Tesla kamery vs lidar - test

SokolEV

Posiadacz elektryka
To nie o oszczędności chodzi a o problem integracji danych z lidaru z danymi z kamer i brak możliwości maszynowego uczenia na podstawie samych tylko filmów a nie rzeczywistych przejazdów.
Oczywiście, że chodzi o oszczędności. To jest biznes. Oszczędność na samej instalacji systemów, to jedno. Oszczędność na integracji i obsłudze tego systemu to drugie. Bo to nie jest tak, że się "nie da", po prostu to kosztuje. Być może też wymagałoby lepszych podzespołów do efektywnej analizy tego w czasie rzeczywistym, a tutaj znów - oszczędności.
 

Creaton

Zadomawiam się
Cały test ze ścianą to dla mnie tylko widowisko. Dużo ciekawszy (I druzgocący dla kamer) był eksperyment z manekinem dziecka we mgle.
 

SokolEV

Posiadacz elektryka
No nie wiem czy nie zamontowanie w samochodzie komputera który zużywa więcej prądu niż zespół napędowy to oszczędność czy zdrowy rozsądek.
Ale Ty chcesz tam koparkę bitcoinów zapakować czy co? Procesor zamontowany w Teslach ma moc 45W, karta graficzna pewnie z 200-300W. Wsadzenie lepszych podzespołów mogłoby te wartości podnieść do nie wiem, 100W+400W? Gdzie to ma podejście do mocy układu napędowego?
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Oczywiście, że chodzi o oszczędności. To jest biznes. Oszczędność na samej instalacji systemów, to jedno. Oszczędność na integracji i obsłudze tego systemu to drugie. Bo to nie jest tak, że się "nie da", po prostu to kosztuje. Być może też wymagałoby lepszych podzespołów do efektywnej analizy tego w czasie rzeczywistym, a tutaj znów - oszczędności.
Ralatywna łatwość rozwijania autonomii opartej na samej wizji powoduje szybsze postępy. Dlatego lidarowe AV będą zawsze zacofane względem kamerowych. Bo ich postęp jest trudniejszy i wolniejszy.

Podobnie z zasobami. Dysponujesz w samochodzie określoną mocą obliczeniową. Możesz połowę przeznaczyć na obsługę lidarów, a połowę na kamery. Albo dwukrotnie zwiększyć prędkość przetwarzania obrazu kamer, co da dwa razy lepszy refleks, niż ta sam moc użyta na zestaw kamery+lidar

W przyszłości kamery można łatwo i tanio rozszerzyć o podczerwień - wtedy lidar ma jeszcze mniej sensu
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Ale Ty chcesz tam koparkę bitcoinów zapakować czy co? Procesor zamontowany w Teslach ma moc 45W, karta graficzna pewnie z 200-300W. Wsadzenie lepszych podzespołów mogłoby te wartości podnieść do nie wiem, 100W+400W? Gdzie to ma podejście do mocy układu napędowego?
To jałowa dyskusja ale odpowiem. Po pierwsze moc razy dwa bo wszystkie komponenty komputera FSD są zdublowane ze względów bezpieczeństwa a po drugie to moc obliczeniowa potrzebna do przetwarzania w ruchu przy prędkości 140km/h w czasie rzeczywistym danych z lidaru i kamer i łącząca te dane w jeden strumień informacji rzeczywiście może być porównywalna do małej koparki bitcoinów.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Zawsze jadąc teslą w gęstej mgle żałuję że nie ma RaADARu/LiDARu. Ten test to potwierdza ze kamery w większości przypadków dają rade ale we mgle niestety nie.

EDIT: Jednak lidar tez nie daje rady we mgle także nie żałuję
 
Last edited:
Top