Tesla 3 performance zasieg

TomRS

Pionier e-mobilności
W Performance? Chyba jednak nie...

U mnie zasięg średnio wychodzi ok. 360 km przy w miarę normalnej (jak na mnie) jeździe. 21,6 kW/100 km, to daje 77,8 kWh dostępnej baterii, wszystko się zgadza.
No właśnie - do zasięgu jest liczona pojemność baterii z buforem ? Commander wykazuje mi 3,5 kWh bufora. Czyli od 100% do 0% mamy ca 75 kWh, bo ten bufor jest „poniżej zera” ?
 

aschean

Nowy na Forum
Mam jeden reprezentatywny przykład, który pozwala mi twierdzić, że zasięg w trasie przy normalnej jeździe (zgodnie z ograniczeniami, maksymalnie +10 km/h, ale nie wolniej niż ograniczenia) to 420km.

Trasa 340km
Start: SoC 95% SC Sormás Wegry
Stop: SoC 14% IONITY Čaradice Słowacja
IMG_3502.jpeg
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
Mam jeden reprezentatywny przykład, który pozwala mi twierdzić, że zasięg w trasie przy normalnej jeździe (zgodnie z ograniczeniami, maksymalnie +10 km/h, ale nie wolniej niż ograniczenia) to 420km.

Trasa 340km
Start: SoC 95% SC Sormás Wegry
Stop: SoC 14% IONITY Čaradice Słowacja
View attachment 21079
Tylko to nie są autostradowe prędkości w Polsce. Ja mam przeważnie średnią ok. 110-115 km/h.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Reszte zabiera Elon :)
A na powaznie to i tak realnie pewnie nie przejedziesz 400km wiec co to za roznica co wyswietla ? :)
nie śmiej się z tego, że Elon zabiera resztę.
Patrząć na ich nowy komputer który ma się zwać AI5... to własnie będzie zabierał nadmiar, czy chcemy czy nie :)
Wszędzie pilnują reżimu a nagle taki prądochłonny komputerek chcą wrzucić. Chwaląc się, jaka to moc obliczeniowa i rozproszona będzie jeździć po świecie... z darmowym prądem. A przynajmniej dla Elona. Okraszona własną, nie ograniczoną łącznością...
facet ma łeb... a my to mu sponsorujemy i się cieszymy.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
No właśnie - do zasięgu jest liczona pojemność baterii z buforem ? Commander wykazuje mi 3,5 kWh bufora. Czyli od 100% do 0% mamy ca 75 kWh, bo ten bufor jest „poniżej zera” ?
Bufor nie jest brany pod uwagę przy wyświetlanym zasięgu.

Ogólnie, z bufora się...nie korzysta. To dość niezdrowe dla baterii
 

ELuk

Pionier e-mobilności
nie śmiej się z tego, że Elon zabiera resztę.
Patrząć na ich nowy komputer który ma się zwać AI5... to własnie będzie zabierał nadmiar, czy chcemy czy nie :)

facet ma łeb... a my to mu sponsorujemy i się cieszymy.
Ty Mu tego nie sponsorujesz, ale dzięki za troskę o nas… 😉🤣
No patrzcie jacy z nas teslarze naiwniacy… 😱🤣, ale dobrze że są czujni Koledzy, którzy stoją na posterunku.., ✌️zawsze gotowi odkryć niecne knowania Tesli i jej diabolicznego lidera MElona. 😎🤣
 

Arrival

Zadomawiam się
To normalne.

Najpiękniejsze oszustwo naszych czasów - w reklamie nie dostaniesz realnej wartości która jest na co dzień, tylko niby średnią która jest robiona wg określonych wytycznych.

Oczywiście, też zależy od nogi i warunków, nie jest niespotykane przekroczenie 550-600+km na krajowych drogach, ale przy szybszej jeździe(Ska lub A) może to być tylko 250-300km
Żadne oszustwo. Po prostu z jakiegoś powodu rodacy nie chcą zrozumieć czym jest wltp i że nie powstało po to, żeby ktoś w PL mógł sprawdzić jak daleko dojedzie swoim samochodem na jednym ładowaniu/tankowaniu ;).

Normy masz po to, żeby porównać samochody w identycznych (w teorii) warunkach, a nie po to, żeby sprawdzić ile to wyjdzie u ciebie czy u mnie.

Przecież nawet w ramach PL różnice w zużyciu energii/paliwa mogą sięgać 30-40-50% pomiędzy różnymi użytkownikami. Więc która prawda jest "najmojsza" i wg której producent samochodu powinien budować swoje broszury?

Dodatkowo wielu zapomina, że w PL mamy jedne z najwyższych limitów prędkości na całym świecie i pewnie przez to średnie prędkości autostradowe też mamy jedne z największych na świecie.

W takiej Californii masz na autostradzie 100-110 kmh. Nikt nikt nie będzie przeliczał inaczej wartości czy projektował aut tylko dlatego, że w jakimś kraju na drugim końcu świata (z ich perspektywy) jeżdżą 140 (+10 bo "coś tam", każdy ma swoją wymowkę od "licznik kłamie" po "do 10+ nie łapią" ;)).

Dopiero kiedy te normy zostały wprowadzone to można realnie porównywać auta między sobą. Wcześniej nie było to takie proste. Nikt ci nie powie na 100% ile auto zużyje tam gdzie mieszkasz i przy twoim użytkowaniu. Ale za to normy mogą ci powiedzieć, że podobne auto konkurencji zużyje 20% więcej/mniej.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jedno z moich ICE (MB) po zatankowaniu pokazuje zasięg ponad 1000 km. A rzeczywistość?
Musze się bardzo starać żeby przejechać 800 km, 1000 jeszcze nigdy nie zrobiłem.
Czyli co? Kłamią, oszukują?
Tesla zła, bo Elon, BEV itp itd. a ICE to „ten typ tak ma, nie czepiajmy się” 🤣🤣🤣
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ty Mu tego nie sponsorujesz, ale dzięki za troskę o nas… 😉🤣
No patrzcie jacy z nas teslarze naiwniacy… 😱🤣, ale dobrze że są czujni Koledzy, którzy stoją na posterunku.., ✌️zawsze gotowi odkryć niecne knowania Tesli i jej diabolicznego lidera MElona. 😎🤣
przykre, że wciąż tylu ludzi z taką mentalnością... boli Cię, że ktoś komu zależy też bierze udział w dyskusji?
Czy fakt, że jestem zainteresowany Teslą to jest złe? Bo nie dałem się skusić na aktualne modele?
Cóż... czy to aż tak śmieszne, że nie spełniają jeszcze moich wymagań? Bo do miejsko/podmiejskich wybrałem inny mniejszy model?
Czy jednak śmieszne jest moje porównanie z nutką ironii? Które być może, ale nie musi ma nieco prawdy. A to wcale nie musi być niczym złym. Może dać korzyści dla użytkownika. Bo dla Tesli przyniesie korzyści na pewno. Przecież sam Elon o tym wspominał i się szczycił, rozwiązania te nie są przypadkiem oraz ich połączenie nie jest losowe. To bardzo szeroki i mocno przemyślany plan, Tesla, AI, Optimus, Neuralink i SpaceX. Firmy z osobna są trybikami w większej wizji. Szacun za nią.

Niestety to wszystko przekłada się na temat wątku. Zasięg nie jest tu priorytetem :(
 

Najnowsze dyskusje

Top