Tesla Model 3, dostawy I kwartał 2024

r00tku

Posiadacz elektryka
Ja jestem przekonany, że dopłynie na czas. Śledziłem kilka dni ostatnio postęp i wydaje mi się, że jest to wykonalne.
 

inter

Pionier e-mobilności
Może jednak to nie ta łódka. Dostałem właśnie takiego smsa.

'Dzień dobry,
Gratulujemy zakupu nowej Tesli Model 3 Highland! Dziękujemy za opłacenie zamówienia. Dokumenty do rejestracji samochodu zostaną wysłane bliżej planowanej daty dostawy samochodu (druga połowa lutego). W razie pytań, jesteśmy do Państwa dyspozycji.
Pozdrawiam,
Stella Brandys, Tesla Team'

Z pierwszego marca zrobiła się druga połowa lutego a Glovis Solomon daleko w świecie jest...
Kiedyś statki płynęły około miesiąca, teraz trzeba doliczyć około tygodnia. A statek wypłynął 7 stycznia 2024 roku. Więc wszystko OK.
 

pauls1

Nowy na Forum
Jest na wyskości Senegalu . W lini prostej 4500 km do Kopru. Z 6000km z zakrętasami.
Płynie 16 węzłów to 720 km na dobę . 6000/720 =~ 8dni . To idelanie składa się na 14.02.
Statkiem bym się nie martwił :) tylko dalszą logistyką Tesli :)
 

Peteros

Zadomawiam się
Pobrali 2 miesiące wcześniej kase, czy to gotówka czy leasing nie ma znaczenia. Normalnie jak kupujesz auto to załatwiasz finanse z tydzień wcześniej, Tesla przycisnęła aby wpłacać od razu. Jak by się bali, że się wycofasz. I tera co? Auto spadnie z tira albo chińczyk obije na przeładunkach i czekanie kolejne 3 miesiące? A oni będą trzymać kasę? Nie wiem czy to jest tak do końca zgodne z prawem.
 

tswiech

Fachowiec
Pobrali 2 miesiące wcześniej kase, czy to gotówka czy leasing nie ma znaczenia. Normalnie jak kupujesz auto to załatwiasz finanse z tydzień wcześniej, Tesla przycisnęła aby wpłacać od razu. Jak by się bali, że się wycofasz. I tera co? Auto spadnie z tira albo chińczyk obije na przeładunkach i czekanie kolejne 3 miesiące? A oni będą trzymać kasę? Nie wiem czy to jest tak do końca zgodne z prawem.
W relacji B2C wg mnie nie jest. W B2B - można mieć wątpliwości. Nie twierdzę, że tylko Tesla ma coś na sumieniu, ale cieszę się że ktoś oprócz mnie dostrzega absurd tej sytuacji. Płacimy pieniądze do Tesla Poland, która auta nie ma, nie wie w jakim jest stanie w dniu załadunku, nie wie w jakim stanie będzie po transporcie, generalnie nie wie nic. To jest przerzucanie całego ryzyka na klienta i kredytowanie własnej działalności jego kosztem. Amerykański standard... Oby później było lepiej:).
 

Pleśniak

Posiadacz elektryka
Jak ktoś chce zamawiać to wleciało 26 nówek Long Range na inventory. Niestety ceny ciągle te same ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jakoś trudno to dociera że nie ma dilerów i Tesle kupuje się w sumie w fabryce. Z 100x tu tłumaczone, że dlatego Tesla jest "tania" lub tańsza, ponieważ ma większą cmobilność cenową". I póki co ma taki porąbany system dystrybucji, ale dajacy przewagę na rynku.

Dla nieakceptujących tego dziwnego faktu, rzeczywiście pozostaje w/w Tycan ;-)
 
Last edited:

tswiech

Fachowiec
To chyba nie takie proste anulować zamówienie skoro już leasing uruchomiony i Tesla dostała całość zapłaty.?
Ja sobie żartowałem;). Przy leasingu byłoby się trudno wymiksować z transakcji, choć nie ma rzeczy niemożliwych, przy gotówce myślę natomiast że to wykonalne. Osobiście nie planuję jednak zakupu auta za 900k, TM3 SR to drugie auto w rodzinie, idealne dla moich potrzeb;).
 
Top