Tesla 3 jaka wybrac

krzyss

Pionier e-mobilności
A znasz kod baterii? Ja mam e3ld i mam w abrp 74.5kWh i właśnie pokazuje mi zima ponad 8%, teraz 7.2%. A ładuje się głównie w domu na AC, na wyjazdach też głównie AC... Moja jest Panasonic, może masz LG? Ma ktoś takie dane z ABRP dla LFP?
W każdym razie LFP powinna lepiej służyć, a w połączeniu z mniejszym zużyciem niewiele mniejszy zasięg.
Ale 74,5 to masz prawie jak fabryka… ja tez mam Panasonic. Uzytkowe mam 72kWh i 3kWh bufora
 

Michal

Moderator
Opisywałem ostatnio swoją baterie Panasonic z US - wychodzi mi 1-2% degradacji po 43 tys km i to przy 33% ładowania na DC... Coś tam masz źle w danych chyba...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Opisywałem ostatnio swoją baterie Panasonic z US - wychodzi mi 1-2% degradacji po 43 tys km i to przy 33% ładowania na DC... Coś tam masz źle w danych chyba...
Michal ile Ci pokazuje teraz latem jak naladujesz do 100% ?
 

Michal

Moderator
Nie wiem, bo nie da się już sprawdzić na aplikacji :p
 

cooler

Pionier e-mobilności
No dobra, to szybkie pytanie: robicie trasę 90% - 10%, patrzycie na zużycie, np.54,5kWh, dzielicie ten wynik przez 0.8, to ile Wam wychodzi? Bo mi z ładowania wychodzi te 74kWh użytkowej, ale zużyć więcej niż 68-70kWh wg kompa to mi się nie udało. Więc są 2 opcje: samochód żle raportuje ile włożył do baterii (zawyża) albo źle (zaniża) dane zużycia. Abrp wypisuje pojemność na podstawie ładowania... Czuję że ktoś tu nas oszukuje...
Teslamate zawsze pokazuje zużycie większe o ok 8% niż na ekranie. Następny trick Elona? Sztuczne zaniżanie zużycia żeby wyższe niż osiągalne zasięgi wychodziły?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie wiem, bo nie da się już sprawdzić na aplikacji :p
To jak naladujesz do 100% to sprawdz. Ciekaw jestem czy mamy duze roznice. Ja mam 52kkm i pokazuje 499-501km.
Ja mam taki stosunek DC do AC i zdazylo sie kilka razy na DC ladowac do 100%
 

Attachments

  • CCE8D565-A7FA-40BD-B5E8-517FCA1708A6.png
    CCE8D565-A7FA-40BD-B5E8-517FCA1708A6.png
    642,4 KB · Liczba wyświetleń: 59

Michal

Moderator
Też opisywałem to w wątku o ładowaniu na SuC. Jak był serwisant, to zrobiłem sobie fotkę pokazująca sumę doładowanych kWh i wyszło mi znacząco więcej niż raportuje auto. Nie wiem dlaczego ale na pewno nie jest to kwestia degradacji.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No dobra, to szybkie pytanie: robicie trasę 90% - 10%, patrzycie na zużycie, np.54,5kWh, dzielicie ten wynik przez 0.8, to ile Wam wychodzi? Bo mi z ładowania wychodzi te 74kWh użytkowej, ale zużyć więcej niż 68-70kWh wg kompa to mi się nie udało. Więc są 2 opcje: samochód żle raportuje ile włożył do baterii (zawyża) albo źle (zaniża) dane zużycia. Abrp wypisuje pojemność na podstawie ładowania... Czuję że ktoś tu nas oszukuje...
Teslamate zawsze pokazuje zużycie większe o ok 8% niż na ekranie. Następny trick Elona? Sztuczne zaniżanie zużycia żeby wyższe niż osiągalne zasięgi wychodziły?
Napewno oszukuje. Juz koedys o tym posalem ze na trasie 300km ginie mi gdzies z 6kWh energii.
Ale zwalam to na Elona ze sobie liczy krypty na moim pradzie.
 

Michal

Moderator
To jak naladujesz do 100% to sprawdz. Ciekaw jestem czy mamy duze roznice. Ja mam 52kkm i pokazuje 499-501km.
Ja mam taki stosunek DC do AC i zdazylo sie kilka razy na DC ladowac do 100%
Teraz mam 56% i pokazuje 293 km, co daje 523 km przy 100%.
Ja praktycznie nie ładuje do 100%, więc nie wiem kiedy Ci odpowiem na to pytanie lepiej :D
 

Najnowsze dyskusje

Top