TESLA - ciekawostki

pluto

Pionier e-mobilności
Pierwsze egzemplarze TMY w kolorze Deep Crimson (ciemniejszy odcień niż czerwień Tesla China) pojawiły się w Giga Berlin - lakiernia cały czas pracuje na nowymi kolorami m.in. Mercury Silver Metallic i Abyss Blue Multi-coat.
Na razie nie ma nowych kolorów w cenniku więc kto chce się trochę wyróżnić musi jeszcze poczekać do przyszłego roku (może wejdą też nowe typy akumulatorów).
Tymczasem Giga Berlin zwiększa wydajność (przechodzi na II zmianowy tryb pracy) aby zwiększyć produkcję do 3000 sztuk tygodniowo.

P.S.
Wczoraj Elon Musk pochwalił Giga Shanghai za stworzenie milionowego samochodu!
Całkowita liczba Tesli przekroczyła 3 miliony. (y)

FaI17ikWYAAa4ID.jpg

FaK3b3DWQAAGawP.jpg
 

Attachments

  • FaK3b72X0AAOzqh.jpg
    FaK3b72X0AAOzqh.jpg
    646,4 KB · Liczba wyświetleń: 7
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
W zeszłym roku Tesla powiedziała, że większość samochodów, którymi klienci wymieniają, gdy kupują Teslę, to marki inne niż premium. Wynika z tego że przeciętni ludzie są gotowi wydać większą kwotę na produkt Tesli.

3.jpg


Tymczasem pierwszym klientom z Australii zostały wydane Tesle model Y z produkcji Q3/2022 (Chiny)

4.jpg
 

pluto

Pionier e-mobilności
Tesla otworzyła kolejne centrum serwisowe w pobliżu centrum Szanghaju.
Jest to ich 14 centrum serwisowe w Szanghaju, a do końca roku będą mieli 17 centrów serwisowych w Szanghaju.
Ładnie się rozwijają :) patrząc to co mamy w Polsce, chodź to prawie 30 milionowa aglomeracja.

7b.jpg7d.jpg
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
Ostatnie doniesienia sugerują, że Tesla chce wprowadzić nowe warianty baterii (M3P CATL) do Modelu 3 i Modelu Y produkowanych w Gigafactory Shanghai. Oczekuje się, że nowe akumulatory zapewnią pojazdom co najmniej 10% większy zasięgu.

Jak zauważono w raporcie M3P CATL osoby zaznajomione z tą sprawą zauważyły, że użycie nowych akumulatorów M3P CATL powinno utorować drogę chińskiemu Modelowi 3 do osiągnięcia zasięgów przekraczających 600 km i 700 km. Powinno to uczynić modele 3 i Y jeszcze bardziej atrakcyjnym dla głównych nabywców krajowych pojazdów elektrycznych, a także klientów Tesli z krajów obecnie otrzymujących eksport z Gigafactory Shanghai.
Co ciekawe jest szansa nawet na obniżkę cen auta ponieważ produkcja będzie jeszcze bardziej opłacalna.

W raporcie CNEV Post wskazano, że akumulatory M3P CATL charakteryzują się poprawą gęstości energii o około 15% w porównaniu z bateriami LFP, do 210 Wh / kg. Mimo to szacuje się, że kosztują tyle samo, co ogniwa baterii LFP i mniej niż trójskładnikowe baterie litowe. Główny naukowiec CATL Wu Kai, podczas prezentacji na Światowej Konferencji Akumulatorów EV i ES 2022 w zeszłym miesiącu, wspomniał, że baterie M3P są zaprojektowane tak, aby celować w rynek 700 km i powyżej.

Prawdopodobnie baterie M3P CATL są już w masowej produkcji. Mając to na uwadze, wydaje się całkiem wykonalne, aby Tesla wykorzystała nowe ogniwa, biorąc pod uwagę bliskie relacje firmy z CATL w jej operacjach Gigafactory Shanghai, chodź wszystkiemu na razie zaprzecza.

Źródło: Teslarati
 
Last edited:

PiotrS

Posiadacz elektryka
Tesla otworzyła kolejne centrum serwisowe w pobliżu centrum Szanghaju.
Jest to ich 14 centrum serwisowe w Szanghaju, a do końca roku będą mieli 17 centrów serwisowych w Szanghaju.
Ładnie się rozwijają :) patrząc to co mamy w Polsce, chodź to prawie 30 milionowa aglomeracja.
W Polsce mamy niespełna 38 mln ludności.
To ile centrów serwisowych powinno być w Polsce ;) ?
 

Michal

Moderator
Wiedziałem, że ktoś to napiszę... Ehhh... Ilość serwisów nie zależy od populacji ludzi, tylko ilości aut. Ile mamy w PL Tesli?
 

pluto

Pionier e-mobilności
Chyba coś około 2500 sztuk :unsure:

Dla porównania to na rynek chiński w samym 2022 roku przeznaczono około 100 tys. Tesli.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Tak z naszymi zamówieniami 300 aut na kwartał dłuuugo będziemy ich gonić :)

WIADOMOŚCI: @elonmusk Konto w chińskiej sieci społecznościowej Weibo powtórzyło, że @Tesla GF Shanghai produkuje swoje samochody na eksport w pierwszej połowie każdego kwartału, podczas gdy lokalne dostawy w drugiej połowie, wyjaśnił komunikat w czwartek.
.8.jpg
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ma to sens, jakby tłukli pod koniec kwartału na eksport to by nie zdążyły dopłynąć i wyniku by nie dowieźli a tak da radę każdy kwartał pompować banieczkę :)
 
Top