Obecnie pewnie 99% właścicieli EV ładuje je w domach i port ładowania pod stronie kierowcy jest najlepszym możliwym rozwiązaniem. Ja na pewno bym nie chciał mieć portu w inny miejscu.
Jak już dojdziemy do ładowarek w latarniach, to ci ludzie i tak muszą wyciągnąć swój kabel z bagażnika, podłączyć go w latarni i aucie, więc dla nich strona ma moim zdaniem małe znaczenie i niewielki narzut na upierdliwość oraz czas podłączania. Jeśli chodziło Ci o kabel wystający od strony drogi, to będzie on problemem tylko przy parkowaniu równoległym po prawej stronie drogi, które pewnie występuje w (strzelam) 30-50% miejsc parkingowych, więc można je po prostu pominąć i nie trzeba angażować Elona w pierdoły. Spokojnie nawet przy 100% EV na drogach nie będzie nam potrzebne każde miejsce parkingowe z możliwością ładowania auta.
Do tego możliwe, że technologia baterii pójdzie tak do przodu, że ładowanie DC będzie trwało 10 minut i te ładowarki w latarniach też nie będą potrzebne nawet jak ktoś będzie mieszkał w kamienicy z przed wojny.