Tesla 3 USA adaptacja do użytkowania w EU

cooler

Pionier e-mobilności
Nie wiem na ile zasady opisane w tym starym dokumencie (Polska jest tam wymieniona jako non-core market) są aktualne. https://www.tesla.com/sites/default...p-experience-grey-market-grey-vehicles_NA.pdf
Przeczytałem ten dokument i wg mnie awansowaliśmy właśnie do core market. Jest zarówno oficjalne Sale presence, oraz Service, bulimy za infotainment tak jak reszta świata oraz działa autopilot i inne wymienione funkcjonalności.
Zgodnie z dokumentem Tesla MOŻE serwisować tzw gray vehicle (auto z USA w Europie) in core market (at Tesla sole discretion)
Trzeba by od Tesli wydębić kwita że jest gwarancja na powertrain respektowana dla aut z USA w Polsce i więcej mi nie trzeba.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Zgodnie z dokumentem Tesla MOŻE serwisować tzw gray vehicle (auto z USA w Europie) in core market (at Tesla sole discretion)
Ale wiersz niżej masz „Applicable warranty repair: No”, a pod tabelą „Tesla will provide warranty repairs in accordance with the terms and conditions of the new vehicle limited warranty provided at the time of the original sale or lease of the vehicle”. Spójrzmy wiec, na co mozemy się natknąć w dokumentach gwarancyjnych.
Tekst obecnej gwarancji, obowiązujący od marca 2021, zdaje się być taki sam w każdym kraju. Czytamy tam:
IMG_0070.jpeg
oraz
IMG_0070.jpeg
z czego wynika, że pojazdy ze stanów otrzymają świadczenia gwarancyjne tylko w stanach.
Tu jeszcze przypadkowa starsza gwarancja dla US, w której też występują podobne zapisy.
Trzeba by od Tesli wydębić kwita że jest gwarancja na powertrain respektowana dla aut z USA w Polsce i więcej mi nie trzeba.
To by rozwiązało problem, ale jak widzisz powyżej szanse na to są niewielkie.
I sorry za screeny, nie chciało mi tekstu z PDF skopiować.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mam informacje z 1 ręki od osoby która ściągnęła niedawno Tm3 LR 2018 z USA.
Koszt zakupu i ściągnięcia rozbitka to 110k PLN, koszt niezbędnych napraw i przeróbek (bez CCS i chyba bez lte) to ok 35k PLN, razem ok 145k PLN.
Nic z tego nie rozumiem, mój rocznik chodzi po 150k PLN. A jest z salonu i EU i SC friendly.
Chyba jednak trzeba szukać na rozwiniętych rynkach w EU, bo chyba gra nie warta świeczki., albo ktoś nieeesamowity deal zrobił.
 
Last edited:

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Mam informacje z 1 ręki od osoby która ściągnęła niedawno Tm3 LR 2028 z USA.
Koszt zakupu i ściągnięcia rozbitka to 110k PLN, koszt niezbędnych napraw i przeróbek (bez CCS i chyba bez lte) to ok 35k PLN, razem ok 145k PLN.
Nic z tego nie rozumiem, mój rocznik chodzi po 150k PLN. A jest z salonu i EU i SC friendly.
Chyba jednak trzeba szukać na rozwiniętych rynkach w EU, bo chyba gra nie warta świeczki., albo ktoś nieeesamowity deal zrobił.
Bo wszystko wymaga czasu, trochę sprzedawcy muszą się oswoić z większą stratą i że jak chcą handlować to muszą stratą przyjąć na klatę. Zobacz że od czasu pierwszych obniżek skończyły się spekulacje na Teslach, a pamiętam kolesie co miał 10 TMY na placu i chwalił się że.... są od ręki dostępne, dwa dni później jego kolekcja była warta -1 egzemplarz
 

KrzysztofFly

Moderator
Mam informacje z 1 ręki od osoby która ściągnęła niedawno Tm3 LR 2028 z USA.
Koszt zakupu i ściągnięcia rozbitka to 110k PLN, koszt niezbędnych napraw i przeróbek (bez CCS i chyba bez lte) to ok 35k PLN, razem ok 145k PLN.
Jak za Tm3 LR 2028, to super cena, przecież u nas dopiero wejdzie Highland, a 2028, to już chyba nowy model ;).
A tak na poważnie, to zapewne wszystko rozbija się o terminy (czasami sprowadzenie z USA trwa kilka miesięcy) oraz kursy walut. Sam osobiście nie jestem zwolennikiem aut sprowadzonych z USA, no chyba, że dotyczy to aut unikatowych, niedostępnych na rynku EU.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jak za Tm3 LR 2028, to super cena, przecież u nas dopiero wejdzie Highland, a 2028, to już chyba nowy model ;).
A tak na poważnie, to zapewne wszystko rozbija się o terminy (czasami sprowadzenie z USA trwa kilka miesięcy) oraz kursy walut. Sam osobiście nie jestem zwolennikiem aut sprowadzonych z USA, no chyba, że dotyczy to aut unikatowych, niedostępnych na rynku EU.
Już poprawiłem :)

Ja z kolei mam 2 (fakt że nie występujące w EU) auta z USA, ale by Toyota i jestem bardzo zadowolony.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak za Tm3 LR 2028, to super cena, przecież u nas dopiero wejdzie Highland, a 2028, to już chyba nowy model ;).
A tak na poważnie, to zapewne wszystko rozbija się o terminy (czasami sprowadzenie z USA trwa kilka miesięcy) oraz kursy walut. Sam osobiście nie jestem zwolennikiem aut sprowadzonych z USA, no chyba, że dotyczy to aut unikatowych, niedostępnych na rynku EU.
No ale liczyc nie umieja ?
Tesla z usa zeby sie oplacala musiala by byc kupiona za 10k$
A chodza po 25…
 

cooler

Pionier e-mobilności
No ale liczyc nie umieja ?
Tesla z usa zeby sie oplacala musiala by byc kupiona za 10k$
A chodza po 25…
I może za tyle ($10k) będą chodzić jak wejdzie highlander
 
Top