TESLA - ciekawostki

Michal

Moderator
No widzicie, a dla mnie to nowość i bardzo ciekawy temat, bo właśnie zastanawiałem się jak to możliwe, że z 460 000 aut wyszczególnili 140 do przywołania i wymyśliłem logowanie siły dokręcenia :)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No widzicie, a dla mnie to nowość i bardzo ciekawy temat, bo właśnie zastanawiałem się jak to możliwe, że z 460 000 aut wyszczególnili 140 do przywołania i wymyśliłem logowanie siły dokręcenia :)
Robią to dla oszczędności bo inaczej musieliby wezwać do serwisu i zapłacić za sprawdzenie 460k samochodów a tak tylko 140. Zakładając 0,2 roboczogodziny na samochód w tym przypadku wychodzi oszczędność około 92000 roboczogodzin (załóżmy średnio po 80 USD to daje ponad 7 milionów USD) + koszt kampanii mailingowych pewnie drugie tyle.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Ciekawostka - jak ktoś z Was miał samochód marki Kia/Hyundai wyprodukowany pomiędzy 2009, a 2020 może liczyć na odszkodowanie bo okazuje się że oszukiwali w testach emisyjności i sprzedawali samochody trujące dzieci na ulicach (link dla rezydentów UK):

Ciekawe, czy w PL są jakieś firmy się tym zajmujące podobnie jak w UK.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie słyszałem o przypadku postawienia pytania przez kupującego samochód o emisyjność, co, oczywiście kompletnie nie wyklucza uwrażliwienia Polaka kierowcy po latach na śmierć dżdżownic , szczególnie w świetle możliwości otrzymania za to ekstra kasy.
Skandal.... zakrzyknął właściciel strucla z wyprutym katalizatorem. Gdybym wiedział to bym.... Też kupił ale świadomie.
Edukujemy się ekologicznie poprzez czyjeś oszustwa .
Ale i tak disla kupujemy bo tani...
Sprzedajemy fajki z rakowymi płucami na opakowaniu i to jest usprawiedliwienie...
 
Last edited:

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Najważniejsze, że nie są to błędy konstrukcyjne, a czynnik ludzki. Tym samym nie ma czegoś takiego jak "sypanie się konkretnego modelu" , co często zdarza się w ICE, a pojedyncze przypadki kretyna przy taśmie, albo w serwisie
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Na razie są jeszcze za świeże, większość takich problemów konstrukcyjnych wychodzi dopiero po latach.
A co do ciekawostek - wróbelki ćwierkają że Musk obniża ceny 3 w USA, bazowa ma spaść z 41240 na 38770 (choć teraz na stronie podaje cenę za bazę 40240 więc ten 1k extra to może jakiś dodatek). -2500 USD powoduje że w Kalifornii cena po dopłatach spadła poniżej 40k. U nas powinno być jakieś 12k obniżki jeśli też się zdecydują na podobny krok.
 

Michal

Moderator
Cena bazowej TM3 ma spaść, bo jednak łapie się na pełną dotację $7500 zamiast ($3750) z powodu innej interpretacji przepisów pochodzenia baterii. Nie ma to żadnego związku z cenami w EU.
Reszta raczej pozostanie tak jak była.
 

Michal

Moderator
A jak urósł do 5 zł, to podwyższyli z tego powodu?
 

ypl

Pionier e-mobilności
No dokładnie ceny są ustawiane pod jakieś widełki wyceny dolara żeby co chwilę nie trzeba było zmieniać cen. Na dzikich rynkach jak są duże wahania kursowe to się ceny aut czy dóbr luksusowych podaje w dolarach i się za dolary kupuje.
 
Top