Tesla kamery vs lidar - test

EVJerry

Fachowiec
W jakich sytuacjach kamera jest lepsza?
Na przykład w celu wykrycia koloru światła na sygnalizatorze. Rozpoznania znaku drogowego. Chyba te dwie czynności wchodzą w skład podstawowych funkcjonalności pojazdów autonomicznych?
 

miv

Posiadacz elektryka
Skąd się biorą kolory tego co lidar widzi? Chodzi mi o to co pokazywał przy skanowaniu rollercoastera w disneyu.
 

EVJerry

Fachowiec
Ze wspomagającej kamery. Lidarowe skanery 3D praktycznie zawsze są wyposażone w dodatkową kamerę kolorową. Oczywiście mowa o skanerach takich jak użyty w rollercoasterze. W samochodach nie jest to już takie oczywiste, że jest dodana kamera wspomagająca lidar.
 

umcus

Pionier e-mobilności
A dla równowagi filmik amatorski z Chin jako komentarz do "profesjonalnego" testu. Fakt, że FSD. Ale.. za to w nocy, tylko na światłach mijania, nie długich (sic!). Zwłaszcza ostatni test przy 100 km/h robi wrażenie (choć tu nie wiem czy też było na mijania). Czyli tak jak napisano w filmiku: przy 102 km/h system rozpoznaje oponę (na drodze), ale osoba jest kompletnie niewidoczna - w nawiązaniu do testu Marka, w warunkach dziennych. Moim zdaniem, film sponsorowany przez firmę od lidarów po raz kolejny potwierdza, że przy odpowiednich parametrach (i odpowiednio złej woli) wszystko da się udowodnić.

Pozostaje podziękować UE, bo w końcu dzieki nim jesteśmy bezpieczniejsi bez tego ułomnego FSD ;)

 

Slaww

Fachowiec
Dałeś się nabrać.
Test jest totalnie zmanipulowany. Na szczęście nieudolnie, więc wystarczy się przyjrzeć, żeby wyłapać oszustwa
Zawsze chciałem zobaczyć co się stanie jak tesla "zobaczy" człowieka na drodze - czy wyhamuje czy nie :) niestety nie mam jak tego przeprowadzić "w domu" :D
 

EVJerry

Fachowiec
Dałeś się nabrać.
Test jest totalnie zmanipulowany. Na szczęście nieudolnie, więc wystarczy się przyjrzeć, żeby wyłapać oszustwa
A tam zaraz "totalnie". Przecież komentarz "To see how thouse simple cameras ona a Tesla stack up against other fancy cars that use more advanced technology" czyli system w Tesli to "proste kamery", a te inne pojazdy mają "bardziej zaawansowaną technologię". Następnie pokazują to na eksperymentalnym Subaru.
Przecież to nie jest ordynarny marketing firmy Luminar - Logo Subaru zakleili ale swoją nalepkę nakleili.

I jeszcze jedno: Tesla na autopilocie "widzi" ciężarówkę która zbliża się do linii oddzielającej pasy ruchu na autostradzie i podejmuje kroki, by nie doszło do zderzenia. Lidar nie widzi linii oddzielających pasy ruchu.
 
Top