Tesla Model 3, dostawy III kwartał 2022

SkropMe

Zadomawiam się
Ja mam datę luty 2023, śledzę tematy bo może się trafi odwołanie i mi się dostanie auto. Nigdy nie siedziałem w 3, ostatnio siadłem w S 90d(fajnie było) z 2015 roku i spoko, 3 LR ma znajomy ale jeszcze nie miałem okazji siedzieć, mam nadzieje ze luty będzie git jak nie to poczekam. Nie spieszy mi się, Leaf w rodzinie zostanie a tesla No cóż. Będzie bo będzie. Nie mam parcia ale jak będzie przed terminem, nawet po terminie kij z tym, ważne żeby była. Auto mi się od dawna podoba i podróże stają się lepsze. Z dostawami wiadomo jak jest, ale nie ma co narzekać jak auto kupiło się za 260k a już 285, zobaczymy co dalej
 

chlebu

Nowy na Forum
W Q2 dostali z planowanych 400 szt tylko 90 z czego ponad połowa poszła do Arvala, więc w Q3 opóźnienia sie jeszcze pogłębią. Nie ma co się nakręcać i popadać w paranoję tylko cierpliwie czekać.
Szkoda, że Arval nie daje ich swoim klientom, którzy czekają hehehe
 

JareG

Pionier e-mobilności
Bez sensu. Jak nie dostałem auta w Q2 nie mogłem się doczekać żeby zacząć płakać w temacie Q3 także ten ... słaby pomysł :devilish:
Pojawienie się VIN nic nie gwarantuje. W maju miałem telefon z Tesli ze mają dla mnie auto ale w innym kolorze z VIN z pytaniem czy alceptuję zmianę. I co? Na koncie pojawił sie VIN i nowy kolor auta a po tygodniu zadzwonili ze jednak ktoś coś sie nie zgodził w centrali i auto pojechało do Niemiec. I tak czekam do dzis. Ile musiałem sie namęczyć z telefonowaniem do jich by przywrócili mi pierwotne zamowienie…
No właśnie.. to jest Tesla - firma specyficzna, auto specyficzne, serwis w PL równie specyficzny, a czasy są dla kupujących do dudy. Tyle dobrego, że - chyba jako jedyni obecnie? - gwarantują cenę. Jeśli więc możesz (i chcesz) czekać, to trzeba czekać.. do skutku. A jak nie możesz/nie chcesz to trzeba zrezygnować i szukać czegoś innego.. i zapewne obecnie droższego niż w momencie zamawiania Tesli. Ja jednak bym czekał :)

Pozdrawiam
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Rynek motoryzacyjny jest całkowicie zwalony obecnie. Ja się cieszę bo kupiłem za 244900 i mam pozytywnie zatwierdzony wniosek na dotację 27tys. Suma sumarum samochód kupiony za grosze w porównaniu do obecnej ceny. Jaja są nie tylko z elektrykami. Jak zamawiałem Tesle to zamówiłem też Toyotę LC która przyjechała nie dawno. Dobrze że miałem zagwarantowaną cenę bo obecnie ten samochód kosztuje cennikowo ponad 50tys więcej. W sumie dwa przeciwstawne samochody, tak różne pod względem technologii że ciężko je porównywać. LC jest super wakacyjnym samochodem przy 2 dzieciaków i psie który sobie jeździ w bagażniku :)
 

dawson

Fachowiec
Gwarancja ceny gwarantuje sukces. U mnie niecałe 49 000euro za SR+ z EAP i czarny kolor -6000euro dotacji. Także cena rewelacja. Gdyby nie to i ze względu na fakt że za 2-3tyg będę miał 25km do pracy zamiast 120km to kto wie ...
 

tomik

Zadomawiam się
Ja rozumiem że dostawy mogą być różne, że są rzeczy niezależne od Tesli, ale powiedzmy sobie szczerze system informacyjny o dostawie EDD + informacje które ma salon to jest coś co można określić słowem "beznadziejne". No bo co mówi że EDD będzie wkrótce dostępne (tak od ponad miesiąca "wkrótce"), zaś salon mówi zawsze "tak w tym kwartale się spodziewamy", to żadna informacja dla użytkownika końcowego.
Jakoś nie wierzę że Tesla nie wie czy model dla mnie w tym miesiącu wsiądzie na statek, czy nie.
 

Michal

Moderator
Moim zdaniem gówno leje się z góry.
Europejska centrala jest w NL i gdyby tam pomyśleli chwilę i zapewnili krajowym oddziałom informację, szkolenie i instrukcję jak komunikować terminy dostaw, to nie było by tego co jest. Oczywiście gdyby w PL siedział ktoś sensowny, to też mógłby się postarać o lepsze informacje i dopilnować żeby załoga, też dobrze to komunikowała, ale ja sądzę, że winą należy obarczać centralę.
 

Nemiroff

Zadomawiam się
Moim skromnym zdaniem, biorąc temat 'na logikę' i biorąc pod uwagę następujące fakty:
- żaden z lokalnych forumowiczów nie 'pochwalił się' numerem VIN w kodzie strony do tej pory
- na zagranicznych forach UK / DE sporo osób w różnych krajach europejskich dostało nr VIN
- produkcja M3 w SH stoi. Produkcja ma wystartować 08.08 z capacity około 1000 dziennie na początek
- na statek średnio 'wchodzi' ok. 4000 aut
- w tej chwili około 3000 LHD płynie na całą Europę (grubym palcem policzone OSIN). PL nie jesteś głównym rynkiem, nie ma się co oszukiwać. Samochody pójdą do Norwegii i do 'starej' Europy a część zaległa do Rumunii

Nie spodziewałbym się specjalnie dostawy do PL z bieżących statków. Może jakaś laweta albo dwie skapnie do PL w tym miesiącu?? Jeżeli produkcja M3 wystartuje zgodnie z planem, a po drodze geopolitycznie US z CN nie zacznie się rzucać ołowiem i sankcjami, to pewnie jest szansa na odbiór samochodów w połowie / pod koniec września. Ale to wszystko grubym patykiem na wodzie pisane.... a Niderlandzi nie są z natury polonofilami, że tak to delikatnie ujmę...
 
Top