Tesla Model 3, dostawy III kwartał 2022

pluto

Pionier e-mobilności
Moce produkcyjne GS są takie że co 2 dni mogą wysyłać jeden statek (fakt że w większości to Y), ale podczas II tygodniowego postoju linii Y mogli wyprodukować samych TM3 na 2 jednostki.
Ponadto trudno mi też wyobrazić że statek był wysyłany na wpół pusty.
W połowie sierpnia mają ruszyć na III zmiany (teraz pracowali na II zmiany) i produkcja dzienna TM3 ma oscylować w granicach 1100-1200 aut więc jest jakaś nadzieja, aczkolwiek narasta trochę rozdrażnienie oczekujących, nie tylko w Polsce.
 

Michal

Moderator
Dodajmy też, że EU ma już swoją fabrykę, więc pewnie Tesla chętniej będzie sprzedawać TMYP Giga Berlin niż TM3 z CN. W CN też pewnie mają kolejkę...
 

pluto

Pionier e-mobilności
Kolejne osoby w Europie potwierdzają pojawienie się VIN-u w zamówieniu m.in:
- Rumunia TM3 LR biały aero (zamówiony 02.11.2021) dostawa 19 sierpnia - 02 wrzesień
- Norwegia TM3 P czerwony (zamówiony 19.06.2022) dostawa 7 sierpnia - 27 sierpnia
- Niemcy TM3 SR biały, czarne wnętrze (zamówiony koniec grudnia 2021) dostawa18 sierpnia

U nas chyba nikt na razie nie dostał - przynajmniej z tego forum ;)
 
Last edited:

North

Fachowiec
Problemem jest to, stoi linia produkcyjna 3, więc pytanie czy coś w dokach jeszcze zostało by zabrać do Europy. Bodajże 8 rusza znowu linia, wtedy się okaże czy wyjadą statki końcem sierpnia byśmy dostali swoje 3 we wrześniu. Chyba że jeszcze zostaniemy zaskoczenie przyznaniem Vinów z dotychczasowych statków.
Im bliżej września tym coraz bardziej się zastanawiam, czy uda się dostać te samochody w tym kwartale....
Moim zdaniem źle to wygląda pod kątem modelu 3 z zamkniętą aktualnie produkcją, o ile już wszystkie VINy z aktualnie płynących statków zostały rozdane (choć liczę, że nie) - otworzą 8 sierpnia (o ile nie będzie obsuwy) i max. z 8-10 dni mogą produkować na potrzeby EU (z 9k samochodów w najlepszym wypadku?), potem 25-28 dni transportu i jeszcze kilka dni na rozwiezienie ich po EU, żeby wyrobić się we wrześniu. Dużo osób ma natomiast w Europie terminy dostaw podane 21.09-30.09, co by się zgadzało z takim harmonogramem wysyłki planowanym przez Tesle. A ja akurat na ostatni tydzień września wyjeżdzam z Polski:(
 

solik

Pionier e-mobilności
Z tymi wentylowanymi siedzeniami to myślenie życzeniowe, czy coś gdzieś jest na rzeczy? Jeśli tak to chętnie posłucham😀

chociaz patrzac na predkosc uruchamiania Matrix w polifcie to ja bym nie bral tego jako czekac albo nie czekac na samochod.
 

Proxy84

Fachowiec
Nastała jakaś wiekuista jasność i niesamowite szczęścię mnie dopadło dzisiaj, W dziale sprzedaży w Ząbkach po pół roku prawie codziennych prób, dzisiaj za pierwszym razem (!) został odebrany mój telefon. Ciąglę się trzęse z wrażenia i chyba nie będę używał już tego telefonu na pamiątke.. Czy to już ta obsługa klienta jak w bmw?
W każdym razie nic nie wiedzą. Nie wiedzą kiedy będą dostawy. Podobno naciskają ws zaległych zamówień z tamtego roku. Ale nie oczekujmy za wiele, stopniujmy emocje i wymagania, auto nie potrzebne - to wartość dodana - jest odebrany telefon. Następna, może będzie kawa?
 

Szymek

Fachowiec
Warty przetłumaczenia i zapoznania się artykuł: https://teslamag.de/news/exklusiv-t...del-3-und-model-y-aus-china-fuer-europa-51075

W skrócie:
- z modelami 3 przybędą jeszcze 3 staki w połowie września jak ruszy produkcja (Helios Ray, Glovis Captain, Lovis Crystal)
- zaległości w EU są bardzo duże i ten kwartał raczej nie poprawi za dużo sytuacji (sumarcznie przybędzie tylko 8 statków z 3 i Y)
- ponoć lepiej wygląda sytuacja z Y (dwie fabryki i większa produkcja w Chinach - 14 tyś MY vs 8 tys M3 tygodniowo)
 

Piotor

Nowy na Forum
Warty przetłumaczenia i zapoznania się artykuł: https://teslamag.de/news/exklusiv-t...del-3-und-model-y-aus-china-fuer-europa-51075

W skrócie:
- z modelami 3 przybędą jeszcze 3 staki w połowie września jak ruszy produkcja (Helios Ray, Glovis Captain, Lovis Crystal)
- zaległości w EU są bardzo duże i ten kwartał raczej nie poprawi za dużo sytuacji (sumarcznie przybędzie tylko 8 statków z 3 i Y)
- ponoć lepiej wygląda sytuacja z Y (dwie fabryki i większa produkcja w Chinach - 14 tyś MY vs 8 tys M3 tygodniowo)
Teslamag jest na szczęście trochę średnio wiarygodnym źródłem informacji. ;)
 
Top