Tesla i co dalej ?

Giacomo

Fachowiec
Dawno nie byłem obecny - ale są , z całym szacunkiem, ważniejsze rzeczy niż jazda samochodem…
Poruszę pare wątków w tym poście , bo nie mogę znaleźć właściwych tematów - są porozrzucane po forum .

Będę pisać w swojej osobie , chociaż Tesle użytkuje tylko po „pozwoleniu „ mojej drugiej polowy , ale odczucia podobne .

Będę miał za moment 80 tyś. km . Chyba wykupie przedłużona gwarancje . Na następne 2 lata. Ceny są następujące :
Zrzut ekranu 2022-01-9 o 11.21.25.png

Zrzut ekranu 2022-01-9 o 11.21.12.png





. Kupię z 2 powodów :

1. Komfort psychiczny , ze z byle pierdoła znowu serwis odwiedzę .
2. Moje BMW i4 będzie może w 2023 , a może jeszcze później - totalny chaos… ale o tym zaraz więcej napisze

. Przy ok. 50 tyś. Km byłem w serwisie na wymianie lewego wahacza - temat w Tesli znany - robią to bez problemów jako nieoficjalna akcje serwisowa - bez problemów .
Na ten czas dostałem taka 3-ke :
77D79EA4-0C1D-43E5-9AFB-1EC6B212853A.jpeg

IMG_6300.JPG




To były performance z możliwością założenia haka .

Poza tym "moja" dalej jeździ bezawaryjnie .


Konkluzja po prawie 80 tyś. Km .

Mam jeszcze bardziej skrystalizowane wrażenia po tym czasie . Gdybym chciał uogólnić i napisać w jednym zdaniu brzmiałoby następująco :
Frajda z prowadzenia i jazdy - system kompletnie do dupy .
Auto służy jako pomoc w pracy , jeździmy dużo , w związku z tym ma być po prostu praktyczne i użyteczne .

1. Dalej niedziałające wycieraczki - szkoda wogole o tym pisać .
2. „Nawigacja” - specjalnie w cudzysłowie , gdyż jest kompletnie nieczytelna i nieintuicyjna w miastach, a czasami niebezpieczna - ostatnio byłem w Lyonie i skierowała mnie w godz. szczytu pod prąd …. Bez komentarza. Za to BMW odrobiło lekcje . Mialem przyjemność jeździć krótko parenascie minut iX - może Musk powinien zobaczyć trochę co robi konkurencja ? Nowa Navi to majstersztyk . Kropka.
3. Najnowszy update nie wniósł kompletnie NIC praktycznego , na dodatek w Szwajcarii kamery live są zabronione - bardzo chronia prywatność.
4. Pokaz świateł zupełnie mnie nie interesuje .
5. Ogrzewanie dalej gotuje stopy- nienaprawialne - nie naprawili systemowo
6. Martwe pole - dioda potrzebna jak cholera ...
7. Po przyzwyczajeniu się do starej wersji ekranu robią kompletny chaos - to trochę tak , jakbym w normalnym aucie poprzestawiał sobie przyciski albo w komputerze przestawiał klawiaturę - co oni w tej Kalifornii palą ? ….

Pozytywy bez zmian : tania , oszczędna i w zasadzie bezawaryjna.

Tesla i co dalej ?

Właściwie chciałem już wziąć następnego elektryka . Ale…

Mialem jazdę Ioniqiem , TMY ( bardzo dobrze i dokladnie spasowane auto ) , i przez chwile iX - mój dylemat sprowadza się tylko do jednego kryterium - zasięg . Gdybym jeździł rekreacyjnie a nie „zawodowo” to bym może dalej przymykał oko , zdarzaja sie czasami trasy do ok 500 - 600 km i to jest realna strata czasowa ok. 1,5- 2 godz. Powodem jest oczywiście zasięg ( zwłaszcza zima ) ale niestety tez …. Sieć szybkich ładowarek - tak ,tak - w Szwajcarii zaczyna być problem . Dlaczego ? Najczęściej ogólnie kupowanym autem w CH za rok 2021 została TM3 - ponad 5 tyś szt. Do tego doszła TMY ok. 1,4 tyś

Zrzut ekranu 2022-01-6 o 16.12.09.png

I na SC jest już tłok ( ogólnie Tesli jeździ w CH już grubo ponad 30 tyś ) Wracałem ostatnio z Genevy , Tesla wyznaczyła mi ladowanie w Zürichu , już klikając na SC widziałem zatwardzenie , ale jak typowy Tesler z klapkami na oczach , nie pomyślałem o innych ładowarkach , po 20 min czekania w kolejce do SC ( Dietlikon - omijać z daleka , zawsze zajęty ) pomyślałem ze w pobliżu jest Gofast przy Macdonaldzie , pojechałem … i pokornie wróciłem z powrotem , mogłem się przebijać na inne SC w mieście , ale sami wiecie co to oznacza . I to jest problem ogólny , jakby nie tylko użytkowników Tesli , Boom na elektryki nie ruszyl rownolegle rozbudowy szybkich ładowarek . Stawiają , ale za wolno . Ale w koło komina jest dalej ok.
BMW i4 M50 wyliczyli mi w salonie na ok 107 tyś Fr. To zaraz S-ka z większym zasięgiem i niestety dziadowskim systemem . Oczywiście dadzą upusty itd , bla bla . Ale to ma być za rok , Zasięg będę miał dalej podobny do obecnej 3ki - jest sens ? . Czas się porobiły takie , ze Tesle używane przestały tracić na wartości , ba , nawet trochę zdrożały , a realnie dalej maja przewagę w sieci ładowarek - ( jeszcze ) , no i zasięg jak na razie najlepszy . Do spalinowego , już nie wrócę , chociaż jeszcze mamy w garażu jednego - więcej stoi jak jeździ , ale ostatnie 2 wypady właśnie 500+ wykonał. Dla mnie osobiscie dalej tylko elektryk , ale zasieg musi miec realnie w zimie na autostradzie min. 400 km od ladowarki do ladowarki . doczekam sie ? . 3-ke zostawimy , bo teraz nie warto sprzedawac , moze dzieciom oddam , bmka zarezerwowana ( ale jeszcze bije sie z myslami ) , a kiedy wypuszcza killera - moze byc nawet kanibal ze stajni teksanskiej - ? ...

PS. przez ostatni rok bardzo polubili mnie lekarze , nie mam czasu zagladac na forum , ale to co widze, to Wy ciagle wrzucacie jakies swoje polityczne poglady ... Panowie , co z Wami ? , gdybym ja u siebie na forum albo klubie Tesli robil jakies polityczne przytyki w roznych kierunkach to po pierwszym patrzyliby na mnie jak na hmmm... a po drugim podziekowali za czlonkostwo ... rozmawiajcie o elektrykach , please :)
 

Boko

Fachowiec
Zadajesz pytania i sam sobie odpowiadasz a na koniec jeszcze masz uwagi do czlonkow forum. Wiec, pytam, o co ci wlasciwie chodzi i czy masz jakies konkretne pytanie czy poprostu lubisz pisac?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Odpowiem Ci w części dot polityki.
Obiecano nam rozwój elektromobilności 2 mln EV, ładowarki, fotowoltaikę którą się udupia podobnie jak źródła odnawialne a z tego wyszło że to polityczne szukanie poparcia i demagogia.
Polityka ma wpływ na to czy możesz mieć elektryka czy nie.
Dotacje jak po grudzie, utopijne projekty Narodowego auta itd. Brak owej polityki dotyczącej rozwoju i kierunku, tu już lata płyną a my płacimy odszkodowania za błędy POLITYCZNE
To stąd te wątki skażone.
Skoro od kilku lat musisz czekać na papier z US że elektryk to elektryk i nie musisz płacić akcyzy.. To polityka, która namacalne wpływa na elektromobilność. To polityka decyduje o tym czy warto kupić elektryka. Nie tylko świadomość ekologiczna, chęć czy kasa.
Tu nawet nie możesz zaplanować niczego w dłuższej perspektywie, bo Ci POLITYKA się zmieni i Twoje plany wezmą w łeb.
Mamy Rząd konserwatywny i w poglądach, działaniach bez wizji. Odwrócony dupą do Europy i Świata.
 

Michal

Moderator
Moim zdaniem:
  1. Bierz kolejną TM3LR - obecnie są lepiej spasowane, itp. oraz wsadzają tam baterie 82kWh, więc powinieneś mieć jeszcze trochę większe zasięgi.
  2. Zasięg min. 400km po autostradzie - z danych w arkuszu Bjorna
    Screenshot_20220109-153609_Sheets.jpg
    (zasięg - kolumna "k" przy 120kmh) wynika, że masz do wyboru TMS, TMX, Taycan, EQS i prawie TM3. Nie wiem czy doczekasz sie na TMS, żeby mieć takie zasięgi, a jak kupisz np. EQS/Taycan, to po pierwsze nie wiadomo kiedy, a po drugie czas jaki zaoszczędzisz podczas jazdy, stracisz w kolejce do ładowarki za jakimś egolfem...
  3. Jeśli chodzi o politykę, to ja to trochę rozumiem tutaj, bo niestety jesteśmy pewnie tutaj w większości wkurzeni poczynaniami rządu. Z jednej strony nie łapiemy się na dopłaty, bo zamiast auta do jazdy wokół komina, chcemy auto do wszystkiego, a z drugiej tracimy mnustwo pieniędzy na noworocznych reformach, bo dotykają one najbardziej ludzi majętnych... Ciężko żeby nie było jęku. Sam zwykle staram się stronic od polityki ale przykładowo dokumenty potrzebne do wniosku o dopłatę do punktu ładowania sugerują, że biorę kredyt, a nie dopłatę, więc też naśmiewam się z rządu, który w ten sposób organizuje takie działania i sprawdza mnie tak jakbym miał oddawać te pieniądze za chwilę... Tak czy inaczej uważam, że tej polityki, na szczęście, wcale nie ma tutaj aż tak dużo.
@Boko, ja tam widzę kilka pytań i można na nie próbować odpowiedzieć, żeby jakoś pomóc w decyzji. Zamiast "ale o co chodzi", zawsze lepiej napisać "nie rozumiem jakie jest pytanie i prosisz o lepszą strukturę postu", bo wyjdzie mniej agresywnie :)
 

Giacomo

Fachowiec
Moim zdaniem:
  1. Bierz kolejną TM3LR - obecnie są lepiej spasowane, itp. oraz wsadzają tam baterie 82kWh, więc powinieneś mieć jeszcze trochę większe zasięgi.
  2. Zasięg min. 400km po autostradzie - z danych w arkuszu Bjorna View attachment 3589 (zasięg - kolumna "k" przy 120kmh) wynika, że masz do wyboru TMS, TMX, Taycan, EQS i prawie TM3. Nie wiem czy doczekasz sie na TMS, żeby mieć takie zasięgi, a jak kupisz np. EQS/Taycan, to po pierwsze nie wiadomo kiedy, a po drugie czas jaki zaoszczędzisz podczas jazdy, stracisz w kolejce do ładowarki za jakimś egolfem...
  3. Jeśli chodzi o politykę, to ja to trochę rozumiem tutaj, bo niestety jesteśmy pewnie tutaj w większości wkurzeni poczynaniami rządu. Z jednej strony nie łapiemy się na dopłaty, bo zamiast auta do jazdy wokół komina, chcemy auto do wszystkiego, a z drugiej tracimy mnustwo pieniędzy na noworocznych reformach, bo dotykają one najbardziej ludzi majętnych... Ciężko żeby nie było jęku. Sam zwykle staram się stronic od polityki ale przykładowo dokumenty potrzebne do wniosku o dopłatę do punktu ładowania sugerują, że biorę kredyt, a nie dopłatę, więc też naśmiewam się z rządu, który w ten sposób organizuje takie działania i sprawdza mnie tak jakbym miał oddawać te pieniądze za chwilę... Tak czy inaczej uważam, że tej polityki, na szczęście, wcale nie ma tutaj aż tak dużo.
@Boko, ja tam widzę kilka pytań i można na nie próbować odpowiedzieć, żeby jakoś pomóc w decyzji. Zamiast "ale o co chodzi", zawsze lepiej napisać "nie rozumiem jakie jest pytanie i prosisz o lepszą strukturę postu", bo wyjdzie mniej agresywnie :)
Dzieki Michal za odzew :) , Czytalem teraz ten watek o zasiegach realnych , wiesz sam- tabelki jedno a zycie ... :) nie lubie polsrodkow , jesli - to moze ew. TMY Perf. ale z ta "mityczna" bateria strukturalna wtedy zasieg moze bedzie ok , a kiedy to bedzie ? Ale ten system Tesli .... brrrr.
 

Giacomo

Fachowiec
Moim zdaniem:
  1. Bierz kolejną TM3LR - obecnie są lepiej spasowane, itp. oraz wsadzają tam baterie 82kWh, więc powinieneś mieć jeszcze trochę większe zasięgi.
  2. Zasięg min. 400km po autostradzie - z danych w arkuszu Bjorna View attachment 3589 (zasięg - kolumna "k" przy 120kmh) wynika, że masz do wyboru TMS, TMX, Taycan, EQS i prawie TM3. Nie wiem czy doczekasz sie na TMS, żeby mieć takie zasięgi, a jak kupisz np. EQS/Taycan, to po pierwsze nie wiadomo kiedy, a po drugie czas jaki zaoszczędzisz podczas jazdy, stracisz w kolejce do ładowarki za jakimś egolfem...
  3. Jeśli chodzi o politykę, to ja to trochę rozumiem tutaj, bo niestety jesteśmy pewnie tutaj w większości wkurzeni poczynaniami rządu. Z jednej strony nie łapiemy się na dopłaty, bo zamiast auta do jazdy wokół komina, chcemy auto do wszystkiego, a z drugiej tracimy mnustwo pieniędzy na noworocznych reformach, bo dotykają one najbardziej ludzi majętnych... Ciężko żeby nie było jęku. Sam zwykle staram się stronic od polityki ale przykładowo dokumenty potrzebne do wniosku o dopłatę do punktu ładowania sugerują, że biorę kredyt, a nie dopłatę, więc też naśmiewam się z rządu, który w ten sposób organizuje takie działania i sprawdza mnie tak jakbym miał oddawać te pieniądze za chwilę... Tak czy inaczej uważam, że tej polityki, na szczęście, wcale nie ma tutaj aż tak dużo.
@Boko, ja tam widzę kilka pytań i można na nie próbować odpowiedzieć, żeby jakoś pomóc w decyzji. Zamiast "ale o co chodzi", zawsze lepiej napisać "nie rozumiem jakie jest pytanie i prosisz o lepszą strukturę postu", bo wyjdzie mniej agresywnie :)
Jeszcze jedno - ja chcialbym w trasie realnie te 400 ale nie od 100 do 0 % , tak sie nie da niestety jezdzic , sam wiesz . ale ten iX .... Jizas , co za auto , wow
 

Giacomo

Fachowiec
Odpowiem Ci w części dot polityki.
Obiecano nam rozwój elektromobilności 2 mln EV, ładowarki, fotowoltaikę którą się udupia podobnie jak źródła odnawialne a z tego wyszło że to polityczne szukanie poparcia i demagogia.
Polityka ma wpływ na to czy możesz mieć elektryka czy nie.
Dotacje jak po grudzie, utopijne projekty Narodowego auta itd. Brak owej polityki dotyczącej rozwoju i kierunku, tu już lata płyną a my płacimy odszkodowania za błędy POLITYCZNE
To stąd te wątki skażone.
Skoro od kilku lat musisz czekać na papier z US że elektryk to elektryk i nie musisz płacić akcyzy.. To polityka, która namacalne wpływa na elektromobilność. To polityka decyduje o tym czy warto kupić elektryka. Nie tylko świadomość ekologiczna, chęć czy kasa.
Tu nawet nie możesz zaplanować niczego w dłuższej perspektywie, bo Ci POLITYKA się zmieni i Twoje plany wezmą w łeb.
Mamy Rząd konserwatywny i w poglądach, działaniach bez wizji. Odwrócony dupą do Europy i Świata.
Ehh , no wiem , mam kontakty z rodzina to troche probuja mnie uswiadamiac , chociaz malo mnie to interesuje. Bede w K-gu za pare dni . mam pare sprezynek , gdybys mial kogos jeszcze chetnego
 
Top