Tesla M3 - autopilot

PiotrS

Posiadacz elektryka
Jestem mega zadowolony z TM3. Uważam, że to najlepsze auto, jakie do tej pory miałem, ale..... totalnie wkurza mnie autopilot. Objawy są takie:
- Auto dość często agresywnie hamuje bez powodu. Może nie jest to tak, że uruchamia się ABS, ale spokojnie kierowca jadący za mną może wjechać mi w dupę. Dzieje się tak w tunelach, gdy na poboczu stoi inne auto (czyli w sytuacjach które można wcześniej przewidzieć), ale również, dla mnie, w sytuacjach losowych.
- Czasami auto zachowuje się jak początkujący kierowca, niebędący pewien co się dzieje na drodze. Na wszelki wypadek lekko odpuszcza gaz, żeby zorientować się w sytuacji i po chwili wraca to wcześniejszej prędkości.

Ponieważ prawie się o tym na forum nie mówi, to może tylko mój egzemplarz tak ma?

Czasem brakuje mi zwykłego tempomatu adaptacyjnego :(

To, że nie czyta dobrze ograniczeń prędkości i na autopilocie czasem dalej chce jechać 60 km/h, mimo, że ograniczenia dawno już nie ma to standard?
 

Michal

Moderator
Prawym scollem w lewo aż ustawienie zmieni się na 7 - "odległość poprzedzającą" będzie największa
 

Michal

Moderator
To zmniejsza agresywność działania AP albo czas do następnego pojazdu. Dlatego odległość napisałem w cudzysłowiu.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Sprawdziłem, że mam ustawione na 7, więc już nie poprawi raczej.
Jaki masz soft? U mnie z każdym kolejnym softem jeździ łagodniej a mam ustawione 2.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
2023.12.5 ale tak było od odebrania auta we wrześniu 2022.
Ciągle jest podobnie.

Jak jadę z kimś kogo wiozę po raz pierwszy to muszę tłumaczyć, że to nie ja tak hamuję ;)

Z tego co pamiętam, Michał kiedyś pisał, że zahamował mu chyba ze 2 razy na trasie do Szczecina, ale ogólnie wygląda, jakby u innych problem nie występował.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Jestem mega zadowolony z TM3. Uważam, że to najlepsze auto, jakie do tej pory miałem, ale..... totalnie wkurza mnie autopilot. Objawy są takie:
- Auto dość często agresywnie hamuje bez powodu. Może nie jest to tak, że uruchamia się ABS, ale spokojnie kierowca jadący za mną może wjechać mi w dupę. Dzieje się tak w tunelach, gdy na poboczu stoi inne auto (czyli w sytuacjach które można wcześniej przewidzieć), ale również, dla mnie, w sytuacjach losowych.
- Czasami auto zachowuje się jak początkujący kierowca, niebędący pewien co się dzieje na drodze. Na wszelki wypadek lekko odpuszcza gaz, żeby zorientować się w sytuacji i po chwili wraca to wcześniejszej prędkości.

Ponieważ prawie się o tym na forum nie mówi, to może tylko mój egzemplarz tak ma?

Czasem brakuje mi zwykłego tempomatu adaptacyjnego :(

To, że nie czyta dobrze ograniczeń prędkości i na autopilocie czasem dalej chce jechać 60 km/h, mimo, że ograniczenia dawno już nie ma to standard?
co do czytania ograniczeń prędkości sytuacja wygląda tak że system jest opatentowany przez mobileye z których sprzętu i oprogramowania korzystają prawie wszyscy producenci (poza Teslą). tesla kiedyś obeszła problem czytając ograniczenia z map po lokalizacji GPS. problem w tym że w naszym kraju sytuacja ciągle się zmienia, ciągle jakieś remonty, nowe drogi więc działało to słabo bo aktualizacje map dostajemy średnio raz do roku. potem tesla wprowadziła pseudosystem czytający znaki STOP oraz znaki ograniczenia prędkości, ale niestety nie wie że w Polsce skrzyżowania odwołują takie ograniczenie a w dodatku tesla nie pamięta że 5km temu był znak terenu zabudowanego, stąd jak przeczyta jakieś ograniczenie to jedzie na nim aż jej się znudzi.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak to dziala, phantom braking caly czas wystepuje, jest tego o jakies 60-70% mniej ale jest.
Ostatnio zrobilem trase okolo 1700km i mialem trzy razy.
Co wiecej jadac lewym pasem tesla nie trzymala sie srodka a zdecydowanie blizej prawej linii wiec mijanie ciezarowek bylo bardzo malo przyjemne bo to jakos blisko sie robilo.
Tak jest i moze koedys wszystko poprawia… pewnie za dwa tygodnie… ;)
 
Top