TESLA - ciekawostki

Olecki

Pionier e-mobilności
A gdzie szpara na czytnik pasków magnetycznych do kart?
Masz Teslę i interesuje cię taka archaiczna technologia jak czytnik magnetyczny? Za kluczykiem do samochodu też tęsknisz? :LOL:

Nie wiem czy ktoś pisał już, ale Tesla przywiozła na Goodwodd Festival of Speed Supercharger V4 z czytnikiem kart i miejscem na ekran.
@vwir powinien być zadowolony. ;)
Hahaha, za to @Michal będzie bardzo zawiedziony, taka kosmiczna technologia jak P&C a tu proszę, Tesla zniża się do takiego prymitywizmu jak czytniki kart...:ROFLMAO:
 

Michal

Moderator
Hahaha, za to @Michal będzie bardzo zawiedziony, taka kosmiczna technologia jak P&C a tu proszę, Tesla zniża się do takiego prymitywizmu jak czytniki kart...
Przypominam, że ja pisałem o tym, żeby nie robić takich głupot w słupkach AC na parkingach albo w latarniach, bo to niepotrzebnie komplikuje temat. W wielkiej ładowarce DC niech sobie będzie co chce, tym bardziej jak jest w niej P&C.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Masz Teslę i interesuje cię taka archaiczna technologia jak czytnik magnetyczny? Za kluczykiem do samochodu też tęsknisz? :LOL:
Dla mnie jakikolwiek czytnik kart w ładowarce to jest archaiczna technologia, tylko Plug&Charge powiązany z danymi karty wpisanymi w profilu kierowcy zalogowanym do samochodu.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
A tak swoją drogą, to w sumie dobra wiadomość, że montują te czytniki - dzięki temu będą kosić dofinansowania do ładowarek na potęgę i czeka nas zalew nowych ładowarek Tesli za kasę z Unii.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Przypominam, że ja pisałem o tym, żeby nie robić takich głupot w słupkach AC na parkingach albo w latarniach, bo to niepotrzebnie komplikuje temat. W wielkiej ładowarce DC niech sobie będzie co chce, tym bardziej jak jest w niej P&C.
Nie ma żadnej różnicy pomiędzy AC i DC, i tu i tu czytnik kart jest bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli natomiast będzie jeszcze jakaś inna metoda nie zaszkodzi. natomiast jeśli poważnie myślisz o rozpowszechnieniu ładowania z latarni lub słupków wzdłuż ulicy to napisz podanie do Elona oraz wniosek do EU o wymuszenie na producentach montażu portów ładowania na boku samochodu po stronie pasażera bo obecna idiotyczna moda na port po stronie kierowcy która zapoczątkowała Tesla praktycznie wyklucza takie rozwiązanie.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dla mnie jakikolwiek czytnik kart w ładowarce to jest archaiczna technologia, tylko Plug&Charge powiązany z danymi karty wpisanymi w profilu kierowcy zalogowanym do samochodu.
Jak już ustaliliśmy w innym wątku to się nie zmieni jeszcze bardzo długo, głównie z powodu podejścia MElona do tego tematu. Najpierw definicja standardu (tu MElon nie wykazuje najmniejszego zainteresowania), później implementacja, więc jeszcze długo, długo nie. No chyba że UE coś wymyśli i zmusi Teslę oraz innych producentów do przystosowania się.
 

Michal

Moderator
Obecnie pewnie 99% właścicieli EV ładuje je w domach i port ładowania pod stronie kierowcy jest najlepszym możliwym rozwiązaniem. Ja na pewno bym nie chciał mieć portu w inny miejscu.
Jak już dojdziemy do ładowarek w latarniach, to ci ludzie i tak muszą wyciągnąć swój kabel z bagażnika, podłączyć go w latarni i aucie, więc dla nich strona ma moim zdaniem małe znaczenie i niewielki narzut na upierdliwość oraz czas podłączania. Jeśli chodziło Ci o kabel wystający od strony drogi, to będzie on problemem tylko przy parkowaniu równoległym po prawej stronie drogi, które pewnie występuje w (strzelam) 30-50% miejsc parkingowych, więc można je po prostu pominąć i nie trzeba angażować Elona w pierdoły. Spokojnie nawet przy 100% EV na drogach nie będzie nam potrzebne każde miejsce parkingowe z możliwością ładowania auta.
Do tego możliwe, że technologia baterii pójdzie tak do przodu, że ładowanie DC będzie trwało 10 minut i te ładowarki w latarniach też nie będą potrzebne nawet jak ktoś będzie mieszkał w kamienicy z przed wojny.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Jak już ustaliliśmy w innym wątku to się nie zmieni jeszcze bardzo długo, głównie z powodu podejścia MElona do tego tematu. Najpierw definicja standardu (tu MElon nie wykazuje najmniejszego zainteresowania), później implementacja, więc jeszcze długo, długo nie. No chyba że UE coś wymyśli i zmusi Teslę oraz innych producentów do przystosowania się.
Podejście jest takie, że opublikowali w zeszłym roku specyfikację NACS, którą obecnie wdrażają producenci wielu marek i która to zakłada kompatybilność Plug&Charge z ISO-15118. Potwierdzone jest to także przez tych producentów, którzy powiedzieli, że będą wspierać Plug&Charge w NACS.
 
Top