

Patrizio17

Fachowiec
JAk poskleja się dostępne źródła to wychodzi taki obraz, że bardzo mało jest udanych modeli, a generalnie tym samochodom coś dolega / brakuje jak na rynek UE. Prowadzenie, infotainment czy nawet same fotele. Nie testowałem sam Chinczyków, ale poczytajcie, pooglądajcie testy niesponsorowane. Znajomi mieli jazdy testowe, to szybko się wyleczyli, ale akurat to ludzie, ktorzy czują różnicę i mają wymagania. Jak ktoś potrzebuje cokolwiek do przejazdu z pkt A do B i do tego jara sie gadżetami, to moze być zadowolony...
Patrząc na ileś lat do przodu, to zostanie tylko kilka najsilniejszych marek, a z resztą bedzie duzy problem z dostepem do czesci itd. A poza tym pomyslcie co sie stanie, jesli bylaby wojna o Tajwan i statki przestana plywac z Chin.. co z częściami? Albo jak sie jednak rozwinie wojna celna US-Chiny, a my bedziemy w bloku US? Z dnia na dzień przecież CHińczycy mogą wyjść z UE i wtedy żadnej gwarancji nawet nie bedzie... DUżo znaków zapytania wg mnie. A z aut "startch" marek to zobaczcie ze za 160 można kupić FOrda Kuga HEV 2.5 z bdb wyposażeniem st-line X, gwarancje Ford Protect można mieć do 10 lat, a 4 lata przeglądów w cenie. BYD to ponton w prowadzeniu, choć oczywiście pierwsze wrażenie robi wow na wielu osobach
Generalnie dla mnie głównym problemem chińskich aut jest niedopracowane zawieszenie, dla mnie to jedna z kluczowych rzeczy w aucie. Ale out of specs jest krytyczny pod tym kątem dla tych produktów w tym zakresie i już zdarzają się wyjątki: Xiaomi Su7, IM L6 - chińscy producenci szybko się uczą. Ale zgadzam się, że wiele marek zniknie, zostaną najmocniejsi: BYD, Xiaomi czy Jaecoo/Omoda.
 
Top