Tesla 3 HL - hak. Trzy rowery?

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Z instrukcji ze strony Tesla wynika, że fabryczny hak może mieć obciążenie pionowe max 55 kg. Obciążenie sugeruje bagażnik na max dwa rowery, 20kg waga bagażnika plus dwa rowery po około 15-17kg.
Tesla oferuje również akcesoryjny bagażnik na rowery, na dwa rowery.
Czy istnieje możliwość przewozu trzech rowerów na haku w Tesla 3?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Istnieje, zakładasz i jedziesz. W X są podane 2 dopuszczalne 54kg na ramieniu 63cm i 100kg punktowo(plaid 90kg) a ja się zastanawiam czy 6 rowerów da się przewieźć
Znalazłem taki pionowy wieszak ~30kg. Z rowerami wyjdzie 110-120 kg. Moim zdaniem śmiało można jechać tylko jak na drodze będzie jakieś zagłębienie i szarpnie to może się trochę belka w zderzaku wygiąć albo jej mocowanie
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Na haku Tesla model 3 istnieje nawet możliwość przewiezienia 5 rowerów. Z tymi wagami i limitami jest podobnie jak z obciążeniem w windach, jest napisane 800kg, ale rzeczywiście może wytrzymać 5x więcej.

Mam model z '21 i nie widziałem aby było aż tak niskie obciążenie. Raczej maksymalny nacisk na hak jest 150kg.
Przy 55kg jakbyś stanął na ten hak to bys pewnie go urwał.

Na spokojnie z 3trzema rowerami bez strachu w każdą trase.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
55kg jest na ramieniu 22,5cm i wysokości 36cm
A dla środka ciężkości w 0,0 jest 100kg. Im wyżej jest środek ciężkości tym większy momentu przy hamowaniu, im dalej do tyłu także tym większy. Jak nie jedziesz po dołach i ostrożniej to możesz trochę przeciążyć.

Tam nawet jest taki fragment o przeciążeniu tylnej osi przy przyczepie:

Podczas holowania przyczepy dopuszczalny nacisk na oś tylną może zostać przekroczony o nie więcej niż 15%, a dopuszczalna masa całkowita pojazdu może zostać przekroczona o nie więcej niż 100 kg. W takich przypadkach prędkość pojazdu należy ograniczyć do 100 km/h, a ciśnienie w tylnych oponach musi być co o najmniej 20 kPa wyższe od ciśnienia zalecanego podczas normalnego użytkowania.

Więc pare kg może być więcej tylko jedź wolniej i ostrożniej, zwalniaj bardziej przed jakimiś zagłębieniami i progami
 
Last edited:

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Zgadzam się z kolegą @zibizz1 , zrobiłem już ponad 1000km z bagażnikiem rowerowym o łącznym obciążeniu 70kg. Prędkości autostradowe. Jedyną rzeczą na którą trzeba uważać to wieksze nierówności. Ja nie polemizuję z wytycznymi instrukcji, ale tam też Tesla zabezpiecza się że masz mieć pakiet opon z ich listy inaczej gwarancji ci nie uznają. Standardowe podejście do tematu, hak jest ale lepiej go nie używaj.

Twoim najważniejszym zmartwieniem będzie poprawnie go włożyć, w niektórych egzemplarzach "nabicie" haka jest trudniejsze. Wtyk, czy inaczej miejśce na hak nie jest perfekcyjnie dobrane i przy próbie założenia nie wczepia się na trzy zaczepy a kółko/lewarek nie odbija do porawnej pozycji. Jeżeli nie możesz przekrecić kluczyka do zablokowanej pozycji i go wyjąc, to znaczy że hak trzyma się tylko na częściowym zaczepie i wypadnie, przy jakimkolwiek obciązeniu. (sprawdzone organoleptycznie).
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wiesz może jak z tego ramienia wyliczyli 55 kg?
Moim zdaniem nie wyliczyli bo jakby liczyli to by było coś w stylu 63,26kg;)

W moim modelu jest 63cm:

...obciążenia pionowego o wartości 54 kg, gdy obciążenie jest przesunięte do tyłu w obrębie 63 cm od zaczepu kulowego...


W Y jest obrazek z środkiem ciężkości jak w 3 ale 72kg
 

Attachments

  • Screenshot_2024-05-16-22-27-44-305-edit_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2024-05-16-22-27-44-305-edit_com.android.chrome.jpg
    123,5 KB · Liczba wyświetleń: 13

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
 
Top