Ten rok 2025 będzie należał do chińskich producentów

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Ja patrze na tesle nie jak inwestor tylko jako uzytkownik.
W takim razie niefortunnie się wyraziłeś o braku innowacyjności. Chodzi Ci o to, że produkty są inne, niż byś chciał
Interesuja mnie samochody.
- masowa produkcja dobrze spadna ceny, na razie wycofali sie z przednich odlewow w Y ?
- 48v… pozyjemy zobaczymy, juz mieli 16v wrocili do 12v. Ogniwa 4680 tez zapowiadali 3 lata o na razie slabo
To nie są cechy istotne dla użytkownika. Zdecyduj się
Poza tym Tesla nie wróciła do 12V, a 4680 ma się bardzo dobrze (tylko znowu nie w tych produktach, które Ciebie interesują)
- robotaxi to nie dozyjesz, wprowadza, rozjada kilka osob, jakies dziecko, zablokuja tory i wszystko runie jak domek z kart. Od 2019 obiecuja. Tak auto pojedzie jakies stale zaplanowane trasy, ale zycie pisze swoje scenariusze.
Dlaczego uważasz, że nie dożyję przyszłego miesiąca?
- bezprzewodowe ladowanie ma tak duze straty ze nikt w to sie nie bedzie bawic
Mylisz się. straty poniżej 10%. W sumie niewiele większe, niż po kablu
- optimus… widziales wyscigi robotow w chinach ? Wszystko to zaprogramowane a nie samo dzialajace
Tu masz wiedzę sprzed kilkudziesięciu lat. Od lat nawet tanie odkurzacze potrafią sobie radzić ze zmiennym otoczeniem
O reszcie nie wiem za wiele, za to ogniw jakos np. Solid cisza ?
Toyota będzie mieć za dwa lata.
Wprowadza nizsze koszty produkcji i spadna ceny. Nie spodziewam sie jakis spektakularnych zmian w tesli na najblizsze 3 lata.
Ale moze bedzie taniej ! 😁 i tak zabija konkurencje.
O ile mi wiadomo, cała konkurencja wciąż sprzedaje BEVy poniżej kosztów.

Zmiany w ofercie Tesli, które mogą być interesujące dla europejskich konsumentów w ciągu najbliższego roku-dwóch:
- nowe warianty i modele
- steer by wire w kolejnych modelach
- fsd
-
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Sprawy finansowania ? Co to ma do samochodu.?
Kasę można zdobyć "na wnuczka ".
No to co można kupić za.300 ? Co nie jest z Chin , ma pewny infotiment tanie już nie mówię , ze wcale przeglądy . Dobrą apke i OTA ? Brak start stop i trzyma sie dobrze pasa
VW ? na pewno ?
 

mecekbomba

Fachowiec
Sprawy finansowania ? Co to ma do samochodu.?
Kasę można zdobyć "na wnuczka ".
No to co można kupić za.300 ? Co nie jest z Chin , ma pewny infotiment tanie już nie mówię , ze wcale przeglądy . Dobrą apke i OTA ? Brak start stop i trzyma sie dobrze pasa
VW ? na pewno ?
nie jestem wielkim fanem systemów wspomagania ale akurat tyrafiłeś jak kulą w płot:
https://forum.elektrowoz.pl/threads/vw-travel-assist-lepszy-od-autopilota-tesli-0.7648/
id7 można kupić znacznie poniżej 300.000 zł zwłaszcza gdy komuś nie zależy na wyposażeniu lepszym niż w T3. Do tego jest większe wnętrze i lepszy dostęp do bagażnika. start-stop? nie rozumiem o co chodzi. infotaiment i ota działa ok, mam najnowsze oprogramowanie, bodajże 5,1, nawet nie zauważyłem kiedy się zainstalowało (fabrycznie było 4,1), zresztą uwagi dotyczące OTA są nieco zabawne. Jeżeli pijesz do tego że oprogramowanie w VW było fatalne to przyznaję rację, zresztą generalnie elektryki VW do momentu pojawienia się id7 mnie nie zachęcały i byłem ich przeciwnikiem. Ale właśnie to jest istotą tematu, konkurencja była zdecydowanie w tyle za teslą. obecnie jest to już tylko zagadnienie dla historyków motoryzacji...

Tak, finansowanie ma ogromne znaczenie. Co mi z tego że Tesla jest tańsza jeżeli jestem zainteresowany leasingiem i w konsekwencji koszt zakupu tańszej Tesli jest znacznie wyższy niż koszt sfinansowania auta droższego?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kompletnie nic nie pisalem o VW i jego OTA czy czymś innym co ta marka ma , tylko spytalem czy warto coś z tej marki .To Twoje postrzeganie z racji wyboru jest takie że masz ten ból wywolany przez poza motoryzacyjne czynniki. .Wybierasz jak wielu po cenach i finansowaniu . A nie o tym tylko dyskutujemy .
Po prostu kupujesz to na co możesz sobie pozwolić i to jest OK .


Ale co Cie tak natchnelo na czepianie się Tesli za to że sie nie dalo lepiej rat ułożyć ?? Sam to napisales że kasa.to nr 1.
. Nic mi to nie daje .Szukam , bo czas nadszedl i szukam co jest porównywalne a niekoniecznie nawet lepsze od tego co mam/miałem i nic nie jest na tyle tego warte .Nie ma na razie nic...Nadzieja w Chinach i moze Mercu lub BMW jak zmienią podejscie i oleją dotychczasowe nawyki ..Ale VW ? Zobaczymy może ? Oni mają tylko Buzza z którego da sie coś może jeszcze wykrzesać ?
ID7 ale bez rabatu 4x4 to ok 300 chyba? Nie jest zly ale faktycznie tylko kasa w przyjaznej formie finansowania daje mu przewagę
Tylko finasowanie czegokolwiek może być realizowanie nie tylko przez dilera lub markę . Akurat VW ma swój bank więc może być rzeczywiście konkurencyjny .
Ale to nie ma nic wspolnego z motoryzacją .Chcialem dom a kupilem kawalerkę. No może az nie tak drastycznie ale ......w obu przypadkach faktycznie nie pada na głowę deszcz .
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Napisałem, że konsumentów to dzisiaj nie interesuje, ale i tak mi to wytłumaczysz :D
Skoro sam potwierdzasz, że konsumentów to nie interesuje, to po co w temacie o samochodach przytaczasz tą całą laurkę pochwalną? Jak będę wybierał kolejny samochód, to nie będę patrzył czy Volvo opracowało nowy typ koparki, Xiaomi nową generację telefonu czy odkurzacza, a Hyundai w swojej stoczni zbudował hiper super gazowiec. Będzie mnie interesowało jak dobre samochody oferują. W kwestii samochodów akurat Tesla oferuje odgrzane kotlety, co najwyżej z nowym sosem. Była daleko przed konkurencją, jak tak dalej pójdzie może wręcz zostać z tyłu. W zasięgu przestała się wyróżniać, w czasie ładowania leży i kwiczy. Pozostaje przewaga softwarowa i naprawdę mega przemyślana konstrukcja modeli, co przekłada się na praktyczność i pakowność. Parę lat im zajęło dodanie kamery w zderzaku w zamian za zabrane czujniki parkowania. Najlepsza zmiana jak dotąd to wentylowane fotele, ale to też nie bierze się znikąd. Szklany dach bez rolety to jeden z bardzo kiepskich pomysłów na oszczędności, jeden z wielu niestety. Zamiast bawić się w roboty może by np. opracowali wahacze, które wytrzymują więcej niż 30k kilometrów?

Albo wyjdą znowu na szpicę i zaoferują nowe innowacje, tak jak to potrafili nie raz, albo chińskie i budzące się europejskie firmy zabiorą im duży kawałek tortu.

Jak masz szybką ładowarkę co 30km, to megazasięg i megakrzywaładowania mało kogo obchodzi. Lepiej mieć niższą cenę samochodu albo inne naprawdę przydatne bajery
Mnie obchodzi. Co ma do tego gęstość sieci ładowarek? Albo duży zasięg, albo bardzo szybkie ładowanie. Jak samochód ma być naprawdę użyteczny, to albo daleko zajedzie i robimy rzadsze, a dłuższe postoje, albo postoje częste, a naprawdę krótkie. Jest rok 2025, da się to zrobić lepiej niż półgodzinny postój co 250 km.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Tu masz wiedzę sprzed kilkudziesięciu lat. Od lat nawet tanie odkurzacze potrafią sobie radzić ze zmiennym otoczeniem
A moj najdrozszy iRobot z uporem maniaka wjezdza na ten sam fotel na ktorym sie zawsze zawiesi. I nie nauczyl sie by nie probowac. A kabelki niby umie omijac ale za kazdym razem gdzies znajdzie cos w co sie moze wkrecic. Mimo ze na prezentacji na stronie internetowej producenta niby taki mundry.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Skoro sam potwierdzasz, że konsumentów to nie interesuje, to po co w temacie o samochodach przytaczasz tą całą laurkę pochwalną?
sprawdź, na co wtedy odpowiadałem
Jak będę wybierał kolejny samochód, to [...]
to po prostu wybierz, co Ci pasuje. Nic mi do tego. Jeśli jednak będziesz to uzasadniał jakimiś rzekomymi cechami Tesli, być może podyskutujemy
Co ma do tego gęstość sieci ładowarek? Albo duży zasięg, albo bardzo szybkie ładowanie. Jak samochód ma być naprawdę użyteczny, to albo daleko zajedzie i robimy rzadsze, a dłuższe postoje, albo postoje częste, a naprawdę krótkie. Jest rok 2025, da się to zrobić lepiej niż półgodzinny postój co 250 km.
W gęstej sieci szybkich ładowarek ładujesz dowolną Teslę w ~12 minut do 40-50% i jedziesz dalej. W Polsce na razie trzeba się zastanawiać, czy dojedziesz
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
A tymczasem w kwietniu Tesla znacząco przegrywa m.in. z BYD i to nie tylko w Chinach ale także teraz w Niemczech, co było to przewidzenia bo te osoby które już miły Tesle wiedzą że to średniak nie mający obecnie nic innowacyjnego co by przyciągało nowych lub obecnych właścicieli tych aut.
Konkurencja poszła w przód, a najpopularniejszy EV w ubiegłym roku jest w głębokim odwrocie, dzięki m.in. chińskim markom.
Tak więc w Niemczech w samym kwietniu Tesla sprzedała tylko 855 sztuk (-45% r/r) a np. BYD 1566 sztuk (+755% r/r), a to nie koniec nowe modele chińskie zaczynają rozpychać się na rynku Xpeng 207 sztuk, Leapmotor 314 sztuk.
Bardzo prawdopodobne że nowym liderem aut elektrycznych w tym roku będzie jeden z aut chińskich producentów i pewnie w latach następnych, bo to są już naprawdę dojrzałe konstrukcje.
 
Top