Tesla Model 3, dostawy III kwartał 2022

Szymek

Fachowiec
Faktycznie z nowego yt Wu Wa jest info ze to głównie rynek AU:

Faktycznie tez na zbliżeniach widać ze kierownice są głównie po prawej:(
 

pluto

Pionier e-mobilności
Po kilku dniach po wypłynięciu z portu w Szanghaju są przyznawane VIN-y - wtedy można teoretycznie przypuszczać na który rynek są przeznaczone załadowane auta.
W tym czasie (transport do Europy) Tesla ma czas aby skontaktować się z klientem, potwierdzić możliwość odbioru auta i dać czas na dokończenie formalności np. leasingu. Oczywiście niektórzy dostają VIN-y później ale wynika to właśnie z rezygnacji z przydzielonego auta przez pierwotnego zamawiającego i wówczas auto można odebrać szybciej ale czas na decyzję i załatwienie jest krótszy.

W przypadku odbioru pierwszej Y VIN dostałem na 26 dni przed odbiorem - było spokojnie powoli bez stresu.
W przypadku TM3 VIN dostałem na 11 dni przed odbiorem (rezygnacja pierwszego właściciela) i faktycznie miałem mało czasu na załatwienie kasy i dokonania przelewu (dostałem auto po 2 tygodniach po zamówieniu chodź termin miałem na listopad 2022 - jest teoria że wówczas wyszukują klientów którzy płaca gotówką aby dopiąć terminy transportu i nie musieć skierować go do innego kraju).
Ale wiadomo jak jest z Teslą, żadnych pewnych zasad. ;)

W przyszłym tygodniu powinny być produkowane TM3 chodź w części na Europę (w większości idzie produkcja modelu Y) więc ewentualne odbiory dopiero pod koniec września. Do końca roku powinni nadrobić wszystkie zaległości, bo jak czytałem na twitterze zaległości w na samym modelu 3 to około 35 tys. pojazdów czyli miesiąc niezakłóconej produkcji żeby wyjść na zero, ale wpadamy już w następny kwartał.
 
Last edited:

Piter

Posiadacz elektryka
dziś ostatecznie dałem upust mojej teslowej obsesji i nabyłem lekko używaną półroczną TM3. Mając już tablice rejestracyjne w drodze po odbiór zastanawiałem się czy czasem się nie rozczaruję. Ogarnęło mnie przekonanie że może najwartościowsze jest czekać i gonić marzenia niż je ostatecznie spełniać. Ale nic z tego - auto przeszło moje najśmielsze oczekiwania, to nie jest auto, tylko magia, smartcar, coś czego nie da się skopiować.. Reasumując, piszę o swoich odczuciach na pocieszenie tych, którzy czekają kolejne kwartały (w tym ja) na dostawę bo naprawdę WARTO!
 

Kmicin

Zadomawiam się
dziś ostatecznie dałem upust mojej teslowej obsesji i nabyłem lekko używaną półroczną TM3. Mając już tablice rejestracyjne w drodze po odbiór zastanawiałem się czy czasem się nie rozczaruję. Ogarnęło mnie przekonanie że może najwartościowsze jest czekać i gonić marzenia niż je ostatecznie spełniać. Ale nic z tego - auto przeszło moje najśmielsze oczekiwania, to nie jest auto, tylko magia, smartcar, coś czego nie da się skopiować.. Reasumując, piszę o swoich odczuciach na pocieszenie tych, którzy czekają kolejne kwartały (w tym ja) na dostawę bo naprawdę Warto!
Gratulacje. Z jakiego auta się przesiadłeś? Szerokości
 

Piter

Posiadacz elektryka
Gratulacje. Z jakiego auta się przesiadłeś? Szerokości
Zmieniam auta bardzo czesto, ale TM3 chyba zostanie na dłużej. Żona zawsze SUVy: volvo xc60, GLC, teraz X3 MSport a ja jako że wole przyziemne auta, to miałem od VW CC, insignie, passata po Mustanga 5.0GT, którego to wlasnie wymieniłem na TM3. Najbardziej bałem sie reakcji żony na kompletnie inny typ auta ale widzę banana na jej twarzy… Pracuję w branży samochodowej od 22 lat wiec na codzień mam do czynienia praktycznie z większością marek i odnoszę wrażenie że w porównaniu do Tesli, reszta to lepsze lub gorsze kopie tego auta.
 

pluto

Pionier e-mobilności
View attachment 6309W Stanach 3 long RANGE zniknęła z cenników - nie ma ani ceny ani nie da rady jej zamówić.
a Złącze mobilne (ładowarka) , które do modelu 3 można domówić, jest osiągalne dopiero w grudniu- nie dostajemy go z samochodem.

ELON mówi, że Tesla przestała przyjmować zamówienia na Model 3 Long Range w USA i Kanadzie z powodu zbyt długiej listy oczekujących. Tesla wznowi nowe zamówienia, gdy produkcja wzrośnie.

13 08.jpg
 

pluto

Pionier e-mobilności
Tylko, że Fremont ma zaległości na TM3 na około 80 tys. pojazdów (w tym ok. 64 tys. wersja LR) przy planowanej mocy produkcyjnej rocznej ok. 230 tyś dla tego modelu.
Dla porównania Shanghai ma zaległości na TM3 na około 90 tys. (55 tys. Chiny, 35 tys. - wersja LR Europa + Pacyfik) ale zwiększyli wydolność więc na razie nie wstrzymują zamówień, bo jak planują do 1 grudnia powinni zniwelować wszystkie zaległe zamówienia z całego roku.
 
Last edited:
Top