Tesla 3 USA adaptacja do użytkowania w EU

WojtekP23

Nowy na Forum
Witam, chciałbym prosić o informacje użytkowników TM3 importowanych z USA, jakie przeróbki wykonywali w swoich samochodach by móc korzystać z wszystkich możliwości samochodu.

z informacji pozyskanych z Internetu wynika, że potrzebna jest:
-adaptacja lamp (przeróbka lamp USA, lub wstawienie lamp eu + kodowanie)
-wymiana modemu na LTE (+ ewentualna wymiana karty sim, jesli ktos nie chce uzywac hotspota z telefonu ciagle).
-ładowanie na stacjach supercharger 1. zakup adaptera CCS + wymiana sterownika PLC / 2. wymiana gniazda USA na kompletne z okablowaniem i klapka EU
-wgranie nawigacji EU + zaprogramowanie prędkości km/h i itp ( czy potrzebny jest tutaj serwis?)
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Pamietaj ze jak byla rozbita to SuC mogą Ci zablokować w każdej chwili, a nawet ogolnie ładowanie po DC. Wtedy zostaje tylko kombinowanie.
Ogólnie jeśli cena auta to nie jest 50% wersji EU to ja bym w to nie wchodził, ale sporo osób takimi jeździ i są zadowoleni.
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Dodam tylko, że przy obecnym kursie dolara cena niebitej używki z małym przebiegiem z USA jest zbliżona do nówki z salonu z Polski, może 10% różnicy. Jedynym plusem jest dostępność, ale jak komuś się bardzo spieszy, to Tesla w zachodniej Europie sprzedaje sama swoje używki, chyba poleasingowe. Holandia, Francja, nie wiem co jeszcze. Bez przeróbek, czasem jeszcze na gwarancji.
 

WojtekP23

Nowy na Forum
Panowie, dziękuje za wasze wpisy, natomiast mój temat miał służyć jako poradnik dla potencjalnych kolejnych osób zainteresowanych zakupem TM3 z USA, ja swoją kupiłem i spotkałem się z sprzecznymi informacjami. Dlatego też postanowiłem założyć temat poświęcony temu zagadnieniu, gdyż na forum można to ujednolicić w oparciu o informacje od ludzi, którzy już przeszli ten proces.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy w punkcie 'adaptacja lamp' wziąłeś pod uwagę przeciwmgielne tylne. W stanach jest nieobowiązkowe, w Europie jest obowiązkowe.

No i radio FM. W stanach dostępne są jedynie częstotliwości kończące się nieparzystą cyfrą po przecinku, więc tamtejsze radia tylko takie obsługują. U nas mogą być zarówno parzyste jak i nieparzyste.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy w punkcie 'adaptacja lamp' wziąłeś pod uwagę przeciwmgielne tylne. W stanach jest nieobowiązkowe, w Europie jest obowiązkowe.

No i radio FM. W stanach dostępne są jedynie częstotliwości kończące się nieparzystą cyfrą po przecinku, więc tamtejsze radia tylko takie obsługują. U nas mogą być zarówno parzyste jak i nieparzyste.
Czy w USA w Tesli czasem nie są takie same lampy jak u nas?
O radio bym się nie martwił, mam 2 auta z USA i radio działa bardzo dobrze, wszyskie stacje które chcę znaleźć najwyraźniej nadają na częstotliwości z USA lub nadajniki pracują z jakimś przesunięciem i zwykle da się złapać każdą stację.
Szczerze spodziewam się spadku cen na M3 w USA tuż po wprowadzeniu nowego modelu u nich, więc już ostrzę łapki aby niedrogo niebity model dla synów ściągnąć, ważne any powertrain był na gwarancji, resztę już się ogarnie.
@WojtekP23 - zdradź tajniki jak znalazłeś swój wóz( gdzie teraz się szuka Tesli) oraz jakie były koszty transportu, cło? VAT, ale brak akcyzy?
Czy polecasz jakąś firmę? Dobre/złe doświadczenia z takiego ściągania?
Temat na czasie (Highlander) więc podbijam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czy w USA w Tesli czasem nie są takie same lampy jak u nas?
O radio bym się nie martwił, mam 2 auta z USA i radio działa bardzo dobrze, wszyskie stacje które chcę znaleźć najwyraźniej nadają na częstotliwości z USA lub nadajniki pracują z jakimś przesunięciem i zwykle da się złapać każdą stację.
Szczerze spodziewam się spadku cen na M3 w USA tuż po wprowadzeniu nowego modelu u nich, więc już ostrzę łapki aby niedrogo niebity model dla synów ściągnąć, ważne any powertrain był na gwarancji, resztę już się ogarnie.
@WojtekP23 - zdradź tajniki jak znalazłeś swój wóz( gdzie teraz się szuka Tesli) oraz jakie były koszty transportu, cło? VAT, ale brak akcyzy?
Czy polecasz jakąś firmę? Dobre/złe doświadczenia z takiego ściągania?
Temat na czasie (Highlander) więc podbijam
Przeca auta z USA u nas nie maja zadnen gwarancji..,
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jeśli warsztaty mają problemy za naprawy aut sprowadzonych z USA (były już przypadki że Tesla zerwała współpracę w takich przypadkach) to nie liczył bym na respektowanie jakiejkolwiek gwarancji w takich przypadkach.
 
Top