Tesla 3 opony wielosezonowe 235/45 R18

inter

Pionier e-mobilności
Zgadzam się i też szczerze mówiąc nigdy sam wcześniej nie doświadczyłem podobnych problemów w BEV. Być może wszelkie niedoskonałości opon szybciej wychodzą przy tych wartościach zalecanego ciśnienia 2,9 bar oraz przy tej masie (względem zalecanego ciśnienia)... ale to tylko takie moje gdybanie.
Lata temu miałem problemy z Michelinami w Hondzie Civic (fabrycznie założone). Sprzedawca olał zagadnienie. Największe dochodziły z tylnej osi. Wyważali kilka razy, podejrzewali zawieszenie, ale nic nie zrobili. Wymieniłem po 2 latach na vredestein, i wreszcie nie było żadnych wibracji.
Inny przypadek z moim ix20, wibracje przy 110-120 km letnie bridgestone (szybciej nie dało się wygodnie jeździć). Ustały dopiero przy zmianie na goodyear vector 4seasons gen-3.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Teslą możesz zrobić ponad 1.0g na łuku, sienna dachowałaby.
Wbrew pozorom te auto trzyma się na zakrętach jak przyklejone. Przechyła się ale to nie jest SUV, ma nisko środek ciężkości i jest bardzo szeroka. Nie da się jej przewrócić w zakręcie - to pierwsza rzecz jaką sprawdzam po zmianie opon. Opony z kolei to mój konik, aktualnie na Falken FK510, na których Tesle mają najkrótsza drogę hamowania.
Jeżdżę dużo w górach po serpentynach więc nie ma w tym grama przesady, co więcej mam bezpośrednie porównanie do jednej z najtwardszych Tesli.
Szybkosc reakcji - nie ma porównania, na korzyść Tesli. Przejechanie zakrętu po prawidłowym złożeniu się do niego - jest tak samo, piszczy przy tych samych prędkościach. Tak więc dalej nie wiem skąd tak wysokie ciśnienie
 
Top